Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Rozwój prawidłowy i zaburzony dzieci 10-1S-RPZ3
Wykład (WYK) Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa

• Bogdanowicz M. (1994), O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu. Odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli. Lubin.

• Gruszczyk-Kolczyńska E. , Zielińska E. (1992), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, Warszawa.

• Hallowell E., Ratey J.J. (2004), W świecie ADHD, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań.

• Kozłowska A. (1984), Zaburzenia emocjonalne u dzieci w wieku przedszkolnym, WSiP, Warszawa.

• Olechnowicz H. (2004), Wokół autyzmu. Fakty, skojarzenia, refleksje, WSiP, Warszawa.

• Popielarska A. (1989), Psychologia wieku rozwojowego, Warszawa.

• Spionek H. (1985), Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, Warszawa.

Literatura uzupełniająca

• Bogdanowicz M. (2008), Portrety nie tylko sławnych osób z dysleksją, Gdańsk.

• Davis R.D., Braun E.M. (2001), Dar dysleksji, Poznań.

• Zakrzewska B. (1996), I Ty będziesz dobrze czytać, Warszawa.

• Zakrzewska B. (1996), Trudności w czytaniu i pisaniu. Modle ćwiczeń, Warszawa.

• Opolska T., Potempska E. (1999), Dziecko nadpobudliwe. Program korekcji zachowań, CMPP-P MEN, Warszawa.

• Nartowska H. (1986), Wychowanie dziecka nadpobudliwego, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa.

• Nartowska H. (1999), Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo, PZWS, Warszawa.

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium pisemne - zaliczenie wykładu

Czynniki biologiczne mogące wpłynąć niekorzystnie na rozwój dziecka

Czynniki społeczne mogące wpłynąć niekorzystnie na rozwój dziecka

System rozpoznawania zaburzeń rozwoju dzieci w Polsce.

Rola szczepień we wspieraniu rozwoju dziecka.

Zaspakajanie potrzeb dziecka jako oddziaływanie mające wpływ na rozwój prawidłowy

Prezentacja wybranego zaburzenia rozwoju - zaliczenie ćwiczeń

Zakres tematów:

Czynniki biologiczne mogące wpłynąć niekorzystnie na rozwój dziecka

Czynniki społeczne mogące wpłynąć niekorzystnie na rozwój dziecka

Funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia matki i dziecka w Polsce - system rozpoznawania zaburzeń rozwoju.

Wpływ szczepień ochronnych na prawidłowy rozwój dziecka.

Zaspakajanie potrzeb dziecka jako oddziaływanie mające wpływ na rozwój prawidłowy

Metody dydaktyczne:

pogadanka

praca w grupach

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Mikler-Chwastek 71/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.