(in Polish) Wybrane zagadnienia z anatomii, fizjologii oraz patologii układu nerwowego
General data
Course ID: | SP-WPU1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Wybrane zagadnienia z anatomii, fizjologii oraz patologii układu nerwowego |
Organizational unit: | Institute of Special Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA: - ZNA :medyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji terapeutycznej, biologiczne podstawy rozwoju, anatomię i fizjologię układu nerwowego, podstawy neurologii, neonatologii oraz genetyki - Zna podstawowe zagadnienia dotyczące budowy i funkcji układu nerwowego - Zna czynniki uszkadzające układ nerwowy w kolejnych stadiach rozwoju i wpływ deprywacji sensorycznej na rozwój dziecka, w tym zagadnienia zaburzeń genetycznych i niepełnosprawności, w tym sprzężonych - Zna rodzaje zaburzeń neurorozwojowych, w tym dziecięce zaburzenia rozwojowe w typie afazji, mózgowe porażenie dziecięce - Zna wpływ zaburzeń w sferze ruchowej na funkcjonowanie dziecka w pozostałych sferach - Zna podstawy diagnozy pediatrycznej małegodziecka,w tym wcześniaka, zagrożonego zaburzeniami rozwoju; choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci. UMIEJĘTNOŚCI: - Umie wymienić podstawowe dane dotyczące budowy i funkcji układu nerwowego - Umie określić czynniki uszkadzające układ nerwowy w kolejnych stadiach rozwoju i wpływ deprywacji sensorycznej na rozwój dziecka - Umie wymienić rodzaje niesprawności ruchowej ze szczególnym uwzględnieniem mózgowego porażenia dziecięcego - Umie określić wpływ zaburzeń w sferze ruchowej na funkcjonowanie dziecka w pozostałych sferach - Umie określić podstawy diagnozy pediatrycznej małego dziecka, w tym wcześniaka, zagrożonego zaburzeniami rozwoju; choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych; Potrafi współpracować w grupie ;Potrafi być otwartym, wrażliwym na potrzeby osób z niepełnosprawnością złożoną. |
Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)
Time span: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Grażyna Walczak | |
Group instructors: | Grażyna Walczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)
Time span: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Grażyna Walczak | |
Group instructors: | Agnieszka Adameczek-Stolarska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading | |
Short description: |
(in Polish) zaliczenie z oceną- sprawdzian pisemny |
|
Full description: |
(in Polish) Rozwój i dojrzewanie układu nerwowego i narządów zmysłów. Czynniki niekorzystnie wpływające na rozwój. Prawidłowy i nieprawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka. Najczęstsze zaburzenia w rozwoju wynikające z patologii układu nerwowego. Wymagania wstępne dotyczą zdobycia podstawowej wiedzy w wyżej wymienionych zagadnieniach |
|
Bibliography: |
(in Polish) Kułakowska Z., Wczesne uszkodzenie dojrzewającego mózgu, Folium. Lublin, 2003 Borkowska M., Dziecko z niepełnosprawnością ruchową. PZWL, Warszawa, 2012 Borkowska M., Zaułek, Warszawa, 2001 Szmigiel Cz., Podstawy diagnostyki i rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, AWF, Kraków, 2001. Loska M. , Uczniowie z mózgowym porażeniem dziecięcym, WSiP, 2007 |
|
Notes: |
(in Polish) Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury 15 Przygotowanie się do egzaminu 20 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji Inne formy 3 Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.