(in Polish) Skuteczna współpraca z organem nadzorującym i prowadzącym
General data
Course ID: | SP-SWO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Skuteczna współpraca z organem nadzorującym i prowadzącym |
Organizational unit: | Institute of Pedagogy |
Course groups: |
(in Polish) Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: zarządzanie w sytemie oświaty |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
0.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Full description: |
(in Polish) Zarządzanie a przywództwo w praktyce szkolnej (kompetencje przywódcze, wywieranie wpływu, korzystanie ze źródeł władzy, tworzenie lobby oświatowego w środowisku lokalnym). Style kierowania a efektywność w procesie zarządzania. Metody aktywnej współpracy z rodzicami i innymi partnerami szkoły. Praca zespołowa: szanse i zagrożenia. Warunki efektywnej współpracy dyrektora szkoły (placówki) z organem prowadzącym i sprawującym nadzór pedagogiczny. Komunikacja interpersonalna, rozwiązywanie konfliktów. Coaching w pracy dyrektora i urzędnika. Współzarządzanie zmianą. |
Bibliography: |
(in Polish) K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: - zna zasady kreatywnego przywództwa dyrektora/wizytatora (kompetencje przywódcze, wywieranie wpływu, korzystanie ze źródeł władzy, tworzenie lobby oświatowego w środowisku lokalnym, współpraca z partnerami; - zna zależności pomiędzy stylem kierowania a efektywnością dyrektora; - posiada wiedzę z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim – organizacja i kreowanie pracy zespołowej; - wie czym jest coaching w pracy dyrektora i wizytatora; - zna zasady budowania psychologicznych kompetencji kierowniczych kadry zarządzającej (komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie zmianą); Umiejętności: - potrafi dokonać analizy własnych preferencji w zakresie stosowania stylów kierowania; - potrafi rozpoznać próby manipulacji ze strony innych; - umie różnicować style kierowania i analizować je pod kątem skuteczności i własnych preferencji; - potrafi wykorzystywać metody wywierania wpływu w procesie motywowania do współpracy; - posiada umiejętność stosowania podstawowych strategii coachingu w pracy; - potrafi rozpoznawać i unikać w relacjach zawodowych blokad komunikacyjnych; - umie udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej; - potrafi tworzyć środowisko motywujące do przeprowadzania zmiany. Kompetencje społeczne: - dostrzega znaczenie dwóch uzupełniający się aspektów w pracy dyrektora/ wizytatora: zarządzania i przywództwa; - dostrzega dylematy związane z wywieraniem wpływu i podleganiem wpływowi innych; - rozumie znaczenie zaangażowania społeczności szkolnej i partnerów szkoły dla podnoszenia jakości pracy szkoły; - rozumie znaczenie pracy zespołowej w osiąganiu celów organizacji jaką jest szkoła. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) egzamin zbiorczy z podprzedmiotów |
Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)
Time span: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 4 hours
|
|
Coordinators: | Michał Kwiatkowski | |
Group instructors: | Małgorzata Pomianowska, Monika Wawrzeńczyk, Marlena Zaborniak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/Fail |
Classes in period "Winter semestr 2020/2021" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 4 hours
|
|
Coordinators: | Michał Kwiatkowski | |
Group instructors: | Małgorzata Pomianowska, Marlena Zaborniak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/Fail | |
Short description: |
(in Polish) ZSO_W01 ZSO_W06 Słuchacz: - zna zasady kreatywnego przywództwa dyrektora/wizytatora (kompetencje przywódcze, wywieranie wpływu, korzystanie ze źródeł władzy, tworzenie lobby oświatowego w środowisku lokalnym, współpraca z partnerami; - zna zależności pomiędzy stylem kierowania a efektywnością dyrektora; - posiada wiedzę z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim – organizacja i kreowanie pracy zespołowej; - wie czym jest coaching w pracy dyrektora i wizytatora; - zna zasady budowania psychologicznych kompetencji kierowniczych kadry zarządzającej (komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie zmianą); Umiejętności ZSO_U09 - potrafi dokonać analizy własnych preferencji w zakresie stosowania stylów kierowania; - potrafi rozpoznać próby manipulacji ze strony innych; - umie różnicować style kierowania i analizować je pod kątem skuteczności i własnych preferencji; - potrafi wykorzystywać metody wywierania wpływu w procesie motywowania do współpracy; - posiada umiejętność stosowania podstawowych strategii coachingu w pracy; - potrafi rozpoznawać i unikać w relacjach zawodowych blokad komunikacyjnych; - umie udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej; - potrafi tworzyć środowisko motywujące do przeprowadzania zmiany; Kompetencje społeczne ZSO_K02 - dostrzega znaczenie dwóch uzupełniający się aspektów w pracy dyrektora/ wizytatora: zarządzania i przywództwa; - dostrzega dylematy związane z wywieraniem wpływu i podleganiem wpływowi innych; - rozumie znaczenie zaangażowania społeczności szkolnej i partnerów szkoły dla podnoszenia jakości pracy szkoły; - rozumie znaczenie pracy zespołowej w osiąganiu celów organizacji jaką jest szkoła. |
|
Full description: |
(in Polish) Zarządzanie a przywództwo w praktyce szkolnej (kompetencje przywódcze, wywieranie wpływu, korzystanie ze źródeł władzy, tworzenie lobby oświatowego w środowisku lokalnym). Style kierowania a efektywność w procesie zarządzania. Metody aktywnej współpracy z rodzicami i innymi partnerami szkoły. Praca zespołowa: szanse i zagrożenia. Warunki efektywnej współpracy dyrektora szkoły (placówki) z organem prowadzącym i sprawującym nadzór pedagogiczny. Komunikacja interpersonalna, rozwiązywanie konfliktów. Coaching w pracy dyrektora i urzędnika. Współzarządzanie zmianą. |
|
Bibliography: |
(in Polish) K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Classes in period "Summer semestr 2020/2021" (past)
Time span: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 4 hours
|
|
Coordinators: | Michał Kwiatkowski | |
Group instructors: | Monika Wawrzeńczyk, Marlena Zaborniak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/Fail | |
Short description: |
(in Polish) ZSO_W01 ZSO_W06 Słuchacz: - zna zasady kreatywnego przywództwa dyrektora/wizytatora (kompetencje przywódcze, wywieranie wpływu, korzystanie ze źródeł władzy, tworzenie lobby oświatowego w środowisku lokalnym, współpraca z partnerami; - zna zależności pomiędzy stylem kierowania a efektywnością dyrektora; - posiada wiedzę z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim – organizacja i kreowanie pracy zespołowej; - wie czym jest coaching w pracy dyrektora i wizytatora; - zna zasady budowania psychologicznych kompetencji kierowniczych kadry zarządzającej (komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie zmianą); Umiejętności ZSO_U09 - potrafi dokonać analizy własnych preferencji w zakresie stosowania stylów kierowania; - potrafi rozpoznać próby manipulacji ze strony innych; - umie różnicować style kierowania i analizować je pod kątem skuteczności i własnych preferencji; - potrafi wykorzystywać metody wywierania wpływu w procesie motywowania do współpracy; - posiada umiejętność stosowania podstawowych strategii coachingu w pracy; - potrafi rozpoznawać i unikać w relacjach zawodowych blokad komunikacyjnych; - umie udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej; - potrafi tworzyć środowisko motywujące do przeprowadzania zmiany; Kompetencje społeczne ZSO_K02 - dostrzega znaczenie dwóch uzupełniający się aspektów w pracy dyrektora/ wizytatora: zarządzania i przywództwa; - dostrzega dylematy związane z wywieraniem wpływu i podleganiem wpływowi innych; - rozumie znaczenie zaangażowania społeczności szkolnej i partnerów szkoły dla podnoszenia jakości pracy szkoły; - rozumie znaczenie pracy zespołowej w osiąganiu celów organizacji jaką jest szkoła. |
|
Full description: |
(in Polish) Zarządzanie a przywództwo w praktyce szkolnej (kompetencje przywódcze, wywieranie wpływu, korzystanie ze źródeł władzy, tworzenie lobby oświatowego w środowisku lokalnym). Style kierowania a efektywność w procesie zarządzania. Metody aktywnej współpracy z rodzicami i innymi partnerami szkoły. Praca zespołowa: szanse i zagrożenia. Warunki efektywnej współpracy dyrektora szkoły (placówki) z organem prowadzącym i sprawującym nadzór pedagogiczny. Komunikacja interpersonalna, rozwiązywanie konfliktów. Coaching w pracy dyrektora i urzędnika. Współzarządzanie zmianą. |
|
Bibliography: |
(in Polish) K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Classes in period "Summer semestr 2021/2022" (past)
Time span: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 4 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Szostakowska | |
Group instructors: | Monika Wawrzeńczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/Fail | |
Short description: |
(in Polish) SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW Wiedza: - zna zasady kreatywnego przywództwa dyrektora/wizytatora (kompetencje przywódcze, wywieranie wpływu, korzystanie ze źródeł władzy, tworzenie lobby oświatowego w środowisku lokalnym, współpraca z partnerami; - zna zależności pomiędzy stylem kierowania a efektywnością dyrektora; - posiada wiedzę z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim – organizacja i kreowanie pracy zespołowej; - wie czym jest coaching w pracy dyrektora i wizytatora; - zna zasady budowania psychologicznych kompetencji kierowniczych kadry zarządzającej (komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie zmianą); Umiejętności: - potrafi dokonać analizy własnych preferencji w zakresie stosowania stylów kierowania; - potrafi rozpoznać próby manipulacji ze strony innych; - umie różnicować style kierowania i analizować je pod kątem skuteczności i własnych preferencji; - potrafi wykorzystywać metody wywierania wpływu w procesie motywowania do współpracy; - posiada umiejętność stosowania podstawowych strategii coachingu w pracy; - potrafi rozpoznawać i unikać w relacjach zawodowych blokad komunikacyjnych; - umie udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej; - potrafi tworzyć środowisko motywujące do przeprowadzania zmiany. Kompetencje społeczne: - dostrzega znaczenie dwóch uzupełniający się aspektów w pracy dyrektora/ wizytatora: zarządzania i przywództwa; - dostrzega dylematy związane z wywieraniem wpływu i podleganiem wpływowi innych; - rozumie znaczenie zaangażowania społeczności szkolnej i partnerów szkoły dla podnoszenia jakości pracy szkoły; - rozumie znaczenie pracy zespołowej w osiąganiu celów organizacji jaką jest szkoła. |
|
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: 1. Zarządzanie a przywództwo w praktyce szkolnej (kompetencje przywódcze, wywieranie wpływu, korzystanie ze źródeł władzy, tworzenie lobby oświatowego w środowisku lokalnym). 2. Style kierowania a efektywność w procesie zarządzania. 3. Metody aktywnej współpracy z rodzicami i innymi partnerami szkoły. 4. Praca zespołowa: szanse i zagrożenia. 5. Warunki efektywnej współpracy dyrektora szkoły (placówki) z organem prowadzącym i sprawującym nadzór pedagogiczny. 6. Komunikacja interpersonalna, rozwiązywanie konfliktów. 7. Coaching w pracy dyrektora i urzędnika. Współzarządzanie zmianą. |
|
Bibliography: |
(in Polish) K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Classes in period "Summer semestr 2022/2023" (past)
Time span: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 4 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Szostakowska, Marlena Zaborniak | |
Group instructors: | Marlena Zaborniak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/Fail |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.