(in Polish) Psychologia wychowawcza z elementami psychologii różnic indywidualnych
General data
Course ID: | SP-PWE1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Psychologia wychowawcza z elementami psychologii różnic indywidualnych |
Organizational unit: | Institute of Pedagogy |
Course groups: |
(in Polish) Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA Słuchacz posiada zna i rozumie: teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania; sytuację interpersonalną; empatię; zachowania asertywne, agresywne i uległe; postawy, stereotypy, uprzedzenia; stres i radzenie sobie z nim; porozumiewanie się ludzi w instytucjach; reguły współdziałania psychologię różnic indywidualnych – różnice w zakresie inteligencji, temperamentu i stylu poznawczego. UMIEJĘTNOŚCI Słuchacz potrafi: potrafi wykorzystywać wiedze teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji identyfikować potrzeby ucznia w rozwoju uzdolnień i zainteresowań. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Słuchacz jest gotów do: wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych |
Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)
Time span: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 10 hours
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Rajchert | |
Group instructors: | Joanna Rajchert | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Classes in period "Academic year 2021/2022" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: | (unknown) | |
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Classes in period "Summer semestr 2021/2022" (past)
Time span: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 10 hours
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Iwona Omelańczuk | |
Group instructors: | Iwona Omelańczuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading | |
Short description: |
(in Polish) Obecność na zajęciach Aktywny udział w zajęciach Egzamin końcowy |
|
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z dziedziny psychologii wychowawczej oraz różnic indywidualnych. Na zajęciach osoby studiujące będą miały okazję zapoznać się m.in. z modelami wychowania, czynnikami mającymi znaczenie w procesie wychowania oraz zagadnieniami z zakresu psychologii różnic indywidulanych, w szczególności dotyczących temperamentu, osobowości i inteligencji. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa • Brzezińska, A. (2007). Psychologia wychowania. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej (s. 225-257). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. • Strelau, J. (2007). Osobowość jako zespół cech. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna (s. 523-560). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. • Strelau, J. (2007). Różnice indywidualne: opis determinanty i aspekt społeczny. Temperament. Inteligencja. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna (s. 653-760). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Literatura uzupełniająca: • Dembo, M. H. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne |
|
Notes: |
(in Polish) Godziny kontaktowe: wykłady - 10h ćwiczenia - 10h Nakład pracy własnej -20h WIEDZA: - wykład konwersatoryjny - prezentacja multimedialna UMIEJĘTNOŚCI: - gra dydaktyczna - działania praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja |
Classes in period "Summer semestr 2022/2023" (past)
Time span: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 10 hours
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Knopp | |
Group instructors: | Katarzyna Knopp | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading | |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami z zakresu psychologii różnic indywidualnych, psychologii społecznej oraz psychologii wychowawczej. Kryteria zaliczenia: - Obecność na zajęciach i aktywny w nich udział - Egzamin końcowy |
|
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami z dziedziny psychologii wychowawczej oraz różnic indywidualnych, a także z elementami psychologii społecznej. Na zajęciach poruszone zostaną m.in. takie tematy, jak: modele wychowania, środki oddziaływań wychowawczych, czynniki wpływające na skuteczność wychowania, znaczenie różnic indywidualnych w zakresie temperamentu, osobowości i inteligencji w procesie wychowania i edukacji. Pokazane zostaną również możliwości aplikacji zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu psychologii wychowawczej i różnic indywidualnych do konkretnych problemów wychowawczych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa : - Dembo, M. H. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne . - Strelau, J. (2014). Różnice indywidualne : historia, determinanty, zastosowania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Dodatkowa: - Aronson, E., Wilson, T., Akret, R. (2006). Psychologia społeczna: serce i umysł. Zysk i S-ka. - Brzezińska, A. (2007). Psychologia wychowania. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej (s. 225-257). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. - Strelau, J. (2007). Różnice indywidualne: opis determinanty i aspekt społeczny. Temperament. Inteligencja. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna (s. 653-760). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Literatura uzupełniająca: • Dembo, M. H. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne |
|
Notes: |
(in Polish) Godziny kontaktowe: wykłady - 10h ćwiczenia - 10h Nakład pracy własnej -20h WIEDZA: - wykład konwersatoryjny - prezentacja multimedialna UMIEJĘTNOŚCI: - gra dydaktyczna - działania praktyczne - studium przypadku KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 10 hours
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Rajchert | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.