Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Podstawy pedagogiki specjalnej

General data

Course ID: SP-PPS3
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Podstawy pedagogiki specjalnej
Organizational unit: Institute of Special Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA:

- Zna biopsychospołeczną koncepcję niepełnosprawności koncepcje niepełnosprawności; Zna założenia i implikacje praktyczne biopsychospołecznej koncepcji niepełnosprawności

-Zna zagadnienie niepełnosprawności i zagrożenie niepełnosprawnością; rodzaje niepełnosprawności u dzieci i zaburzeń i dziedziny pedagogiki specjalnej które się nimi zajmują

- Zna pojęcie, przyczyny, rodzaje niepełnosprawności złożonej, sprzężonej, wielorakiej

- Zna funkcjonalne następstwa sprzężonej niesprawności dla rozwoju dziecka.

UMIEJĘTNOŚCI:

- Umie interpretować biopsychospołeczną koncepcję niepełnosprawności

- Umie określać etiopatogenezę zaburzeń i nieprawidłowości rozwojowych, z uwzględnieniem uwarunkowań genetycznych

- Umie określić funkcjonalne następstwa niepełnosprawności wielorakiej.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych

- Potrafi współpracować w grupie.

Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)

Time span: 2019-10-01 - 2020-02-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 10 hours more information
Coordinators: Grażyna Walczak
Group instructors: Grażyna Walczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail

Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)

Time span: 2019-10-01 - 2020-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 5 hours more information
Coordinators: Grażyna Walczak
Group instructors: Dominika Walczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail
Short description: (in Polish)

Zaliczenie na podstawie wykonanych prac

Full description: (in Polish)

Cele, obszar pedagogiki specjalnej, subdyscypliny, pedagogika specjalna a inne dziedziny nauki,

• Aspekty historyczne pedagogiki specjalnej,

• Zmiany w podejściu do osób z niepełnosprawnością, zmiany w definiowaniu pedagogiki specjalnej

• Założenia biopsychospolecznej koncepcji niepełnosprawności

• Rodzaje i przyczyny niesprawności złożonej

• System edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością,

• Pedagogika specjalna w drodze od segregacji do integracji

Bibliography: (in Polish)

materiały podane przez wykladowcę

Notes: (in Polish)

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 5

Przygotowanie się do zajęć, lektury 20

Przygotowanie się do egzaminu 15

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)