(in Polish) Podstawy pedagogiki specjalnej
General data
Course ID: | SP-PPS3 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Podstawy pedagogiki specjalnej |
Organizational unit: | Institute of Special Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA: - Zna biopsychospołeczną koncepcję niepełnosprawności koncepcje niepełnosprawności; Zna założenia i implikacje praktyczne biopsychospołecznej koncepcji niepełnosprawności -Zna zagadnienie niepełnosprawności i zagrożenie niepełnosprawnością; rodzaje niepełnosprawności u dzieci i zaburzeń i dziedziny pedagogiki specjalnej które się nimi zajmują - Zna pojęcie, przyczyny, rodzaje niepełnosprawności złożonej, sprzężonej, wielorakiej - Zna funkcjonalne następstwa sprzężonej niesprawności dla rozwoju dziecka. UMIEJĘTNOŚCI: - Umie interpretować biopsychospołeczną koncepcję niepełnosprawności - Umie określać etiopatogenezę zaburzeń i nieprawidłowości rozwojowych, z uwzględnieniem uwarunkowań genetycznych - Umie określić funkcjonalne następstwa niepełnosprawności wielorakiej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych - Potrafi współpracować w grupie. |
Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)
Time span: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Grażyna Walczak | |
Group instructors: | Grażyna Walczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/Fail |
Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)
Time span: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 5 hours
|
|
Coordinators: | Grażyna Walczak | |
Group instructors: | Dominika Walczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/Fail | |
Short description: |
(in Polish) Zaliczenie na podstawie wykonanych prac |
|
Full description: |
(in Polish) Cele, obszar pedagogiki specjalnej, subdyscypliny, pedagogika specjalna a inne dziedziny nauki, • Aspekty historyczne pedagogiki specjalnej, • Zmiany w podejściu do osób z niepełnosprawnością, zmiany w definiowaniu pedagogiki specjalnej • Założenia biopsychospolecznej koncepcji niepełnosprawności • Rodzaje i przyczyny niesprawności złożonej • System edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością, • Pedagogika specjalna w drodze od segregacji do integracji |
|
Bibliography: |
(in Polish) materiały podane przez wykladowcę |
|
Notes: |
(in Polish) Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 5 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie się do egzaminu 15 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 Inne formy 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.