(in Polish) Metody diagnozy i wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
General data
Course ID: | SP-MDU1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metody diagnozy i wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Organizational unit: | Institute of Pedagogy |
Course groups: |
(in Polish) Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA Słuchacz posiada zna i rozumie: pojęcia integracji i inkluzji; sytuację dziecka z niepełnosprawnością fizyczną i intelektualną w szkole ogólnodostępnej, problemy dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i ich funkcjonowanie sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: specjalne potrzeby edukacyjne uczniów i ich uwarunkowania (zakres diagnozy funkcjonalnej i narzędzia stosowane w diagnozie), konieczność dostosowywania procesu kształcenia do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów (projektowanie wsparcia, konstruowanie indywidualnych programów); tematykę oceny skuteczności wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zasady pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się; przyczyny i przejawy trudności w uczeniu się; specyficzne trudności w uczeniu się – dysleksja, dysgrafia, dysortografia i dyskalkulia; zasady dokonywania diagnozy nauczycielskiej i techniki diagnostyczne w pedagogice; sposoby przezwyciężania trudności w uczeniu się; trudności w uczeniu się wynikające z dysfunkcji sfery percepcyjno-motorycznej oraz zaburzeń rozwoju zdolności, w tym językowych i arytmetycznych, i sposoby ich przezwyciężania; UMIEJĘTNOŚCI Słuchacz potrafi: zdiagnozować ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i zaprojektować dla niego wsparcie KOMPETENCJE SPOŁECZNE Słuchacz jest gotów do: okazywania empatii uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy; ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje o wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) |
Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)
Time span: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 10 hours
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Anna Kowalczyk | |
Group instructors: | Anna Kowalczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Classes in period "Winter semestr 2022/2023" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 10 hours
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Barbara Pietrzak | |
Group instructors: | Barbara Pietrzak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 10 hours
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Barbara Pietrzak | |
Group instructors: | Anna Kowalczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 10 hours
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.