Outdoor Education
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-OUE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Outdoor Education |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Outdoor education jest przedmiotem terenowym, praktycznym, który przybliży organizację sposobów uczenia się w przyrodzie. Sposoby pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot w zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji obejmują realizację zadań indywidualnych i grupowych w trakcie spotkań oraz wykonanie zadań ustalonych wspólnie ze studentami na pierwszych zajęciach. |
Pełny opis: |
Outdoors as an educational tool jest przedmiotem pozwalającym na zdobycie umiejętności oraz kształtowanie postaw, wartości i wiedzy niezbędnych w wykorzystaniu przestrzeni zewnętrznej jako narzędzia psychopedagogicznego. Kurs odwołuje się do podstawowych koncepcji teoretycznych takich jak: uczenie się przez doświadczenie, outdoor education czy pedagogika przygody, rozumianych w kontekście procesu uczenia się zorientowanego na rozwój dziecka. Program uwzględnia uczestnictwo w wycieczkach terenowych, które obejmują proces przygotowywania, radzenie sobie z wyzwaniami i ocenę procesu uczenia się. Outdoors jako narzędzie edukacyjne promuje umiejętności życiowe niezbędne w codziennym życiu, takie jak: krytyczne i twórcze myślenie, podejmowanie decyzji, współpraca, odpowiedzialność za własną naukę, podejmowanie ryzyka i odpowiedzialności za swój rozwój. CELE 1. Holistyczny rozwój uczestnika ukierunkowany na wartości, postawy oraz umiejętności i kompetencje. 2. Rozwijanie zdolności krytycznego myślenia poprzez refleksję, analizę i argumentację. 3. Rozwijanie umiejętności twórczego rozwiązywania problemów. 4. Rozwijanie umiejętności refleksji i podsumowywania procesu uczenia się. 5. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia zajęć poza salą szkolną. 6. Budowanie relacji z przyrodą. |
Literatura: |
Jon Ord; Tony Jeffs (2017). Rethinking Outdoor, Experiential and Informal Education: Beyond the Confines. Camille Bunting (2006). Interdisciplinary Teaching Through Outdoor Education Richard Louv (2005). Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu zostaną wspólnie określone z uczestnikami konwersatorium w ramach partycypacji studenckiej na postawie przedstawionych propozycji przez prowadzącego przedmiot. Propozycja będzie obejmować: projekt edukacyjny, projekt badawczy, esej naukowy, poster naukowy, portfolio, program nauczania w zakresie outdoor education, realizacja wyzwań indywidualnych i grupowych realizowanych w trakcie spotkań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Adamina Korwin-Szymanowska | |
Prowadzący grup: | Adamina Korwin-Szymanowska, Ewa Lewandowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Outdoor education jest przedmiotem terenowym, praktycznym, który przybliży organizację sposobów uczenia się w przyrodzie. Sposoby pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot w zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji obejmują realizację zadań indywidualnych i grupowych w trakcie spotkań oraz wykonanie zadań ustalonych wspólnie ze studentami na pierwszych zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Outdoors as an educational tool jest przedmiotem pozwalającym na zdobycie umiejętności oraz kształtowanie postaw, wartości i wiedzy niezbędnych w wykorzystaniu przestrzeni zewnętrznej jako narzędzia psychopedagogicznego. Kurs odwołuje się do podstawowych koncepcji teoretycznych takich jak: uczenie się przez doświadczenie, outdoor education czy pedagogika przygody, rozumianych w kontekście procesu uczenia się zorientowanego na rozwój dziecka. Program uwzględnia uczestnictwo w wycieczkach terenowych, które obejmują proces przygotowywania, radzenie sobie z wyzwaniami i ocenę procesu uczenia się. Outdoors jako narzędzie edukacyjne promuje umiejętności życiowe niezbędne w codziennym życiu, takie jak: krytyczne i twórcze myślenie, podejmowanie decyzji, współpraca, odpowiedzialność za własną naukę, podejmowanie ryzyka i odpowiedzialności za swój rozwój. CELE 1. Holistyczny rozwój uczestnika ukierunkowany na wartości, postawy oraz umiejętności i kompetencje. 2. Rozwijanie zdolności krytycznego myślenia poprzez refleksję, analizę i argumentację. 3. Rozwijanie umiejętności twórczego rozwiązywania problemów. 4. Rozwijanie umiejętności refleksji i podsumowywania procesu uczenia się. 5. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia zajęć poza salą szkolną. 6. Budowanie relacji z przyrodą. |
|
Literatura: |
Jon Ord; Tony Jeffs (2017). Rethinking Outdoor, Experiential and Informal Education: Beyond the Confines. Camille Bunting (2006). Interdisciplinary Teaching Through Outdoor Education Richard Louv (2005). Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder Dodatkowa literatura w zależności od potrzeb, które wypłyną w trakcie realizacji wyzwań. |
|
Uwagi: |
Pamiętajmy, że nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania. Będziemy wychodzić w teren w słońce, deszcz i śnieg - Przygotujmy się do tego =) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.