Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Outdoor Education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-OUE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Outdoor Education
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Outdoor education jest przedmiotem terenowym, praktycznym, który przybliży organizację sposobów uczenia się w przyrodzie.

Sposoby pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot w zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji obejmują realizację zadań indywidualnych i grupowych w trakcie spotkań oraz wykonanie zadań ustalonych wspólnie ze studentami na pierwszych zajęciach.

Pełny opis:

Outdoors as an educational tool jest przedmiotem pozwalającym na zdobycie umiejętności oraz kształtowanie postaw, wartości i wiedzy niezbędnych w wykorzystaniu przestrzeni zewnętrznej jako narzędzia psychopedagogicznego. Kurs odwołuje się do podstawowych koncepcji teoretycznych takich jak: uczenie się przez doświadczenie, outdoor education czy pedagogika przygody, rozumianych w kontekście procesu uczenia się zorientowanego na rozwój dziecka.

Program uwzględnia uczestnictwo w wycieczkach terenowych, które obejmują proces przygotowywania, radzenie sobie z wyzwaniami i ocenę procesu uczenia się. Outdoors jako narzędzie edukacyjne promuje umiejętności życiowe niezbędne w codziennym życiu, takie jak: krytyczne i twórcze myślenie, podejmowanie decyzji, współpraca, odpowiedzialność za własną naukę, podejmowanie ryzyka i odpowiedzialności za swój rozwój.

CELE

1. Holistyczny rozwój uczestnika ukierunkowany na wartości, postawy oraz umiejętności i kompetencje.

2. Rozwijanie zdolności krytycznego myślenia poprzez refleksję, analizę i argumentację.

3. Rozwijanie umiejętności twórczego rozwiązywania problemów.

4. Rozwijanie umiejętności refleksji i podsumowywania procesu uczenia się.

5. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia zajęć poza salą szkolną.

6. Budowanie relacji z przyrodą.

Literatura:

Jon Ord; Tony Jeffs (2017). Rethinking Outdoor, Experiential and Informal Education: Beyond the Confines.

Camille Bunting (2006). Interdisciplinary Teaching Through Outdoor Education

Richard Louv (2005). Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia przedmiotu zostaną wspólnie określone z uczestnikami konwersatorium w ramach partycypacji studenckiej na postawie przedstawionych propozycji przez prowadzącego przedmiot. Propozycja będzie obejmować: projekt edukacyjny, projekt badawczy, esej naukowy, poster naukowy, portfolio, program nauczania w zakresie outdoor education, realizacja wyzwań indywidualnych i grupowych realizowanych w trakcie spotkań.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Adamina Korwin-Szymanowska
Prowadzący grup: Adamina Korwin-Szymanowska, Ewa Lewandowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Outdoor education jest przedmiotem terenowym, praktycznym, który przybliży organizację sposobów uczenia się w przyrodzie.

Sposoby pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot w zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji obejmują realizację zadań indywidualnych i grupowych w trakcie spotkań oraz wykonanie zadań ustalonych wspólnie ze studentami na pierwszych zajęciach.

Pełny opis:

Outdoors as an educational tool jest przedmiotem pozwalającym na zdobycie umiejętności oraz kształtowanie postaw, wartości i wiedzy niezbędnych w wykorzystaniu przestrzeni zewnętrznej jako narzędzia psychopedagogicznego. Kurs odwołuje się do podstawowych koncepcji teoretycznych takich jak: uczenie się przez doświadczenie, outdoor education czy pedagogika przygody, rozumianych w kontekście procesu uczenia się zorientowanego na rozwój dziecka.

Program uwzględnia uczestnictwo w wycieczkach terenowych, które obejmują proces przygotowywania, radzenie sobie z wyzwaniami i ocenę procesu uczenia się. Outdoors jako narzędzie edukacyjne promuje umiejętności życiowe niezbędne w codziennym życiu, takie jak: krytyczne i twórcze myślenie, podejmowanie decyzji, współpraca, odpowiedzialność za własną naukę, podejmowanie ryzyka i odpowiedzialności za swój rozwój.

CELE

1. Holistyczny rozwój uczestnika ukierunkowany na wartości, postawy oraz umiejętności i kompetencje.

2. Rozwijanie zdolności krytycznego myślenia poprzez refleksję, analizę i argumentację.

3. Rozwijanie umiejętności twórczego rozwiązywania problemów.

4. Rozwijanie umiejętności refleksji i podsumowywania procesu uczenia się.

5. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia zajęć poza salą szkolną.

6. Budowanie relacji z przyrodą.

Literatura:

Jon Ord; Tony Jeffs (2017). Rethinking Outdoor, Experiential and Informal Education: Beyond the Confines.

Camille Bunting (2006). Interdisciplinary Teaching Through Outdoor Education

Richard Louv (2005). Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder

Dodatkowa literatura w zależności od potrzeb, które wypłyną w trakcie realizacji wyzwań.

Uwagi:

Pamiętajmy, że nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania.

Będziemy wychodzić w teren w słońce, deszcz i śnieg -

Przygotujmy się do tego =)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)