Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

Childhood in Crisis - an Interdisciplinary View

General data

Course ID: 00-0F-ICC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Childhood in Crisis - an Interdisciplinary View
Name in Polish: Infanzia in condizioni di crisi - la prospettiva interdisciplinare
Organizational unit: The Maria Grzegorzewska University
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Italiano
Type of course:

obligatory courses

Classes in period "Summer semestr 2022/2023" (past)

Time span: 2023-02-20 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours more information
Coordinators: Ewa Dąbrowa
Group instructors: Ewa Dąbrowa
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Short description: (in Polish)

Podstawę potwierdzenia osiągnięcia efektów stanowią:

1. udział w dyskusji

2. prezentacja związana z problematyką zajęć

3. zadania związane z problematyką zajęć.

Próg zaliczenia - 60%

100%-90,1% - 5,0

90%-85,1% - 4,5

85%-75,1% - 4,0

75%-70,1% - 3,5

70%-60,1% - 3,0

Full description: (in Polish)

1. Crisi - una prospettiva interdisciplinare.

2. Crisi nell'infanzia e nell'adolescenza.

3. L'importanza delle crisi contemporanee per lo sviluppo del giovane.

4. L'educazione in tempo di crisi.

5. Lavorare con il minore e la famiglia durante la crisi.

Bibliography: (in Polish)

1. Colloca C. (2010). La polisemia del concetto di crisi:

società, culture, scenari urbani. [in:] Società Mutamento Politica, Firenze University Press, vol. 1, n. 2, 19-39.

2. Cortese F., Cvajner M., Paladino M.P. e al. (2019). "Crisi" migratorie e mobilità umana: una prospettiva multi-disciplinare. [in:] September 2019Giornale Italiano di Psicologia 46:409-432.

3. Finzi S.V. Adolescenti sempre più in crisi di identità e di futuro.

Educazione in tempo di crisi (2022). [w:] Un solo mondo, vol. 4.

4. Gison S. (2022). La protezione dei minori nei conflitti. Save the Children.

5. Meier I. (2022). Gli effetti della crisi del coronavirus sui bambini e gli adolescenti in Svizzera. Pro Juventute Suisse.

6. Malagesi F. L’ affidamento del minore: la tutela dei figli nella crisi della famiglia.

Notes: (in Polish)

Zajęcia realizowane są w trybie indywidualnym.

Metody pracy: praca z tekstem, dyskusja, prezentacja.

Nakład pracy studenta:

- liczba godzin kontaktowych - 12

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 23 (przeczytanie tekstów)

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zaliczenia - 20 (przygotowanie prezentacji

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)