Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Infanzia in condizioni di crisi - la prospettiva interdisciplinare

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-ICC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Infanzia in condizioni di crisi - la prospettiva interdisciplinare
Jednostka: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: włoski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dąbrowa
Prowadzący grup: Ewa Dąbrowa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Podstawę potwierdzenia osiągnięcia efektów stanowią:

1. udział w dyskusji

2. prezentacja związana z problematyką zajęć

3. zadania związane z problematyką zajęć.

Próg zaliczenia - 60%

100%-90,1% - 5,0

90%-85,1% - 4,5

85%-75,1% - 4,0

75%-70,1% - 3,5

70%-60,1% - 3,0

Pełny opis:

1. Crisi - una prospettiva interdisciplinare.

2. Crisi nell'infanzia e nell'adolescenza.

3. L'importanza delle crisi contemporanee per lo sviluppo del giovane.

4. L'educazione in tempo di crisi.

5. Lavorare con il minore e la famiglia durante la crisi.

Literatura:

1. Colloca C. (2010). La polisemia del concetto di crisi:

società, culture, scenari urbani. [in:] Società Mutamento Politica, Firenze University Press, vol. 1, n. 2, 19-39.

2. Cortese F., Cvajner M., Paladino M.P. e al. (2019). "Crisi" migratorie e mobilità umana: una prospettiva multi-disciplinare. [in:] September 2019Giornale Italiano di Psicologia 46:409-432.

3. Finzi S.V. Adolescenti sempre più in crisi di identità e di futuro.

Educazione in tempo di crisi (2022). [w:] Un solo mondo, vol. 4.

4. Gison S. (2022). La protezione dei minori nei conflitti. Save the Children.

5. Meier I. (2022). Gli effetti della crisi del coronavirus sui bambini e gli adolescenti in Svizzera. Pro Juventute Suisse.

6. Malagesi F. L’ affidamento del minore: la tutela dei figli nella crisi della famiglia.

Uwagi:

Zajęcia realizowane są w trybie indywidualnym.

Metody pracy: praca z tekstem, dyskusja, prezentacja.

Nakład pracy studenta:

- liczba godzin kontaktowych - 12

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 23 (przeczytanie tekstów)

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zaliczenia - 20 (przygotowanie prezentacji

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)