Infanzia in condizioni di crisi - la prospettiva interdisciplinare
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-ICC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Infanzia in condizioni di crisi - la prospettiva interdisciplinare |
Jednostka: | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | włoski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Podstawę potwierdzenia osiągnięcia efektów stanowią: 1. udział w dyskusji 2. prezentacja związana z problematyką zajęć 3. zadania związane z problematyką zajęć. Próg zaliczenia - 60% 100%-90,1% - 5,0 90%-85,1% - 4,5 85%-75,1% - 4,0 75%-70,1% - 3,5 70%-60,1% - 3,0 |
|
Pełny opis: |
1. Crisi - una prospettiva interdisciplinare. 2. Crisi nell'infanzia e nell'adolescenza. 3. L'importanza delle crisi contemporanee per lo sviluppo del giovane. 4. L'educazione in tempo di crisi. 5. Lavorare con il minore e la famiglia durante la crisi. |
|
Literatura: |
1. Colloca C. (2010). La polisemia del concetto di crisi: società, culture, scenari urbani. [in:] Società Mutamento Politica, Firenze University Press, vol. 1, n. 2, 19-39. 2. Cortese F., Cvajner M., Paladino M.P. e al. (2019). "Crisi" migratorie e mobilità umana: una prospettiva multi-disciplinare. [in:] September 2019Giornale Italiano di Psicologia 46:409-432. 3. Finzi S.V. Adolescenti sempre più in crisi di identità e di futuro. Educazione in tempo di crisi (2022). [w:] Un solo mondo, vol. 4. 4. Gison S. (2022). La protezione dei minori nei conflitti. Save the Children. 5. Meier I. (2022). Gli effetti della crisi del coronavirus sui bambini e gli adolescenti in Svizzera. Pro Juventute Suisse. 6. Malagesi F. L’ affidamento del minore: la tutela dei figli nella crisi della famiglia. |
|
Uwagi: |
Zajęcia realizowane są w trybie indywidualnym. Metody pracy: praca z tekstem, dyskusja, prezentacja. Nakład pracy studenta: - liczba godzin kontaktowych - 12 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 23 (przeczytanie tekstów) - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zaliczenia - 20 (przygotowanie prezentacji Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.