Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Convenzione sui diritti del fanciullo e le sue conseguenze nei sistemi giuridici e nella practica educativa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-CDF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Convenzione sui diritti del fanciullo e le sue conseguenze nei sistemi giuridici e nella practica educativa
Jednostka: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: włoski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dąbrowa
Prowadzący grup: Ewa Dąbrowa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Podstawę potwierdzenia osiągnięcia efektów stanowią:

1. udział w dyskusji

2. prezentacja związana z problematyką zajęć.

Próg zaliczenia - 60%

100%-90,1% - 5,0

90%-85,1% - 4,5

85%-75,1% - 4,0

75%-70,1% - 3,5

70%-60,1% - 3,0

60% i mniej - 2,0

Pełny opis:

1. Protezione dell'infanzia.

2. Introduzione ai diritto europeo sul Minori.

3. I diritti dell’infanzia e dell’adolescenza in Italia e in Polognia.

4. Ambiente familiare e diritto in materia dell' infazia e dell'adolescenza.

Literatura:

1. Cruciani C., Greco E., mastrolia C., Popolla P. (2013). Protezione e tutela dell'infanzia: procedure di segnalazione e attivazione dell'autorità giudiziaria. [in:] Violenza assistita e tutela dei minori. Kappa.

2. I diritti dell’infanzia e dell’adolescenza in Italia. Rapporto di aggiornamento sul monitoraggio della convenzione sui diritti dell’infanzia e dell’adolescenza in Italia (2020).

3. Linee di indirizzo nazionali L'intervento con bambini e famiglie in situazione di vulnerabilità Promozione della genitorialità positiva (2017). Ministero del Lavoro e delle politiche sociali, Roma.

4. Manuale di diritto europeo in materia di diritti dell’infanzia e dell’adolescenza.(2015) Consiglio d'Europa.

Uwagi:

Zajęcia realizowane są w trybie indywidualnym.

Metody pracy: praca z tekstem, dyskusja, prezentacja.

Nakład pracy studenta:

- liczba godzin kontaktowych - 12

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 23 (przeczytanie tekstów)

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zaliczenia - 20 (przygotowanie prezentacji

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 (2024-04-29)