Grafika - 3 [EP-3F-GRA3]
Semestr zimowy 2024/2025
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Grafika - 3 [EP-3F-GRA3] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(w trakcie)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (nieparzyste), 8:00 - 11:25
sala 6002 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Wiesław Bieńkuński | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.Jurkiewicz A., 1975, Podręcznik metod grafiki artystycznej, Warszawa 2. Catafal J., Oliva C., 2004, Techniki graficzne, Warszawa 3. Werner J., 1989, Podstawy technologii malarstwa i grafiki, Warszawa Literatura uzupełniająca: 1. Krejca A., 1984, Techniki sztuk graficznych, Warszawa 2. Smith R., 1997, Tajemnice warsztatu artysty, Warszawa |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1, organizacja zajęć w pracowni graficznej. 2. Ugruntowanie wiedzy dotyczącej technik druku wypukłego,wklęsłego i płaskiego. 3.Przegląd zaprezentowanych szkiców projektowych. Wybór odpowiedniej techniki graficznej. Wykonanie matryc w odpowiedniej techniki graficznej 4.Proces druku. 5. Oprawa prac. Środki wyrazu artystycznego w obszarze grafiki stwarzają wielorakie możliwości druku wypukłego, wklęsłego i płaskiego, stwarzają również możliwości stosowania technik niekonwencjonalnych. Zezwalają na swobodne kreowanie myśli i idei. Swobodę która dopuszcza pewną dowolność w formułowaniu wypowiedzi twórczej. Rozwijają umiejętności posługiwania się warsztatem graficznym, właściwy dobór środków wyrazu jest zawsze inspirujący w sferze formalnej budowy dzieła, w nadaniu sensu wyrazu artystycznego. stwarza on możliwość realizacji zmierzeń twórczych, począwszy od analizy projektu do jego realizacji. Pogłębiając tym samym wiedzę odnośnie klasycznych i niekonwencjonalnych technik grafiki warsztatowej. Pobudzają kreatywność. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Uwagi: Metody kształcenia: ćwiczenia praktyczne, dyskusja, przegląd prac- prezentacja |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
przegląd prac: przegląd - ocena prezentacji wykonanych prac, ocena na tle grupy Metody kształcenia: ćwiczenia praktyczne, dyskusja, przegląd prac- prezentacja Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa II DZEP- ATM Podstawowym założeniem programu kursu podstawowego jest zapoznanie studentów z tradycyjnymi technikami druku wklęsłego: suchą igłą, akwafortą oraz akwatintą. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.