Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1] Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024 [2023Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 9
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jarosław Janowski
Literatura:

Czekierda, P. (2015). Czym jest tutoring?. W: P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, 15-36. Warszawa: Wolters Kluwer SA.

Szen-Ziemiańska, J. Marszałek, B. (2023). Spersonalizowane formy wsparcia w rozwoju i edukacji - mentoring oraz tutoring. W: D. Bednarek, H. Bednarek (red.), Psychologia edukacyjna, 369-385 (382-400). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne. Specyfika tutoringu jako strategii edukacji spersonalizowanej. Refleksja nad poziomem własnych kompetencji pedagogicznych niezbędnych w zawodzie wykonywanym w przyszłości jako punkt wyjścia do konstruowania celów planu rozwojowego

2. Konstruowanie planu rozwoju

3. Warsztat rozwoju pedagogicznego na bazie narzędzi edukacji spersonalizowanej

4. Wyzwania i sukcesy w pracy pedagogicznej – forum wymiany doświadczeń. Podsumowanie

Metody dydaktyczne:

wykład problemowy, pogadanka, ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna, grupowa i w parach

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

1. Aktywność na zajęciach

2. Przygotowanie indywidualnego planu rozwoju

3. Przekazanie informacji zwrotnej w grupie

4. Korekta planu rozwoju na podstawie otrzymanej informacji zwrotnej

Ocena końcowa stanowi sumę składowych 1-4:

1+2 = ocena dostateczna (3,0)

1+2+3 (częściowo) = dostateczny plus (3,5)

1+2+3 (w pełni) = dobry (4,0)

1+2+3+4 (częściowo) = dobry plus (4,5)

1+2+3+4 (w pełni) = bardzo dobry (5,0)

Uwagi:

Fakultet I ZU/PE- dr J.Janowski

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)