Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024 [2023Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||
Limit miejsc: | 9 | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Jarosław Janowski | ||||||||
Literatura: |
Czekierda, P. (2015). Czym jest tutoring?. W: P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, 15-36. Warszawa: Wolters Kluwer SA. Szen-Ziemiańska, J. Marszałek, B. (2023). Spersonalizowane formy wsparcia w rozwoju i edukacji - mentoring oraz tutoring. W: D. Bednarek, H. Bednarek (red.), Psychologia edukacyjna, 369-385 (382-400). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. Specyfika tutoringu jako strategii edukacji spersonalizowanej. Refleksja nad poziomem własnych kompetencji pedagogicznych niezbędnych w zawodzie wykonywanym w przyszłości jako punkt wyjścia do konstruowania celów planu rozwojowego 2. Konstruowanie planu rozwoju 3. Warsztat rozwoju pedagogicznego na bazie narzędzi edukacji spersonalizowanej 4. Wyzwania i sukcesy w pracy pedagogicznej – forum wymiany doświadczeń. Podsumowanie |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład problemowy, pogadanka, ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna, grupowa i w parach |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: 1. Aktywność na zajęciach 2. Przygotowanie indywidualnego planu rozwoju 3. Przekazanie informacji zwrotnej w grupie 4. Korekta planu rozwoju na podstawie otrzymanej informacji zwrotnej Ocena końcowa stanowi sumę składowych 1-4: 1+2 = ocena dostateczna (3,0) 1+2+3 (częściowo) = dostateczny plus (3,5) 1+2+3 (w pełni) = dobry (4,0) 1+2+3+4 (częściowo) = dobry plus (4,5) 1+2+3+4 (w pełni) = bardzo dobry (5,0) |
||||||||
Uwagi: |
Fakultet I ZU/PE- dr J.Janowski |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.