Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1]
Semestr letni 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 4
Przedmiot: | Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 9 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Szurowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura dostosowana do potrzeb studentów, uzależniona od od pracy nad danym zagadnieniem, zjawiskiem, problemem, inspirująca do samorozwoju, chęci poznawania i rozumienie siebie, autorefleksji (w wymiarze osobistym i akademickim). |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji w zakresie autorefleksji, analizy i interpretacji zjawisk oraz sytuacji społecznych/ inspiracja do poszukiwania naukowych i literackich uzasadnień , rozwijanie umiejętności współpracy w grupie. Realizacja projektu „OTOMY” - Polisensoryczne poszukiwanie siebie Jestem w polisensorycznym wspomnieniu/ zapachu, smaku, dotyku, obrazie, dźwięku, smaku, tchnieniu/wzruszeniu Inspiracja: „Album w duszy” B.Szurowskiej 21.02. – zajęcia organizacyjne. Omówienie projektu, zadań, formy zaliczenia oraz zasad wzajemnej współpracy (kontrakt tutoringowy) 28.02. – Ćwiczenia integrujące grupę. W poszukiwaniu siebie – pamiętam ten dźwięk… Opis sytuacji wspomnieniowej. Autorefleksja: Dlaczego właśnie ten odgłos zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś. 07.03. - W poszukiwaniu siebie – pamiętam ten zapach… Opis sytuacji wspomnieniowej. Autorefleksja: Dlaczego właśnie ten zapach zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś. W poszukiwaniu siebie – pamiętam ten smak… Opis sytuacji wspomnieniowej. Autorefleksja: Dlaczego właśnie ten smak zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś. 14.03. W poszukiwaniu siebie – pamiętam ten obraz… Opis sytuacji wspomnieniowej. Autorefleksja: Dlaczego właśnie ten obraz zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś. W poszukiwaniu siebie – pamiętam ten dotyk… Opis sytuacji wspomnieniowej. Autorefleksja: Dlaczego właśnie to odczucie zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś. 21.03. W poszukiwaniu siebie – pamiętam to uczucie, tchnienie/wzruszenie… Opis sytuacji wspomnieniowej (sytuacja ważna, książka, spotkanie, któremu towarzyszyły bardzo silne emocje). Autorefleksja: Dlaczego właśnie to wspomnienie zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś. 28.03. Praca nad wspólną prezentacją i finalizowanie projektu 04.04. Prezentacja projektu z zakończeniem: Jestem/ nie jestem, tak trochę wciąż… Jaki wpływ maja na nasze życie ludzie, których spotykamy po drodze i doświadczenia z dzieciństwa i młodości. 18.04. Podsumowanie zajęć. Ćwiczenia rozwojowe. Ocena pracy. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące, metody z zakresu tutoringu i coachingu (dostosowane do zajęć ze studentami), praca w grupie, metoda projektu, dyskusja, pokaz, działania twórcze |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na podstawie obecności i zaangażowania podczas spotkań (tutoriale grupowe), ocena pracy w grupie i odpowiedzialności za realizacje zadań indywidualnych i grupowych. Ocena prezentacji projektu "OTOMY" |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa - dr Beata Szurowska Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe: 15 godzin praca własna: 15 godzin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.