Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1] Semestr letni 2022/2023
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [2022L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:30 - 15:05
sala 1208
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 9
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Beata Szurowska
Literatura:

Literatura dostosowana do potrzeb studentów, uzależniona od od pracy nad danym zagadnieniem, zjawiskiem, problemem, inspirująca do samorozwoju, chęci poznawania i rozumienie siebie, autorefleksji (w wymiarze osobistym i akademickim).

Zakres tematów:

Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji w zakresie autorefleksji, analizy i interpretacji zjawisk oraz sytuacji społecznych/ inspiracja do poszukiwania naukowych i literackich uzasadnień , rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.

Realizacja projektu „OTOMY” - Polisensoryczne poszukiwanie siebie

Jestem w polisensorycznym wspomnieniu/ zapachu, smaku, dotyku, obrazie, dźwięku, smaku, tchnieniu/wzruszeniu

Inspiracja: „Album w duszy” B.Szurowskiej

21.02. – zajęcia organizacyjne. Omówienie projektu, zadań, formy zaliczenia oraz zasad wzajemnej współpracy (kontrakt tutoringowy)

28.02. – Ćwiczenia integrujące grupę.

W poszukiwaniu siebie – pamiętam ten dźwięk… Opis sytuacji wspomnieniowej. Autorefleksja: Dlaczego właśnie ten odgłos zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś.

07.03. - W poszukiwaniu siebie – pamiętam ten zapach… Opis sytuacji wspomnieniowej. Autorefleksja: Dlaczego właśnie ten zapach zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś.

W poszukiwaniu siebie – pamiętam ten smak… Opis sytuacji wspomnieniowej. Autorefleksja: Dlaczego właśnie ten smak zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś.

14.03. W poszukiwaniu siebie – pamiętam ten obraz… Opis sytuacji wspomnieniowej. Autorefleksja: Dlaczego właśnie ten obraz zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś.

W poszukiwaniu siebie – pamiętam ten dotyk… Opis sytuacji wspomnieniowej. Autorefleksja: Dlaczego właśnie to odczucie zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś.

21.03. W poszukiwaniu siebie – pamiętam to uczucie, tchnienie/wzruszenie… Opis sytuacji wspomnieniowej (sytuacja ważna, książka, spotkanie, któremu towarzyszyły bardzo silne emocje). Autorefleksja: Dlaczego właśnie to wspomnienie zapisałam w swojej duszy, jakie uczucia przywołuje to wspomnienie, jak na mnie wpłynęło, dlaczego jest ważne dziś.

28.03. Praca nad wspólną prezentacją i finalizowanie projektu

04.04. Prezentacja projektu z zakończeniem: Jestem/ nie jestem, tak trochę wciąż… Jaki wpływ maja na nasze życie ludzie, których spotykamy po drodze i doświadczenia z dzieciństwa i młodości.

18.04. Podsumowanie zajęć. Ćwiczenia rozwojowe. Ocena pracy.

Metody dydaktyczne:

metody aktywizujące, metody z zakresu tutoringu i coachingu (dostosowane do zajęć ze studentami), praca w grupie, metoda projektu, dyskusja, pokaz, działania twórcze

Metody i kryteria oceniania:

Ocena na podstawie obecności i zaangażowania podczas spotkań (tutoriale grupowe), ocena pracy w grupie i odpowiedzialności za realizacje zadań indywidualnych i grupowych.

Ocena prezentacji projektu "OTOMY"

Uwagi:

grupa warsztatowa - dr Beata Szurowska

Nakład pracy studenta:

godziny kontaktowe: 15 godzin

praca własna: 15 godzin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)