Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening kompetencji miękkich w środowisku cyfrowym [PE-2S-TKC] Semestr letni 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Trening kompetencji miękkich w środowisku cyfrowym [PE-2S-TKC]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Patrycja Jurkiewicz
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

1 .Daniel H. Pink (2018), Kiedy: naukowe tajniki doskonałego wyczucia czasu, Warszawa: Wydawnictwo Studio Emka.

2. Michael Pantalon (2017), Motywacja: metoda sześciu kroków, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

3. Robert Alberti, Michael Emmons (2015), Asertywność: sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych,, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

4. Aneta Chybicka, Malwina Puchalska (2016), Rozwojownik: inspirujący poradnik rozwoju osobistego i szczęścia, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

5. Alan Carr (2009), Psychologia pozytywna: nauka o szczęściu i ludzkich siłach, Poznań: Zysk i S-ka.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

1. Twenge M. Jean (2019), iGen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe – i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości* i co to oznacza dla nas wszystkich, przekład: Olga Dziedzic, Sopot: Smak Słowa.

2. Bougsiaa H., Cackowska M., Kopciewicz L., Nowicki T. (2016), Smartfon i tablet w dziecięcych rękach, Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.

3. Jenkins Henry, Ford Sam, Green Joshua (2017) Rozprzestrzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego.

4. McQuail (2012), Teoria komunikowania masowego, Warszawa: PWN

Zakres tematów:

TEMATYKA ZAJĘĆ (ćwiczeń):

Wszystkie wskazane poniżej zagadnienia dotyczące kompetencji miękkich będą realizowane w odniesieniu do:

• człowieka wykonującego pracę online,

• człowieka pracującego bezpośrednio wśród innych ludzi.

1. Zarządzanie czasem własnym i zespołu

2. Radzenie sobie ze stresem

3. Autoprezentacja

4. Inteligencja emocjonalna

5. Asertywność

6. Motywowanie do pracy siebie i innych ludzi

7. Kreatywność

8. Komunikatywność

Metody dydaktyczne:

Metody oparte na:

słowie,

obserwacji,

działalności praktycznej.

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

• ocena jakości wykonania zadań dotyczących poszczególnych kompetencji miękkich,

• ocena jakości przygotowania projektu zespołowego (forma dowolna - prezentacja multimedialna, film, etc.),

• aktywna obecność (włączona kamerka i mikrofon w komputerze) podczas zajęć,

• ocena umiejętności analizy wskazanych materiałów adekwatnych do tematyki zajęć.

Uwagi:

gr war I PKM

UWAGI:

Tematyka zajęć jest ukierunkowana na przedstawienie zagadnień dotyczących kompetencji miękkich (tj.: motywowanie do pracy siebie i innych, zarządzanie czasem, komunikatywność, inteligencja emocjonalna, asertywność, autoprezentacja, radzenie sobie ze stresem, kreatywność) w odniesieniu do specyfiki pracy zdalnej i pracy wśród ludzi.

Zajęcia będą odbywały się symultanicznie za pomocą aplikacji Teams, zgodnie z planem zamieszczonym w systemie USOS.

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a04964845a7a14ee5bec6b2179657feaf%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=abc317d8-3886-4cbc-8d9e-fb67a1faf181&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Nauczyciel akademicki udostępni studentom swój prywatny numer telefonu, prywatny adres mailowy, służbowy adres mailowy.

Wszystkie zagadnienia dotyczące tematyki i realizacji zajęć będą na bieżąco wyjaśniane drogą telefoniczną lub elektroniczną.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)