Trening kompetencji miękkich w środowisku cyfrowym [PE-2S-TKC]
Semestr letni 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Trening kompetencji miękkich w środowisku cyfrowym [PE-2S-TKC] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Patrycja Jurkiewicz | ||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1 .Daniel H. Pink (2018), Kiedy: naukowe tajniki doskonałego wyczucia czasu, Warszawa: Wydawnictwo Studio Emka. 2. Michael Pantalon (2017), Motywacja: metoda sześciu kroków, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 3. Robert Alberti, Michael Emmons (2015), Asertywność: sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych,, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 4. Aneta Chybicka, Malwina Puchalska (2016), Rozwojownik: inspirujący poradnik rozwoju osobistego i szczęścia, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 5. Alan Carr (2009), Psychologia pozytywna: nauka o szczęściu i ludzkich siłach, Poznań: Zysk i S-ka. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Twenge M. Jean (2019), iGen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe – i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości* i co to oznacza dla nas wszystkich, przekład: Olga Dziedzic, Sopot: Smak Słowa. 2. Bougsiaa H., Cackowska M., Kopciewicz L., Nowicki T. (2016), Smartfon i tablet w dziecięcych rękach, Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra. 3. Jenkins Henry, Ford Sam, Green Joshua (2017) Rozprzestrzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego. 4. McQuail (2012), Teoria komunikowania masowego, Warszawa: PWN |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
TEMATYKA ZAJĘĆ (ćwiczeń): Wszystkie wskazane poniżej zagadnienia dotyczące kompetencji miękkich będą realizowane w odniesieniu do: • człowieka wykonującego pracę online, • człowieka pracującego bezpośrednio wśród innych ludzi. 1. Zarządzanie czasem własnym i zespołu 2. Radzenie sobie ze stresem 3. Autoprezentacja 4. Inteligencja emocjonalna 5. Asertywność 6. Motywowanie do pracy siebie i innych ludzi 7. Kreatywność 8. Komunikatywność |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody oparte na: słowie, obserwacji, działalności praktycznej. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA • ocena jakości wykonania zadań dotyczących poszczególnych kompetencji miękkich, • ocena jakości przygotowania projektu zespołowego (forma dowolna - prezentacja multimedialna, film, etc.), • aktywna obecność (włączona kamerka i mikrofon w komputerze) podczas zajęć, • ocena umiejętności analizy wskazanych materiałów adekwatnych do tematyki zajęć. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr war I PKM UWAGI: Tematyka zajęć jest ukierunkowana na przedstawienie zagadnień dotyczących kompetencji miękkich (tj.: motywowanie do pracy siebie i innych, zarządzanie czasem, komunikatywność, inteligencja emocjonalna, asertywność, autoprezentacja, radzenie sobie ze stresem, kreatywność) w odniesieniu do specyfiki pracy zdalnej i pracy wśród ludzi. Zajęcia będą odbywały się symultanicznie za pomocą aplikacji Teams, zgodnie z planem zamieszczonym w systemie USOS. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a04964845a7a14ee5bec6b2179657feaf%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=abc317d8-3886-4cbc-8d9e-fb67a1faf181&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Nauczyciel akademicki udostępni studentom swój prywatny numer telefonu, prywatny adres mailowy, służbowy adres mailowy. Wszystkie zagadnienia dotyczące tematyki i realizacji zajęć będą na bieżąco wyjaśniane drogą telefoniczną lub elektroniczną. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.