Seminarium dyplomowe - 2 [10-PC-LI2]
Semestr zimowy 2020/2021
Seminarium,
grupa nr 19
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe - 2 [10-PC-LI2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 19 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 17:10 - 18:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Żabińska | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. 2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych. 3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls. 4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN. 5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne. 6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego. 7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - licencjackiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań student: prezentuje swoje zainteresowania i dokonuje wyboru tematu pracy, formułuje temat, tezy, konstruuje koncepcję badań, poszukuje bibliografii tematycznie wynikającej z podjętego tematu pracy, redaguje tekst części teoretycznej pracy z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis). Realizowana tematyka seminarium: 1. Zapoznanie z etapami postępowania badawczego. 2. Omówienie założeń metodologicznych ilościowych i jakościowych strategii badawczych. 3. Zapoznanie z podstawową terminologią z zakresu metodologii badań: przedmiot badań, cele poznawcze i praktyczne badań naukowych, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia. 4. Opracowanie koncepcji badań własnych oraz konstruowanie narzędzi badawczych. 5. Indywidualne spotkania seminarzystów z promotorem – prezentacja koncepcji badań własnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych: wybór oraz sformułowanie tematu pracy, planowanie badań, sporządzenie bibliografii, przygotowanie części lub całości rozdziałów teoretycznych (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej), wstępne opracowanie metodologicznych założeń badań własnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa seminaryjna III DZPC- dr A. Żabińska link do zespołu w aplikacji Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3afdc41ab6c3304582b5e10756ba385587%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=048371fb-e12a-48c4-a93d-dc203304ae10&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.