Seminarium magisterskie - 1 [20-PY-MGR1]
Rok akademicki dla niestacjonarnych 2019/2020
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - 1 [20-PY-MGR1] |
Zajęcia: |
Rok akademicki dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019n]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Irena Jelonkiewicz-Sterianos |
Literatura: |
Literatura / do wykorzystania/: • Antonovsky, A. (1995, 2000). Rozwikłanie tajemnicy zdrowia: Jak radzić sobie ze stresem i nie zachorować. Warszawa: Fundacja IPN. • Carr, A. (2004). Psychologia pozytywna. Poznań: Wyd. Zysk i S-ka. /Rozdział 1-3, 7/ • Czapiński, J. (red.) (2004). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe. • Diener, E., Biswas-Diener, R. (2010). Szczęście, Sopot: Smak słowa. • Heszen, I., Sęk, H. (2007). Psychologia zdrowia. Warszawa: PWN. • Heszen, I. (2013). Psychologia stresu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Heszen, I., Życińska, J. (red.). (2008). Psychologia zdrowia - w poszukiwaniu pozytywnych inspiracji. Warszawa: Wyd. SWPS Academica. • Hobfoll, S., E. (2006). Stres, kultura i społeczność, GWP, Gdańsk. • Linley, P., A., Joseph, S. (red.)(2007). Psychologia pozytywna w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Łosiak, W. (2007). Natura stresu. Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. • Ogińska-Bulik, N., Juczyński Z. (2008). Osobowość stres a zdrowie. Warszawa: Diffin. • Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. • Sęk, H., Cieślak, R. (red.)(2004). Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: PWN. • Sęk, H., Pasikowski, T. (red.). (2001). Zdrowie - stres – zasoby, Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora. • Zimbardo, P. G., Boyd, J. N. (2009). Paradoks czasu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Zimbardo, P. G., Sword, R. M., Sword, R. K. M. (2013). Siła czasu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Zakres tematów: |
Ogólny temat seminarium: Psychologia pozytywna - czy możemy być zadowoleni i szczęśliwi? Poszukiwanie psychospołecznych uwarunkowań zdrowia Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności: - sporządzenia projektu badawczego, - przeprowadzenia badań empirycznych, - opisu, analizy i interpretacji uzyskanych wyników w formie pracy magisterskiej. I semestr: - omówienie zagadnień metodologicznych /modele badań empirycznych, badania korelacyjne, określenie zmiennych, wskaźników/ i edytorskich, korzystanie z bazy danych - przygotowanie i wygłoszenie referatu – prezentacja artykułu teoretycznego v empirycznego tematycznie powiązanego z wybranym obszarem badawczym /również w formie pisemnej/ /zaliczenie/ - wstępne określenie tematu pracy magisterskiej II semestr: - przedstawienie szczegółowego konspektu pracy magisterskiej, plan części teoretycznej, wybór/opracowanie narzędzi badawczych, opracowanie procedury badań własnych, dobór metod statystycznych /zaliczenie/ - przedstawienie kolejnego artykułu dotyczącego wybranego tematu /zaliczenie/+ bibliografii do planowanego tematu - ewentualnie: przeprowadzenie badań pilotażowych ”autorskich narzędzi” + badania właściwe |
Metody dydaktyczne: |
mini wykład - prezentacja artykułu teoretycznego lub empirycznego - pisemne opracowania kolejnych części pracy - dyskusja - przygotowanie bibliografii - wzajemne recenzje |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: na podstawie wykonanych prac i prezentacji |
Uwagi: |
Seminarium magisterskie-1 prof. I.Jelonkiewicz-Sterianos - warunek |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.