Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy psychopatologii i psychologii klinicznej dzieci i młodzieży [10-3S-EPM] Semestr zimowy 2018/2019
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Elementy psychopatologii i psychologii klinicznej dzieci i młodzieży [10-3S-EPM]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/2019 [2018Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 12:30 - 14:15
sala 6302
Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Michalina Izert
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kaplan, L.J. (2014). Jedność i oddzielenie od niemowlęcia do odrębnej jednostki. Koszalin: Centrum Pracy z Ciałem

Kendall P.C., (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Literatura uzupełniająca:

Antonovsky A. (1995.) Rozwikłanie tajemnicy zdrowia, Warszawa: Fundacja IPN

Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń. Gdańsk: G.W.P. (wybrane zagadnienia).

Czabała Cz. (2006). Czynniki leczące w psychoterapii. Warszawa: PWN.

ICD-10 Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. badawcze kryteria diagnostyczne (1998). Warszawa: Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do zagadnień psychopatologii i psychologii klinicznej dzieci i młodzieży.

2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego i adolescencji.

3. Zaburzenia zachowania i zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi.

4. Zaburzenia lękowe.

5. Depresja.

6. Zaburzenia odżywiania.

7. Całościowe zaburzenia rozwojowe. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia

się. Tiki i zaburzenia wydalania.

8. Podsumowanie zagadnień związanych z psychopatologią i psychologią kliniczną dzieci i młodzieży.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja multimedialna powiązana z tematyką podejmowanych zagadnień.

Dialog dydaktyczny.

Dyskusja dydaktyczna.

Przegląd prezentacji i prac.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach oraz zaliczenie zadań w ramach ćwiczeń indywidualnych i grupowych.

Uwagi:

Wymagania zaliczeniowe:

Przygotowanie prezentacji w formie multimedialnej wraz ze skryptem w formie pisemnej do wybranych zagadnień z zakresu psychopatologii i psychologii klinicznej dzieci i młodzieży.

grupa ćwiczeniowa II DZEP gr. EPR

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)