Elementy psychopatologii i psychologii klinicznej dzieci i młodzieży [10-3S-EPM]
Semestr zimowy 2018/2019
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Elementy psychopatologii i psychologii klinicznej dzieci i młodzieży [10-3S-EPM] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 12:30 - 14:15
sala 6302 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Michalina Izert | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Kaplan, L.J. (2014). Jedność i oddzielenie od niemowlęcia do odrębnej jednostki. Koszalin: Centrum Pracy z Ciałem Kendall P.C., (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Literatura uzupełniająca: Antonovsky A. (1995.) Rozwikłanie tajemnicy zdrowia, Warszawa: Fundacja IPN Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń. Gdańsk: G.W.P. (wybrane zagadnienia). Czabała Cz. (2006). Czynniki leczące w psychoterapii. Warszawa: PWN. ICD-10 Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. badawcze kryteria diagnostyczne (1998). Warszawa: Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do zagadnień psychopatologii i psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. 2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego i adolescencji. 3. Zaburzenia zachowania i zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. 4. Zaburzenia lękowe. 5. Depresja. 6. Zaburzenia odżywiania. 7. Całościowe zaburzenia rozwojowe. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się. Tiki i zaburzenia wydalania. 8. Podsumowanie zagadnień związanych z psychopatologią i psychologią kliniczną dzieci i młodzieży. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja multimedialna powiązana z tematyką podejmowanych zagadnień. Dialog dydaktyczny. Dyskusja dydaktyczna. Przegląd prezentacji i prac. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach oraz zaliczenie zadań w ramach ćwiczeń indywidualnych i grupowych. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wymagania zaliczeniowe: Przygotowanie prezentacji w formie multimedialnej wraz ze skryptem w formie pisemnej do wybranych zagadnień z zakresu psychopatologii i psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. grupa ćwiczeniowa II DZEP gr. EPR |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.