Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka asystencka w poradniach rehabilitacyjnych, specjalnych przedszkolach dla dzieci z wadą słuchu [10-5P-STP1a] Semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka asystencka w poradniach rehabilitacyjnych, specjalnych przedszkolach dla dzieci z wadą słuchu [10-5P-STP1a]
Zajęcia: Semestr letni 2016/2017 [2016L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Prożych
Literatura:

Eckert U. Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej, Warszawa 1982

Eckert U. test dojrzałości szkolnej dziecka z wadą słuchu, Warszawa 2001

Kamińska K. Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, wyd. WSIP, Warszawa 2005

Klim-Klimaszewska A. Pedagogika przedszkolna.Nowa podstawa programowa. Wyd. Nowa Era, 2012

Włoch S., Włoch A. diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Wyd. Akademickie "Żak" 2009

Zakres tematów:

1. Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz sposobami ich realizacji.

2. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy zespołu wspierającego rozwój dziecka: pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów

3. Poznanie metod i narzędzi dokonywania wieloprofilowej oceny funkcjonowania dziecka z wadą słuchu oraz wytycznych do konstruowania indywidualnych planów rozwoju dziecka.

4. Dokonanie analizy dokumentów dotyczących określonego dziecka z wadą słuchu lub przeprowadzenie wywiadu z nauczycielem prowadzącym grupę przedszkolną. Szczególnie koncentrowanie się na anamnezie osobniczej i rodzinnej dziecka oraz sporządzenie anonimowej charakterystyki dziecka lub całej grupy przedszkolnej. Poznanie grupy oraz przeprowadzenie wywiadu z nauczycielem w celu dokonania charakterystyki grupy bądź wybranego dziecka.

5. Student , jako asystent nauczyciela, wychowawcy lub innego opiekuna praktyki: hospituje zajęcia w wymiarze 15 godzin, zgodnie z planami kształcenia dla specjalności. Prowadzi dokumentację dotyczącą obserwowanych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych

Metody dydaktyczne:

Metody oparte na obserwacji, wywiadzie, analiza dokumentacji.

Metody i kryteria oceniania:

1. Podstawą zaliczenia praktyki jest wypełnienie obowiązków wynikających z programu oraz udokumentowanie przebiegu praktyki. Zakładowy opiekun praktyk, potwierdza odbycie przez studenta praktyki i ocenia ją. W opinii o przebiegu praktyki powinny być wskazane osiągnięcia studenta oraz jego braki i trudności ujawniane w trakcie zajęć.

2. Zaliczenia dokonuje opiekun praktyk z ramienia uczelni po uprzednim ustaleniu terminu, dla studentów stacjonarnych nie później niż do 30 września danego roku akademickiego. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na drodze analizy dokumentacji i indywidualnej rozmowy ze studentem.

3. Student zobowiązany jest przedłożyć opiekunowi praktyk z ramienia uczelni dokumentację potwierdzającą realizację praktyki.

Dokumentacja praktyk obejmuje:

a) program praktyki

b) Kartę praktykanta APS

c) dokumentację przebiegu praktyk:

- protokoły hospitacji 15 zajęć

- diagnoza dziecka /grupy

- opinia praktykanta o przebiegu praktyki

4. Zaliczenie praktyki dokonywane jest po indywidualnej rozmowie, w której student powinien potwierdzić odpowiednie nabycie efektów kształcenia zakładanych dla praktyki zawodowej. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na drodze analizy dokumentacji i indywidualnej rozmowy ze studentem.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa I STP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 (2024-04-29)