Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring i portfolio - 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WS-2F-TP3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Tutoring i portfolio - 3
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (2-l) niestacjonarne II stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (2-l) stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Uczestnik studiów będzie kontynuował pracę z wybranym tutorem, zgodnie z opracowanym, zindywidualizowanym programem tutoringu.

Budowanie pozytywnego nastawienie do siebie, do dziecka, do innych ludzi i do świata. Zagadnienia: refleksyjnej praktyki, kreatywności, twórczości poszukiwania nowych rozwiązań, gotowości do inicjowania i wdrażania zmian.

Uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki. Dokumentacja osiąganych efektów kształcenia pod postacią portfolio.

Znaczenie autorefleksji dla samorozwoju: identyfikowanie zasobów własnych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

ma wiedzę w wybranych obszarach nauk społecznych pozwalającą na budowanie i realizowanie indywidualnego program rozwoju związanego z rozwojem kompetencji praktycznych oraz związanych z działalnością naukową (w tym badawczą) oraz pisarstwem akademickim;

Umiejętności

potrafi planować i podejmować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie przez przyjmowanie pozytywnego nastawienia do siebie, do dziecka, do innych ludzi i do świata. To człowiek kreatywny, twórczy, poszukujący nowych rozwiązań, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian;

potrafi budować relację ze swoim tutorem;

potrafi rozpoznawać własne predyspozycje, planować działania i rozwój jako pedagog opiekuńczo-wychowawczy;

potrafi zbierać i katalogować dowody osiągania efektów kształcenia;

Kompetencje społeczne

ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego;

jest gotów do samooceny w zakresie osiąganych efektów kształcenia oraz do przyjmowania informacji zwrotnej na temat własnej działalności i wytworów własnej pracy;

jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych wobec dziecka, rodziny, instytucji działających na rzecz praw dziecka, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego dziecka, inicjowania działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Edyta Zawadzka
Prowadzący grup: Jarosław Korczak, Edyta Zawadzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

1. WIEDZA

Ocena wiedzy na podstawie:

- udziału w dyskursie prowadzonym podczas zajęć;

- udziału w aktywnościach realizowanych podczas zajęć;

- jakości i poziomu merytorycznego planu rozwojowego;

- jakości i poziomu merytorycznego warsztatów przygotowanych dla grupy

- jakości i poziomu merytorycznego pracy pisemnej dotyczącej krytycznej analizy wybranego zagadnienia z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (teoretycznego lub praktycznego)

- jakości i poziomu merytorycznego uczestnictwa w rozmowie ewaluacyjnej

2. UMIEJĘTNOŚCI

Ocena umiejętności na podstawie:

- jakości i poziomu merytorycznego przygotowanego planu rozwojowego;

- jakości i poziomu merytorycznego rozmowy ewaluacyjnej

- jakości przygotowanego przez studentów portfolio (portfolio jest własnością studenta)

- jakości i poziomu przygotowanych warsztatów dla grupy

- jakości oraz poziomu merytorycznego pracy pisemnej dotyczącej krytycznej analizy wybranego teoretycznego lub praktycznego zagadnienia opiekuńczo-wychowawczego.

3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Ocena kompetencji społecznych na podstawie:

- jakości i poziomu merytorycznego przygotowanego planu rozwojowego;

- jakości i poziomu merytorycznego przygotowanego portfolio;

- jakości i poziomu merytorycznego rozmowy ewaluacyjnej

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne – program zajęć w semestrze letnim roku akademickiego 2023/2024, przedstawienie kryteriów zaliczenia ćwiczeń. Rewizja planu rozwojowego. Wartości zawodowe oraz projektowanie strategii wpływających na efektywność podejmowanych działań

2. Narzędzia krytycznego, refleksyjnego i twórczego działania.

3. Warsztaty rozwoju kompetencji niezbędnych pedagogowi opiekuńczo-wychowawczemu i szkolnemu przygotowywane przez studentów (2 grupy)

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Lipman, M. (2021), Myślenie krytyczne w edukacji. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 235-272.

Pozostałe pozycje literaturowe uzależnione są od wybranej przez studenta tematyki warsztatu oraz specyfiki wybranego zagadnienia z zakresu pedagogik opiekuńczo-wychowawczej.

Uwagi:

Metody dydaktyczne: metoda problemowa, ćwiczenia, praca własna, lektura i przygotowywanie tekstu naukowego.

Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom odpowiada 1 punkt ECTS

liczba godzin kontaktowych: 9

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć (lektura tekstu): 3

Przygotowanie warsztatów dla grupy: 5 godzin

Przygotowanie pracy pisemnej: 12

Realizacja planu rozwojowego oraz jego konsultowanie z prowadzącą/prowadzącym: 20

Przygotowanie portfolio: 10

Udział w rozmowie ewaluacyjnej: 1

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 60, co odpowiada 2 punktom ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)