Tutoring i portfolio - 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-2F-TP3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tutoring i portfolio - 3 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (2-l) niestacjonarne II stopnia Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Uczestnik studiów będzie kontynuował pracę z wybranym tutorem, zgodnie z opracowanym, zindywidualizowanym programem tutoringu. Budowanie pozytywnego nastawienie do siebie, do dziecka, do innych ludzi i do świata. Zagadnienia: refleksyjnej praktyki, kreatywności, twórczości poszukiwania nowych rozwiązań, gotowości do inicjowania i wdrażania zmian. Uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki. Dokumentacja osiąganych efektów kształcenia pod postacią portfolio. Znaczenie autorefleksji dla samorozwoju: identyfikowanie zasobów własnych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma wiedzę w wybranych obszarach nauk społecznych pozwalającą na budowanie i realizowanie indywidualnego program rozwoju związanego z rozwojem kompetencji praktycznych oraz związanych z działalnością naukową (w tym badawczą) oraz pisarstwem akademickim; Umiejętności potrafi planować i podejmować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie przez przyjmowanie pozytywnego nastawienia do siebie, do dziecka, do innych ludzi i do świata. To człowiek kreatywny, twórczy, poszukujący nowych rozwiązań, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian; potrafi budować relację ze swoim tutorem; potrafi rozpoznawać własne predyspozycje, planować działania i rozwój jako pedagog opiekuńczo-wychowawczy; potrafi zbierać i katalogować dowody osiągania efektów kształcenia; Kompetencje społeczne ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego; jest gotów do samooceny w zakresie osiąganych efektów kształcenia oraz do przyjmowania informacji zwrotnej na temat własnej działalności i wytworów własnej pracy; jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych wobec dziecka, rodziny, instytucji działających na rzecz praw dziecka, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego dziecka, inicjowania działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT SO LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Zawadzka | |
Prowadzący grup: | Jarosław Korczak, Edyta Zawadzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
1. WIEDZA Ocena wiedzy na podstawie: - udziału w dyskursie prowadzonym podczas zajęć; - udziału w aktywnościach realizowanych podczas zajęć; - jakości i poziomu merytorycznego planu rozwojowego; - jakości i poziomu merytorycznego warsztatów przygotowanych dla grupy - jakości i poziomu merytorycznego pracy pisemnej dotyczącej krytycznej analizy wybranego zagadnienia z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (teoretycznego lub praktycznego) - jakości i poziomu merytorycznego uczestnictwa w rozmowie ewaluacyjnej 2. UMIEJĘTNOŚCI Ocena umiejętności na podstawie: - jakości i poziomu merytorycznego przygotowanego planu rozwojowego; - jakości i poziomu merytorycznego rozmowy ewaluacyjnej - jakości przygotowanego przez studentów portfolio (portfolio jest własnością studenta) - jakości i poziomu przygotowanych warsztatów dla grupy - jakości oraz poziomu merytorycznego pracy pisemnej dotyczącej krytycznej analizy wybranego teoretycznego lub praktycznego zagadnienia opiekuńczo-wychowawczego. 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Ocena kompetencji społecznych na podstawie: - jakości i poziomu merytorycznego przygotowanego planu rozwojowego; - jakości i poziomu merytorycznego przygotowanego portfolio; - jakości i poziomu merytorycznego rozmowy ewaluacyjnej |
|
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne – program zajęć w semestrze letnim roku akademickiego 2023/2024, przedstawienie kryteriów zaliczenia ćwiczeń. Rewizja planu rozwojowego. Wartości zawodowe oraz projektowanie strategii wpływających na efektywność podejmowanych działań 2. Narzędzia krytycznego, refleksyjnego i twórczego działania. 3. Warsztaty rozwoju kompetencji niezbędnych pedagogowi opiekuńczo-wychowawczemu i szkolnemu przygotowywane przez studentów (2 grupy) |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Lipman, M. (2021), Myślenie krytyczne w edukacji. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 235-272. Pozostałe pozycje literaturowe uzależnione są od wybranej przez studenta tematyki warsztatu oraz specyfiki wybranego zagadnienia z zakresu pedagogik opiekuńczo-wychowawczej. |
|
Uwagi: |
Metody dydaktyczne: metoda problemowa, ćwiczenia, praca własna, lektura i przygotowywanie tekstu naukowego. Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom odpowiada 1 punkt ECTS liczba godzin kontaktowych: 9 liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć (lektura tekstu): 3 Przygotowanie warsztatów dla grupy: 5 godzin Przygotowanie pracy pisemnej: 12 Realizacja planu rozwojowego oraz jego konsultowanie z prowadzącą/prowadzącym: 20 Przygotowanie portfolio: 10 Udział w rozmowie ewaluacyjnej: 1 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 60, co odpowiada 2 punktom ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.