Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pisarstwo naukowe - podstawy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SD-1D-PIN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pisarstwo naukowe - podstawy
Jednostka: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Grupy: Obowiązkowe dla I roku DD-SD, stacjonarne III stopnia
Obowiązkowe dla II roku DD-SD-1
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Wiedza

Zna zasady rządzące strukturą i organizacją artykułu naukowego, jak również zasady tworzenia przypisów i bibliografii (standardy edytorskie przygotowania tekstów np. APA).

Zna różne formy artykułów naukowych, na przykład: short report, empirical report, theoretical review.

Umiejętności

Potrafi w zespole, bądź indywidualnie przygotować artykuł naukowy w języku polskim lub angielskim.

Kompetencje społeczne

Jest gotów do krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny naukowej.

Jest gotów do krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej.

Pełny opis:

1. Podstawowe zasady planowania i pisania artykułu naukowego: struktura artykułu, przypisy i bibliografia oraz typy artykułów.

2. Dobre i złe praktyki pisania artykułów naukowych na podstawie autentycznych przykładów.

3. Zasady zgłaszania artykułu do czasopism naukowych, procedury oceny zgłaszanego artykułu typu peer-review oraz uwzględnianie uwag recenzentów.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Zajenkowska
Prowadzący grup: Anna Odrowąż-Coates
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Zajenkowska
Prowadzący grup: Anna Odrowąż-Coates
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wiedza

Zna zasady rządzące strukturą i organizacją artykułu naukowego, jak również zasady tworzenia przypisów i bibliografii (standardy edytorskie przygotowania tekstów np. APA).

Zna różne formy artykułów naukowych, na przykład: short report, empirical report, theoretical review.

Umiejętności

Potrafi w zespole, bądź indywidualnie przygotować artykuł naukowy w języku polskim lub angielskim.

Kompetencje społeczne

Pełny opis:

1. Podstawowe zasady planowania i pisania artykułu naukowego: struktura artykułu, przypisy i bibliografia oraz typy artykułów.

2. Dobre i złe praktyki pisania artykułów naukowych na podstawie autentycznych przykładów.

3. Zasady zgłaszania artykułu do czasopism naukowych, procedury oceny zgłaszanego artykułu typu peer-review oraz uwzględnianie uwag recenzentów.

Literatura:

Wybrane artykuły będą przekazane podczas zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates
Prowadzący grup: Anna Odrowąż-Coates
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

The writing workshop. How to write scientific papers and make them publishable in scientific journals. From planning to submission.

Pełny opis:

Introduction to academic writing

Specifics of academic writing in English

Journals and book chapters in the new reformed Higher Education in Poland

Title, abstract and keywords

Outline and content

Methodology section

Reference building

Paper submission

Literatura:

Methods and methodology papers in English will be provided in PDF format.

Amongst them:

Norman Fairclough. Analyzing Discourse. Textual analysis for social research.

Norman Fairclough. Critical Discourse Analysis. The critical study of language.

Rebecca Rogers. An Introduction to Critical Discourse Analysis in Education

Teun A. van Dijk. Aims of Critical Discourse Analysis.

Anna Odrowąż-Coates & Sribas Goswami (eds.) (2017). Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Warszawa: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.

Anna Odrowąż-Coates & Michal Kwiatkowski (eds.) (2014). The future of education and society through the eyes of social researchers. Warsaw: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.

Books to self-acquire (in Polish):

John W. Creswell. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane....

Robert V. Kozinets. Netnografia. Badania netnograficzne online...

Ruth Wodak, Michal Krzyzanowski. Jakosciowa analiza dyskursu

Graham Gibbs. Analizwanie danych jakosciowych.

Norman K Denzin, Yvonna S Lincoln. Metody badan jakosciowych.

Other materials: Scientific Journals in the field of social sciences

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates
Prowadzący grup: Anna Odrowąż-Coates
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

The writing workshop. How to write scientific papers and make them publishable in scientific journals. From planning to submission.

Pełny opis:

Introduction to academic writing

Specifics of academic writing in English

Journals and book chapters in the new reformed Higher Education in Poland

Title, abstract and keywords

Outline and content

Methodology section

Reference building

Paper submission

Literatura:

Methods and methodology papers in English will be provided in PDF format.

Amongst them:

Norman Fairclough. Analyzing Discourse. Textual analysis for social research.

Norman Fairclough. Critical Discourse Analysis. The critical study of language.

Rebecca Rogers. An Introduction to Critical Discourse Analysis in Education

Teun A. van Dijk. Aims of Critical Discourse Analysis.

Anna Odrowąż-Coates & Sribas Goswami (eds.) (2017). Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Warszawa: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.

Anna Odrowąż-Coates & Michal Kwiatkowski (eds.) (2014). The future of education and society through the eyes of social researchers. Warsaw: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.

Books to self-acquire (in Polish):

John W. Creswell. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane....

Robert V. Kozinets. Netnografia. Badania netnograficzne online...

Ruth Wodak, Michal Krzyzanowski. Jakosciowa analiza dyskursu

Graham Gibbs. Analizwanie danych jakosciowych.

Norman K Denzin, Yvonna S Lincoln. Metody badan jakosciowych.

Other materials: Scientific Journals in the field of social sciences

Uwagi:

Active participation is required as well as a final academic writing project.

For the final project, a book review is required with an idea of where the book review may be published. Top scores will be given to reviews prepared in English and already submitted for publication. Problem-based and critical reviews will be graded higher than the overview of the content for commercial purposes.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 (2024-04-29)