Pisarstwo naukowe - podstawy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SD-1D-PIN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pisarstwo naukowe - podstawy |
Jednostka: | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla I roku DD-SD, stacjonarne III stopnia Obowiązkowe dla II roku DD-SD-1 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Wiedza Zna zasady rządzące strukturą i organizacją artykułu naukowego, jak również zasady tworzenia przypisów i bibliografii (standardy edytorskie przygotowania tekstów np. APA). Zna różne formy artykułów naukowych, na przykład: short report, empirical report, theoretical review. Umiejętności Potrafi w zespole, bądź indywidualnie przygotować artykuł naukowy w języku polskim lub angielskim. Kompetencje społeczne Jest gotów do krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny naukowej. Jest gotów do krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej. |
Pełny opis: |
1. Podstawowe zasady planowania i pisania artykułu naukowego: struktura artykułu, przypisy i bibliografia oraz typy artykułów. 2. Dobre i złe praktyki pisania artykułów naukowych na podstawie autentycznych przykładów. 3. Zasady zgłaszania artykułu do czasopism naukowych, procedury oceny zgłaszanego artykułu typu peer-review oraz uwzględnianie uwag recenzentów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Zajenkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Odrowąż-Coates | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Zajenkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Odrowąż-Coates | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Wiedza Zna zasady rządzące strukturą i organizacją artykułu naukowego, jak również zasady tworzenia przypisów i bibliografii (standardy edytorskie przygotowania tekstów np. APA). Zna różne formy artykułów naukowych, na przykład: short report, empirical report, theoretical review. Umiejętności Potrafi w zespole, bądź indywidualnie przygotować artykuł naukowy w języku polskim lub angielskim. Kompetencje społeczne |
|
Pełny opis: |
1. Podstawowe zasady planowania i pisania artykułu naukowego: struktura artykułu, przypisy i bibliografia oraz typy artykułów. 2. Dobre i złe praktyki pisania artykułów naukowych na podstawie autentycznych przykładów. 3. Zasady zgłaszania artykułu do czasopism naukowych, procedury oceny zgłaszanego artykułu typu peer-review oraz uwzględnianie uwag recenzentów. |
|
Literatura: |
Wybrane artykuły będą przekazane podczas zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Odrowąż-Coates | |
Prowadzący grup: | Anna Odrowąż-Coates | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
The writing workshop. How to write scientific papers and make them publishable in scientific journals. From planning to submission. |
|
Pełny opis: |
Introduction to academic writing Specifics of academic writing in English Journals and book chapters in the new reformed Higher Education in Poland Title, abstract and keywords Outline and content Methodology section Reference building Paper submission |
|
Literatura: |
Methods and methodology papers in English will be provided in PDF format. Amongst them: Norman Fairclough. Analyzing Discourse. Textual analysis for social research. Norman Fairclough. Critical Discourse Analysis. The critical study of language. Rebecca Rogers. An Introduction to Critical Discourse Analysis in Education Teun A. van Dijk. Aims of Critical Discourse Analysis. Anna Odrowąż-Coates & Sribas Goswami (eds.) (2017). Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Warszawa: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ. Anna Odrowąż-Coates & Michal Kwiatkowski (eds.) (2014). The future of education and society through the eyes of social researchers. Warsaw: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ. Books to self-acquire (in Polish): John W. Creswell. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane.... Robert V. Kozinets. Netnografia. Badania netnograficzne online... Ruth Wodak, Michal Krzyzanowski. Jakosciowa analiza dyskursu Graham Gibbs. Analizwanie danych jakosciowych. Norman K Denzin, Yvonna S Lincoln. Metody badan jakosciowych. Other materials: Scientific Journals in the field of social sciences |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Odrowąż-Coates | |
Prowadzący grup: | Anna Odrowąż-Coates | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
The writing workshop. How to write scientific papers and make them publishable in scientific journals. From planning to submission. |
|
Pełny opis: |
Introduction to academic writing Specifics of academic writing in English Journals and book chapters in the new reformed Higher Education in Poland Title, abstract and keywords Outline and content Methodology section Reference building Paper submission |
|
Literatura: |
Methods and methodology papers in English will be provided in PDF format. Amongst them: Norman Fairclough. Analyzing Discourse. Textual analysis for social research. Norman Fairclough. Critical Discourse Analysis. The critical study of language. Rebecca Rogers. An Introduction to Critical Discourse Analysis in Education Teun A. van Dijk. Aims of Critical Discourse Analysis. Anna Odrowąż-Coates & Sribas Goswami (eds.) (2017). Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Warszawa: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ. Anna Odrowąż-Coates & Michal Kwiatkowski (eds.) (2014). The future of education and society through the eyes of social researchers. Warsaw: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ. Books to self-acquire (in Polish): John W. Creswell. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane.... Robert V. Kozinets. Netnografia. Badania netnograficzne online... Ruth Wodak, Michal Krzyzanowski. Jakosciowa analiza dyskursu Graham Gibbs. Analizwanie danych jakosciowych. Norman K Denzin, Yvonna S Lincoln. Metody badan jakosciowych. Other materials: Scientific Journals in the field of social sciences |
|
Uwagi: |
Active participation is required as well as a final academic writing project. For the final project, a book review is required with an idea of where the book review may be published. Top scores will be given to reviews prepared in English and already submitted for publication. Problem-based and critical reviews will be graded higher than the overview of the content for commercial purposes. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.