Programowanie II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PZ-3F-PR2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie II |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu kształtowanie i doskonalenie umiejętności programistycznych studentów. |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Obsługa IDE języka Python - podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera. Operacje na liczbach całkowitych (+, -, *, /, %, pow(x,y), sqrt(x)), podstawowe instrukcje (print), typy proste (int, float, str, bool), drukowanie wartości zmiennych, zmiana wartości zmiennych, kasowanie zmiennych; Konwertowanie zmiennych (tekst->liczba, liczba->tekst), instrukcja warunkowa (if, elif, else); Zmienne tekstowe (str), operacje na zmiennych tekstowych (len(), s[], capitalize, center, count(), endswith(), find(), join(), lower, replace, split, startswith, swapcase, title, upper, isdigit, islower, rjust), operacje na zmiennych znakowych (ord, chr), znaki sterujące (t,n, ); Lista, operacje na listach (len, del, l+=[], l1+l2, append, extend, insert, pop, remove, reverse, sort), pętla for; Pętla while, liczby losowe; Procedury; Szyfrowanie tekstu; Listy, krotki, zbiory, słowniki; Try, except. Pliki; tkinter |
Literatura: |
https://developers.google.com/edu/python https://www.learnpython.org/ |
Efekty uczenia się: |
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie: kluczowe zagadnienia z obszaru algorytmiki i programowania: możliwości i zakres zastosowania algorytmiki, środowiska programistyczne i języki programowania adekwatne do poziomu kształcenia. W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi: przygotowywać algorytmy, programować w różnych środowiskach programistycznych i językach programowania kierując się przy ich doborze możliwościami programu oraz poziomem kształcenia. W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do: krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki; rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia w procesie uczenia się; kształtowania nawyku systematycznego uczenia się informatyki i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę i podejmowanie różnorodnych problemów wykorzystujących w rozwiązywaniu nowoczesne technologie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega jakość wytworów przygotowanych przez studenta. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Miłosz Romaniuk | |
Prowadzący grup: | Miłosz Romaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć studenci przygotowują prowadzą zajęcia z programowania, stosując i rozwijając wiedzę i umiejętności wyniesione z poprzednich przedmiotów dotyczących programowania. |
|
Pełny opis: |
Obsługa IDE języka Python - pyScripter, Visual Studio itp. Projektowanie zajęć, wybór tematyki, przygotowanie zadań, opracowanie prezentacji, prowadzenie lekcji. |
|
Literatura: |
https://docs.python.org/3/tutorial/ https://www.tutorialspoint.com/python/index.htm |
|
Uwagi: |
W trakcie przedmiotu wykorzystywane są kompetencje programistyczne zdobywane na poprzednich przedmiotach dotyczących C++ i Pythona. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Miłosz Romaniuk | |
Prowadzący grup: | Miłosz Romaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć studenci przygotowują prowadzą zajęcia z programowania, stosując i rozwijając wiedzę i umiejętności wyniesione z poprzednich przedmiotów dotyczących programowania. Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
Obsługa IDE języka Python - pyScripter, Visual Studio itp. Projektowanie zajęć, wybór tematyki, przygotowanie zadań, opracowanie prezentacji, prowadzenie lekcji. |
|
Literatura: |
https://docs.python.org/3/tutorial/ https://www.tutorialspoint.com/python/index.htm |
|
Uwagi: |
W trakcie przedmiotu wykorzystywane są kompetencje programistyczne zdobywane na poprzednich przedmiotach dotyczących C++ i Pythona. Nakład pracy studenta: 1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria: - 15 h zajęć 2. Przygotowanie prac, prezentacji: - 10 h 3. Przygotowanie się do zajęć: - 5 h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2. Metody kształcenia: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.