Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zajęcia ruchowe w żłobku i klubie dziecięcym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PW-5S-ZRZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zajęcia ruchowe w żłobku i klubie dziecięcym
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: bowiązkowe dla 10 sem. PW, moduł: pedagogika żłobkowa, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 10 sem. PW, moduł: pedagogika żłobkowa, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:
Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/studentka zna znaczenie i zasady demonstrowania ćwiczeń ruchowych w przypadku pracy z dzieckiem do lat 3 w żłobku i klubie dziecięcym.

Student/studentka zna zasady planowania, organizowania i realizowania aktywności fizycznej dzieci do lat 3 w żłobku i klubie dziecięcym, w tym spontanicznej aktywności fizycznej oraz ćwiczeń fizycznych, zabaw i gier ruchowych w sali i ogrodzie, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

Student/studentka zna metody oceny sprawności fizycznej dzieci do lat 3 w żłobku i klubie dziecięcym.

Student/studentka zna strategie realizacji zajęć uwzględniających potrzeby i możliwości dzieci do lat 3 w żłobku i klubie dziecięcym.

Umiejętności

Student/studentka potrafi poprawnie zademonstrować ćwiczenie ruchowe w żłobku lub klubie dziecięcym.

Student/studentka potrafi zaplanować atrakcyjną aktywność fizyczną dla dzieci do lat 3 w żłobku i klubie dziecięcym.

Student/studentka potrafi czuwać nad bezpieczeństwem dzieci w wieku do lat 3 podczas ćwiczeń.

Student/studentka potrafi diagnozować zdolności motoryczne dzieci do lat 3.

Student/studentka potrafi dostosować zadania ruchowe do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci do lat 3.

Kompetencje społeczne

Student/studentka jest gotowy/gotowa do krzewienia postawy dbałości o aktywność fizyczną w żłobku lub klubie dziecięcym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Jegier
Prowadzący grup: Aneta Jegier
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Projekt - Olimpiada sportowa w żłobku – scenariusz ze szczegółowym opisem propozycji uwzględniających potrzeby i możliwości dzieci (1 godzina w sali, 1 godzina w ogrodzie)

Zadania praktyczne

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Specyfika pracy z dzieckiem do lat 3 w zakresie wspierania rozwoju psychoruchowego. Organizacja zajęć (gier i zabaw) wspierających rozwój motoryczny w sali i na świeżym powietrzu. Planowanie pracy, jej indywidualizacja i zmienna dynamika zajęć. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w pracy z dziećmi w żłobku lub klubie dziecięcym. Znajomość wybranych narzędzi diagnostycznych służących do oceny rozwoju motorycznego małego dziecka

Literatura:

Literatura podstawowa:

Gruszczyk-Kolczyńska, Zielińska, Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu, Bliżej Przedszkola 2012

Bogdanowicz i in., Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSIP, 1994

Literatura uzupełniająca:

Affolter, Spostrzeganie, rzeczywistość, język, WSiP 1997

Uwagi:

Metody kształcenia: rozmowy, obserwacja, metoda projektu

Nakłąd pracy studenta:

praca samodzielna - 30h

analiza literatury - 15h

przygotowanie się do zaliczenia - 30h

ECTS -3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Jegier
Prowadzący grup: Aneta Głuszniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Jegier
Prowadzący grup: Aneta Głuszniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)