Praktyka asystencko-pedagogiczna w szkole podstawowej (40 godz.)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2P-PSD1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka asystencko-pedagogiczna w szkole podstawowej (40 godz.) |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. PE, pedagogika szkolna i pedagogika zdolności, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Poznanie zadań pedagoga szkolnego w szkole podstawowej. Tworzenie dokumentacji pracy. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej. Oracowywanie planu pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. projektowanie zajęć reedukacyjnych oraz wspierających rozwój zainteresowań i zdolności. DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Opisuje środowiska społeczne oddziałujące na uczniów i uczestniczące w procesach wychowania; - Rozumie i opisuje wybrane procesy zachodzące w środowiskach wychowawczych ucznia wpływające na zachowania oraz osiągnięcia edukacyjne uczniów. - Opisuje rolę pedagoga szkolnego i wskazuje zakres jego współdziałania z instytucjami pozaszkolnymi; - Opisuje dokumentację dotyczącą pomocy wychowawczej, opiekuńczej oraz terapeutycznej organizowanej przez szkołę; - Wskazuje główne obszary działań pedagoga na terenie szkoły. - Wymienia i charakteryzuje specjalne potrzeby edukacyjne uczniów; - Wskazuje na możliwości i zakres wsparcia wychowanków o specjalnych potrzebach edukacyjnych przez instytucję szkoły i osobę pedagoga. Umiejętności - Odwołuje się do koncepcji teoretycznych w celu uzasadnienia własnych działań z zakresu rozpoznawania i zaspokajania indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczniów. - Potrafi zaplanować działania przeciwdziałające nieprawidłowościom w szkolnym funkcjonowaniu uczniów; - Potrafi udokumentować działania pedagogiczne podejmowane w szkole na rzecz rozwijania zdolności uczniów oraz przeciwdziałania patologiom społecznym. Kompetencje społeczne -Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Łukasiewicz-Wieleba | |
Prowadzący grup: | Joanna Łukasiewicz-Wieleba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Łukasiewicz-Wieleba | |
Prowadzący grup: | Joanna Łukasiewicz-Wieleba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Łukasiewicz-Wieleba | |
Prowadzący grup: | Joanna Łukasiewicz-Wieleba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Łukasiewicz-Wieleba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Makaruk | |
Prowadzący grup: | Anna Makaruk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.