Wybrane zagadnienia andragogiki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2M-AZA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wybrane zagadnienia andragogiki |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowy moduł "A" dla 3 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) niestacjonarne II stopnia Obowiązkowy moduł "A" dla 3 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Andragogika jako dyscyplina pedagogiczna. Obszary problemowe andragogiki. Edukacja i rozwój zawodowy człowieka dorosłego ideą przewodnią andragogiki. Podstawowe kategorie andragogiki. Wybrane teorie aktywności edukacyjnej dorosłych. Praca edukacyjna z dorosłymi - modele, formy, uwarunkowania, miejsca realizacji. Samokształcenie jako imperatyw aktywności społeczno-zawodowej osoby dorosłej. Dobre praktyki edukacji dorosłych - perspektywa polska i międzynarodowa. Konsekwencje rozwoju edukacji dorosłych w Polsce - ujęcie temporalne. Obecność andragogiki w działalności zawodowej i pozazawodowej pedagoga - teoretyczne i praktyczne obszary pedagogicznego wsparcia uczenia się dorosłych (poradnictwo i tutoring edukacyjno-zawodowy). Świat nowoczesnych technologii i mediów cyfrowych a wyzwania współczesnej edukacji dorosłych - szanse i zagrożenia. Współczesne społeczno-ekonomiczne dylematy wychowania i kształcenia dorosłych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę, obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu subdyscyplin pedagogiki i wybranych obszarów interdyscyplinarnych. Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego, jak też różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. Ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach i realizatorach kształcenia, wychowania i opieki. Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu subdyscyplin pedagogiki i wybranych obszarów interdyscyplinarnych w celu diagnozowania złożonych problemów pedagogicznych, ich pogłębionej analizy oraz projektowania działań praktycznych. Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów z obszaru subdyscyplin pedagogiki i wybranych obszarów interdyscyplinarnych, projektować przebieg oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarach praktyki pedagogicznej. Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania zadań pedagoga. Posiada pogłębione umiejętności komunikacyjne, umie właściwie prezentować własne stanowisko, popierając je rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych; potrafi prowadzić debatę, analizować i syntetyzować jej tematykę i obecne w niej stanowiska. Kompetencje społeczne Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dąży do rozwoju osobistego i zawodowego. Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych; przejawia pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga, a w sytuacjach problemowych poszukuje wiedzy eksperckiej. Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych oraz poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - esej erudycyjno-problemowy - zaliczenie na ocenę: wypowiedź pisemna erudycyjno-problemowa (tryb stacjonarny - w sali uczelnianej) |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Andragogika jako dyscyplina pedagogiczna. Obszary problemowe andragogiki. Edukacja i rozwój zawodowy człowieka dorosłego ideą przewodnią andragogiki. Podstawowe kategorie andragogiki. 2. Wybrane teorie aktywności edukacyjnej dorosłych. 3. Praca edukacyjna z dorosłymi - modele, formy, uwarunkowania, miejsca realizacji. 4. Samokształcenie jako imperatyw aktywności społeczno-zawodowej osoby dorosłej. Dobre praktyki edukacji dorosłych - perspektywa polska i międzynarodowa. 5. Konsekwencje rozwoju edukacji dorosłych w Polsce - ujęcie temporalne. 6. Obecność andragogiki w działalności zawodowej i pozazawodowej pedagoga - teoretyczne i praktyczne obszary pedagogicznego wsparcia uczenia się dorosłych (poradnictwo i tutoring edukacyjno-zawodowy). 7. Świat nowoczesnych technologii i mediów cyfrowych a wyzwania współczesnej edukacji dorosłych - szanse i zagrożenia. 8. Współczesne społeczno-ekonomiczne dylematy wychowania i kształcenia dorosłych. |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA: 1. Aleksander T., Andragogika : podręcznik akademicki, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Radom - Kraków, 2009. 2. Aleksander T., Optymalizacja pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych : potrzeba i kierunki modernizacji dokształcania i doskonalenia zawodowego kadr pracowniczych w Polsce, "Impuls", Kraków,1998. 3. Aleksander T., (red.), Andragogiczne problemy współczesności , Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999. 4. Horyń W., Maciejewski J., ( red.). Andragogika w ujęciu interdyscyplinarnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007. 5. Kargul J.: Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych, Wrocław 2001. 6. Malewski M., Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław, 2010. 7. Przybylska E., (red.), Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2001. 8. Wujek T. (red.), Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa 1996. UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych : refleksje andragoga, „Adam Marszałek”, Toruń, 2010. 2. Czarkowski J., E-learning dla dorosłych, "Difin", Warszawa, 2012. 3. Czerniawska O., Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii : szkice i rozprawy, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2000. 4. Czerniawska O., Nowe drogi w andragogice i gerontologii, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2011. 5. Czerniawska O., Szkice z andragogiki i gerontologii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2007. 6. Frąckowiak A., Półturzycki J., (red.), Edukacja dorosłych w wybranych krajach Europy, T.1, "Żak", Warszawa, 2010. 7. Frąckowiak A., Półturzycki J., (red.), Edukacja dorosłych w wybranych krajach pozaeuropejskich, T. 2, "Żak", Warszawa, 2011. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - analiza przypadków, - analiza tekstów źródłowych NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 45 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 25 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 15 godz. Przygotowanie eseju problemowo-erudycyjnego: 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych oraz poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - esej erudycyjno-problemowy - zaliczenie na ocenę: wypowiedź pisemna erudycyjno-problemowa (tryb stacjonarny - w sali uczelnianej) |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Andragogika jako dyscyplina pedagogiczna. Obszary problemowe andragogiki. Edukacja i rozwój zawodowy człowieka dorosłego ideą przewodnią andragogiki. Podstawowe kategorie andragogiki. 2. Wybrane teorie aktywności edukacyjnej dorosłych. 3. Praca edukacyjna z dorosłymi - modele, formy, uwarunkowania, miejsca realizacji. 4. Samokształcenie jako imperatyw aktywności społeczno-zawodowej osoby dorosłej. Dobre praktyki edukacji dorosłych - perspektywa polska i międzynarodowa. 5. Konsekwencje rozwoju edukacji dorosłych w Polsce - ujęcie temporalne. 6. Obecność andragogiki w działalności zawodowej i pozazawodowej pedagoga - teoretyczne i praktyczne obszary pedagogicznego wsparcia uczenia się dorosłych (poradnictwo i tutoring edukacyjno-zawodowy). 7. Świat nowoczesnych technologii i mediów cyfrowych a wyzwania współczesnej edukacji dorosłych - szanse i zagrożenia. 8. Współczesne społeczno-ekonomiczne dylematy wychowania i kształcenia dorosłych. |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA: 1. Aleksander T., Andragogika : podręcznik akademicki, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Radom - Kraków, 2009. 2. Aleksander T., Optymalizacja pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych : potrzeba i kierunki modernizacji dokształcania i doskonalenia zawodowego kadr pracowniczych w Polsce, "Impuls", Kraków,1998. 3. Aleksander T., (red.), Andragogiczne problemy współczesności , Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999. 4. Horyń W., Maciejewski J., ( red.). Andragogika w ujęciu interdyscyplinarnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007. 5. Kargul J.: Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych, Wrocław 2001. 6. Malewski M., Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław, 2010. 7. Przybylska E., (red.), Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2001. 8. Wujek T. (red.), Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa 1996. UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych : refleksje andragoga, „Adam Marszałek”, Toruń, 2010. 2. Czarkowski J., E-learning dla dorosłych, "Difin", Warszawa, 2012. 3. Czerniawska O., Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii : szkice i rozprawy, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2000. 4. Czerniawska O., Nowe drogi w andragogice i gerontologii, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2011. 5. Czerniawska O., Szkice z andragogiki i gerontologii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2007. 6. Frąckowiak A., Półturzycki J., (red.), Edukacja dorosłych w wybranych krajach Europy, T.1, "Żak", Warszawa, 2010. 7. Frąckowiak A., Półturzycki J., (red.), Edukacja dorosłych w wybranych krajach pozaeuropejskich, T. 2, "Żak", Warszawa, 2011. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - analiza przypadków, - analiza tekstów źródłowych NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 24 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20 godz. Przygotowanie eseju problemowo-erudycyjnego: 26 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych oraz poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - esej erudycyjno-problemowy - zaliczenie na ocenę: wypowiedź pisemna erudycyjno-problemowa (tryb stacjonarny - w sali uczelnianej) |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Andragogika jako dyscyplina pedagogiczna. Obszary problemowe andragogiki. Edukacja i rozwój zawodowy człowieka dorosłego ideą przewodnią andragogiki. Podstawowe kategorie andragogiki. 2. Wybrane teorie aktywności edukacyjnej dorosłych. 3. Praca edukacyjna z dorosłymi - modele, formy, uwarunkowania, miejsca realizacji. 4. Samokształcenie jako imperatyw aktywności społeczno-zawodowej osoby dorosłej. Dobre praktyki edukacji dorosłych - perspektywa polska i międzynarodowa. 5. Konsekwencje rozwoju edukacji dorosłych w Polsce - ujęcie temporalne. 6. Obecność andragogiki w działalności zawodowej i pozazawodowej pedagoga - teoretyczne i praktyczne obszary pedagogicznego wsparcia uczenia się dorosłych (poradnictwo i tutoring edukacyjno-zawodowy). 7. Świat nowoczesnych technologii i mediów cyfrowych a wyzwania współczesnej edukacji dorosłych - szanse i zagrożenia. 8. Współczesne społeczno-ekonomiczne dylematy wychowania i kształcenia dorosłych. |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA: 1. Aleksander T., Andragogika : podręcznik akademicki, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Radom - Kraków, 2009. 2. Aleksander T., Optymalizacja pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych : potrzeba i kierunki modernizacji dokształcania i doskonalenia zawodowego kadr pracowniczych w Polsce, "Impuls", Kraków,1998. 3. Aleksander T., (red.), Andragogiczne problemy współczesności , Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999. 4. Horyń W., Maciejewski J., ( red.). Andragogika w ujęciu interdyscyplinarnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007. 5. Kargul J.: Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych, Wrocław 2001. 6. Malewski M., Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław, 2010. 7. Przybylska E., (red.), Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2001. 8. Wujek T. (red.), Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa 1996. UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych : refleksje andragoga, „Adam Marszałek”, Toruń, 2010. 2. Czarkowski J., E-learning dla dorosłych, "Difin", Warszawa, 2012. 3. Czerniawska O., Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii : szkice i rozprawy, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2000. 4. Czerniawska O., Nowe drogi w andragogice i gerontologii, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2011. 5. Czerniawska O., Szkice z andragogiki i gerontologii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2007. 6. Frąckowiak A., Półturzycki J., (red.), Edukacja dorosłych w wybranych krajach Europy, T.1, "Żak", Warszawa, 2010. 7. Frąckowiak A., Półturzycki J., (red.), Edukacja dorosłych w wybranych krajach pozaeuropejskich, T. 2, "Żak", Warszawa, 2011. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - analiza przypadków, - analiza tekstów źródłowych NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 24 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20 godz. Przygotowanie eseju problemowo-erudycyjnego: 26 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iryna Androshchuk | |
Prowadzący grup: | Iryna Androshchuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych oraz poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - esej erudycyjno-problemowy - zaliczenie na ocenę: wypowiedź pisemna erudycyjno-problemowa (tryb stacjonarny - w sali uczelnianej) |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Andragogika jako dyscyplina pedagogiczna. Obszary problemowe andragogiki. Edukacja i rozwój zawodowy człowieka dorosłego ideą przewodnią andragogiki. Podstawowe kategorie andragogiki. 2. Wybrane teorie aktywności edukacyjnej dorosłych. 3. Praca edukacyjna z dorosłymi - modele, formy, uwarunkowania, miejsca realizacji. 4. Samokształcenie jako imperatyw aktywności społeczno-zawodowej osoby dorosłej. Dobre praktyki edukacji dorosłych - perspektywa polska i międzynarodowa. 5. Konsekwencje rozwoju edukacji dorosłych w Polsce - ujęcie temporalne. 6. Obecność andragogiki w działalności zawodowej i pozazawodowej pedagoga - teoretyczne i praktyczne obszary pedagogicznego wsparcia uczenia się dorosłych (poradnictwo i tutoring edukacyjno-zawodowy). 7. Świat nowoczesnych technologii i mediów cyfrowych a wyzwania współczesnej edukacji dorosłych - szanse i zagrożenia. 8. Współczesne społeczno-ekonomiczne dylematy wychowania i kształcenia dorosłych. |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA: 1. Aleksander T., Andragogika : podręcznik akademicki, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Radom - Kraków, 2009. 2. Aleksander T., Optymalizacja pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych : potrzeba i kierunki modernizacji dokształcania i doskonalenia zawodowego kadr pracowniczych w Polsce, "Impuls", Kraków,1998. 3. Aleksander T., (red.), Andragogiczne problemy współczesności , Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999. 4. Horyń W., Maciejewski J., ( red.). Andragogika w ujęciu interdyscyplinarnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007. 5. Kargul J.: Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych, Wrocław 2001. 6. Malewski M., Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław, 2010. 7. Przybylska E., (red.), Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2001. 8. Wujek T. (red.), Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa 1996. UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych : refleksje andragoga, „Adam Marszałek”, Toruń, 2010. 2. Czarkowski J., E-learning dla dorosłych, "Difin", Warszawa, 2012. 3. Czerniawska O., Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii : szkice i rozprawy, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2000. 4. Czerniawska O., Nowe drogi w andragogice i gerontologii, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2011. 5. Czerniawska O., Szkice z andragogiki i gerontologii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2007. 6. Frąckowiak A., Półturzycki J., (red.), Edukacja dorosłych w wybranych krajach Europy, T.1, "Żak", Warszawa, 2010. 7. Frąckowiak A., Półturzycki J., (red.), Edukacja dorosłych w wybranych krajach pozaeuropejskich, T. 2, "Żak", Warszawa, 2011. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - analiza przypadków, - analiza tekstów źródłowych NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 24 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20 godz. Przygotowanie eseju problemowo-erudycyjnego: 26 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.