Metodyka edukacji informatycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-5F-MIN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji informatycznej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 4 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Kształtowanie celowego i właściwego posługiwania się przez uczniów typowymi aplikacjami komputerowymi do komponowania ilustracji graficznych, pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, korzystania z usług w sieciach komputerowych, oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji. - Analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie edukacji informatycznej na I etapie edukacyjnym. - Doskonalenie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie edukacji informatycznej. - Rozwiązywanie sytuacji problemowych w otoczeniu uczniów drogą tworzenia algorytmu – używanie języka blokowo-wizualnego programowania. - Inspirowanie i angażowanie uczniów do kreatywności i rozwoju myślenia komputacyjnego. - Integrowanie zajęć edukacji informatycznej z elementami innych edukacji, jak i z aktywnościami wizualnymi, słuchowymi i kinestetycznymi. - Promowanie i kształtowanie u uczniów postawy obywatelskiej i prospołecznej oraz odpowiedzialności w świecie mediów cyfrowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna cele i treści edukacji informatycznej zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla klas I-III szkoły podstawowej. Wie, które programy komputerowe do rysowania, pisania tekstu, wykonywania obliczeń, przeglądania Internetu, przesyłania poczty elektronicznej można wykorzystać w pracy z dziećmi, w tym z uczniami z niepełnosprawnością. Zna wybrany blokowo-wizualny język programowania dla dzieci. Umiejętności Potrafi planować i realizować zajęcia z zakresu edukacji informatycznej dzieci. Kompetencje społeczne Krytycznie ocenia własną wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy dydaktycznej z uczniem. Jest gotów do realizacji zadań zawodowych związanych z prowadzeniem edukacji informatycznej dzieci. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CW
CW
CW
CW
CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Rebizant | |
Prowadzący grup: | Marlena Hlebowicz, Anna Makaruk, Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - obecność i aktywność na zajęciach; - ocena projektu zajęć informatycznych |
|
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym 2. Analiza wybranych programów nauczania, podręczników i pomocy dydaktycznych 3. Integracja treści pozainformatycznych 4. Projekt cyklu zajęć informatycznych - planowanie i realizowanie zajęć ze szczególnym uwzględnieniem treści z zakresu kodowania informacji i języków programowania, np. Baltie, Scratch. |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Góral. M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Świć A. (2017), Kodowanie na dywanie w przedszkolu, w szkole i w domu. Opole: Wydawnictwo Nowik Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej i technicznej LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Jąder, M. (2009). Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków: Impuls. Taraszkiewicz, M. (1998). Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu. Warszawa: CODN. WINKLER M., COMMICHAU A. (2008). Sztuka prowadzenia wykładów i lekcji. Kraków: Wydaw. WAM. |
|
Uwagi: |
W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym. Kształcenie zdalne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z planem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. Szczegółowe informacje (w tym linki do zespołów) dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
CW
CW
N CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Rebizant | |
Prowadzący grup: | Monika Rebizant, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - obecność i aktywność na zajęciach; - ocena projektu zajęć informatycznych. |
|
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym 2. Analiza wybranych programów nauczania, podręczników i pomocy dydaktycznych 3. Integracja treści pozainformatycznych 4. Projekt cyklu zajęć informatycznych - planowanie i realizowanie zajęć ze szczególnym uwzględnieniem treści z zakresu kodowania informacji i języków programowania, np. Baltie, Scratch. |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Góral. M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Świć A. (2017), Kodowanie na dywanie w przedszkolu, w szkole i w domu. Opole: Wydawnictwo Nowik Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej i technicznej LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Jąder, M. (2009). Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków: Impuls. Taraszkiewicz, M. (1998). Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu. Warszawa: CODN. WINKLER M., COMMICHAU A. (2008). Sztuka prowadzenia wykładów i lekcji. Kraków: Wydaw. WAM. |
|
Uwagi: |
W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym. Kształcenie zdalne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z planem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. Szczegółowe informacje (w tym linki do zespołów) dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 9; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 11. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Rebizant | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Monika Rebizant, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - aktywność na zajęciach; - ocena projektu zajęć informatycznych |
|
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym 2. Analiza wybranych programów nauczania, podręczników i pomocy dydaktycznych 3. Wprowadzenie w tajniki programowania i działania robotów edukacyjnych, np. ozobotów, photonów. 4. Integracja treści pozainformatycznych 5. Projekt cyklu zajęć informatycznych - planowanie i realizowanie zajęć ze szczególnym uwzględnieniem treści z zakresu kodowania informacji i języków programowania, np. Baltie, Scratch. |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Góral. M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Świć A. (2017), Kodowanie na dywanie w przedszkolu, w szkole i w domu. Opole: Wydawnictwo Nowik Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej i technicznej LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Jąder, M. (2009). Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków: Impuls. Taraszkiewicz, M. (1998). Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu. Warszawa: CODN. WINKLER M., COMMICHAU A. (2008). Sztuka prowadzenia wykładów i lekcji. Kraków: Wydaw. WAM. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Rebizant | |
Prowadzący grup: | Monika Rebizant, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - aktywność na zajęciach; - ocena projektu zajęć informatycznych |
|
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym 2. Analiza wybranych programów nauczania, podręczników i pomocy dydaktycznych 3. Wprowadzenie w tajniki programowania i działania robotów edukacyjnych, np. ozobotów, photonów. 4. Integracja treści pozainformatycznych 5. Projekt cyklu zajęć informatycznych - planowanie i realizowanie zajęć ze szczególnym uwzględnieniem treści z zakresu kodowania informacji i języków programowania, np. Baltie, Scratch. |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Góral. M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Świć A. (2017), Kodowanie na dywanie w przedszkolu, w szkole i w domu. Opole: Wydawnictwo Nowik Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Jąder, M. (2009). Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków: Impuls. Taraszkiewicz, M. (1998). Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu. Warszawa: CODN. WINKLER M., COMMICHAU A. (2008). Sztuka prowadzenia wykładów i lekcji. Kraków: Wydaw. WAM. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 9; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 11. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
CW
CW
CW
ŚR CW
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Anna Makaruk, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - aktywność na zajęciach; - ocena scenariusza zajęć edukacji informatycznej |
|
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym 2. Analiza wybranych programów nauczania, podręczników i pomocy dydaktycznych 3. Nauka kodowania poprzez zabawę i aktywność ruchową 4. Gry i zabawy wprowadzające w tematykę programowania 5. Aplikacje wspierające naukę programowania 6. Nauka programowania z pomocą robotów 7. Planowanie i realizowanie zajęć z edukacji informatycznej ze szczególnym uwzględnieniem treści z zakresu kodowania informacji i języków programowania (projektowanie scenariusza lekcji) |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Góral. M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Świć A. (2017), Kodowanie na dywanie w przedszkolu, w szkole i w domu. Opole: Wydawnictwo Nowik Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Jąder, M. (2009). Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków: Impuls. Taraszkiewicz, M. (1998). Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu. Warszawa: CODN. WINKLER M., COMMICHAU A. (2008). Sztuka prowadzenia wykładów i lekcji. Kraków: Wydaw. WAM. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 5 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Anna Makaruk, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - aktywność na zajęciach; - ocena scenariusza zajęć edukacji informatycznej |
|
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym 2. Analiza wybranych programów nauczania, podręczników i pomocy dydaktycznych 3. Nauka kodowania poprzez zabawę i aktywność ruchową 4. Gry i zabawy wprowadzające w tematykę programowania 5. Aplikacje wspierające naukę programowania 6. Nauka programowania z pomocą robotów 7. Planowanie i realizowanie zajęć z edukacji informatycznej ze szczególnym uwzględnieniem treści z zakresu kodowania informacji i języków programowania (projektowanie scenariusza lekcji) |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Góral. M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Świć A. (2017), Kodowanie na dywanie w przedszkolu, w szkole i w domu. Opole: Wydawnictwo Nowik Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Jąder, M. (2009). Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków: Impuls. Taraszkiewicz, M. (1998). Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu. Warszawa: CODN. WINKLER M., COMMICHAU A. (2008). Sztuka prowadzenia wykładów i lekcji. Kraków: Wydaw. WAM. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 9; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 5 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 4 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR CW
CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Anna Makaruk, Monika Rebizant, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - obecność na zajęciach; - wykonywanie podczas zajęć bieżących zadań; - ocena scenariusza zajęć edukacji informatycznej |
|
Pełny opis: |
OPIS REALIZOWANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym. 2. Analiza wybranych programów nauczania, podręczników i pomocy dydaktycznych. 3. Nauka kodowania poprzez zabawę i aktywność ruchową. 4. Gry i zabawy wprowadzające w tematykę programowania. 5. Aplikacje wspierające naukę programowania. 6. Nauka programowania z pomocą robotów. 7. AI, AR i VR w edukacji. 8. Planowanie i realizowanie zajęć z edukacji informatycznej ze szczególnym uwzględnieniem treści z zakresu kodowania informacji i języków programowania (projektowanie scenariusza lekcji) |
|
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Góral. M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Jąder, M. (2009). Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków: Impuls Liukas L. (2016) Hello Ruby. Programowanie dla dzieci. Sierra Madre Świć A. (2019) Kodowanie na dywanie. Od kodowania na macie do Scratch Juniora. Lublin: Wydawnictwo EduSense Świć A. (2020) Kodowanie na dywanie. Vademecum. Lublin: Wydawnictwo EduSense Świć A. (2021) Kodowanie na dywanie. Obrazki w rymowankach ukryte. Lublin: Wydawnictwo EduSense Świć A. (2022) Kodowanie na dywanie. W przedszkolu. Lublin: Wydawnictwo EduSense Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 5 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Anna Makaruk, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - obecność na zajęciach; - wykonywanie podczas zajęć bieżących zadań; - ocena scenariusza zajęć edukacji informatycznej |
|
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym. 2. Analiza wybranych programów nauczania, podręczników i pomocy dydaktycznych. 3. Nauka kodowania poprzez zabawę i aktywność ruchową. 4. Gry i zabawy wprowadzające w tematykę programowania. 5. Aplikacje wspierające naukę programowania. 6. Nauka programowania z pomocą robotów. 7. AI, AR i VR w edukacji. 8. Planowanie i realizowanie zajęć z edukacji informatycznej ze szczególnym uwzględnieniem treści z zakresu kodowania informacji i języków programowania (projektowanie scenariusza lekcji) |
|
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Góral. M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Świć A. (2017), Kodowanie na dywanie w przedszkolu, w szkole i w domu. Opole: Wydawnictwo Nowik Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 9; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 3 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 6 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Anna Makaruk, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Makaruk | |
Prowadzący grup: | Anna Makaruk, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.