Praktyka pedagogiczna w gabinetach logopedycznych w szkołach podstawowych (40 godz.)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | LO-3P-LOG3b |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna w gabinetach logopedycznych w szkołach podstawowych (40 godz.) |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. (LO) logopedii, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 4 sem. (LO) logopedii, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Analiza istniejącej dokumentacji logopedycznej i innej specjalistycznej podopiecznego z zaburzeniami wymowy ze szczególnym uwzględnieniem dyslalii. Zaplanowanie indywidualnego programu terapii logopedycznej dziecka w wieku szkolnym z dyslalią. Zaplanowanie poszczególnych zajęć logopedycznych, opracowanie ich scenariuszy oraz przygotowanie pomocy dydaktycznych do tych zajęć. Przeprowadzenie zajęć logopedycznych zgodnie z opracowanym programem terapii. Weryfikacja diagnozy logopedycznej dokonywana w trakcie realizacji programu terapii logopedycznej dziecka z dyslalią (sformułowanie diagnozy wynikającej z terapii). Dokumentacja przebiegu praktyk. DRUKI DO POBRANIA Dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna i rozumie różne patomechanizmy zaburzonej artykulacji oraz charakterystykę objawów dyslalii. Zna różne rodzaje ćwiczeń logopedycznych stosowanych w przypadku dzieci z dyslalią oraz przykładowe formy ćwiczeń. Zna zagadnienia związane z zawodem nauczyciela-logopedy: role zawodowe nauczyciela, wzór osobowy, postawę i kunszt nauczycielski, powinności nauczyciela i rozwój zawodowy, etykę nauczycielską, zasady odpowiedzialności prawnej opiekuna, nauczyciela i wychowawcy, konieczność dokształcania i doskonalenia zawodowego jako warunków awansu zawodowego. Zna zagadnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej – regulacje prawne, formy i zasady udzielania wsparcia. Zna zasady bezpieczeństwa dzieci w szkole i poza nią; potrzebę ochrony zdrowia dziecka, w tym zdrowia psychicznego; znaczenie edukacji dla bezpieczeństwa i dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. Umiejętności Potrafi realizować czynnie zaplanowany przez siebie program terapii logopedycznej u wybranego dziecka z dyslalią (zaburzeniami wymowy). Potrafi weryfikować program terapii w trakcie prowadzonego z wybranym podopiecznym usprawniania logopedycznego. Potrafi weryfikować diagnozę wraz z podaniem uzasadnienia, po zakończeniu wyznaczonego cyklu usprawniania logopedycznego. Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej; potrafi tworzyć rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań. Kompetencje społeczne Jest gotów do współdziałania z opiekunami podopiecznego oraz z innymi specjalistami włączonymi w proces usprawniania logopedycznego dziecka z dyslalią. Jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej w trakcie prowadzenia terapii logopedycznej dziecka z zaburzeniami wymowy. Jest gotów do twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 21 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Prowadzący grup: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Jedlińska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Jedlińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Prowadzący grup: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 41 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Jedlińska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Jedlińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Prowadzący grup: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 41 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Bieńkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bieńkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.