Alternatywne i wspomagające formy komunikacji (AAC)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | LO-3F-AWK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Alternatywne i wspomagające formy komunikacji (AAC) |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 6 sem. (LO) logopedii, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 6 sem. (LO) logopedii, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Wpływ złożonych dysfunkcji na możliwości komunikacyjne. Diagnoza możliwości i ograniczeń komunikacyjnych. Budowanie środowiska językowego dla osoby uczącej się AAC. Budowanie kompetencji partnera komunikacji osoby uczącej się AAC. Zabawy interakcyjne na poziomie przedjęzykowym. Planowanie sytuacji nauczania osób niemówiących posługiwania się pierwszymi i kolejnymi znakami manualnymi oraz graficznymi. Dobieranie i konstruowanie prostych pomocy do komunikacji. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Rozumie i potrafi scharakteryzować znaczenie pojęć i zakres zagadnień związanych z diagnozą i terapią logopedyczną osób ze złożoną niepełnosprawnością. Rozumie i potrafi omówić założenia metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Zna metody diagnozy możliwości komunikacyjnych osób ze złożoną niepełnosprawnością. Rozumie wpływ złożonej niepełnosprawności na zachowania, możliwości komunikacyjne i stan emocjonalny pacjenta. Umiejętności Poddaje trafnej analizie zachowania komunikacyjne osób ze sprzężoną niepełnosprawnością i współdziałać z innymi. Potrafi analizować i stosować metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) oraz podstawy języka migowego w terapii logopedycznej. Potrafi konstruować programy terapii logopedycznej w oparciu o założenia komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) oraz dobierać i konstruować proste pomoce do komunikacji (tablice wyboru, uczestnictwa, kontekstowe), także w wersji nakładek/tablic na komunikatory. Kompetencje społeczne Jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy; jest wrażliwy na potrzeby osób ze złożoną niepełnosprawnością. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Bieńkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bieńkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Efekty kształcenia dotyczące wiedzy będą sprawdzane poprzez test pisemny podsumowujący treści realizowane na przedmiocie (pytania zamknięte i otwarte). Kryteria oceny - punktacja: 100 - 90% - bdb (5.0) 89 - 80% +db (4.5) 79 - 70 db (4.0) 69 - 60 +dst (3.5) 59 - 51 dst (3.0) 50% i poniżej ndst poniżej 50% - ndst (2.0) Efekty kształcenia dotyczące umiejętności będą sprawdzane poprzez ocenę: pytań otwartych (dotyczących) na teście zaliczeniowym. Efekty kształcenia dotyczące kompetencji społecznych w trakcie mini - dyskusji w trakcie wykładów - aktywność w czasie wykładu będzie premiowana. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: WKŁAD: 1. Wspomagające i alternatywne formy komunikacji - ustalenia terminologiczne. 2. Wpływ złożonych dysfunkcji mowy na możliwości komunikacyjne. 3. Budowanie komunikacji osoby uczącej się AAC - kompetencje partnera, interakcje na poziomie przedjęzykowym. 4. komunikacji i uczenia się sytemu porozumiewania - wytyczne ogólne. Planowanie 5. Systemy komunikacji alternatywnej - Bliss, Makaton, PCS, Piktogramy. 6. Alfabet Brailla i Lorma. 7. AAC - pomoce nisko i wysokozaawansowane technologicznie. 9. Dobieranie i konstruowanie prostych pomocy do komunikacji. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Błeszyński J. (red.) 2006 lub 2008 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Impuls. Kraków. 2. Kacprzyńska, M., Bieńkowska, K. I. (2021). Alternatywne metody komunikacji — przegląd dostępnego oprogramowania komputerowego. Niepełnosprawność i Rehabilitacja, 17–27. Literatura uzupełniająca 1. Baczała D., Błeszyński J. (red.) 2014 - Komunikacja w logopedii. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Toruń. 2. Błeszyński J. 2018 - Komunikacja-mowa-język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Toruń: Adam Marszałek. 3. Kwasiborska J. 2009 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC) - przegląd dostępnych badań. W: Porayski-Pomsta J. (red.) Diagnoza i terapia w logopedii. Dom Wydawniczy Elipsa - Warszawa. 4. www.mówik.pl 5. www.makaton.pl 6. www.pcs.pl 7. www.fonogesty.org 8. http://poradnik-logopedyczny.pl/komunikacja-alternatywna/komunikacja-alternatywna/255/picture-comunication.html 9. www.makaton.pl 10. http://www.piktogramy.com.pl/piktogramy/ 11.www. mowik.pl 12. Paplińska M. (2009). Nauka brajla w weekend. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli, wykładowców pracujących z niewidomym uczniem i studentem. APS. Warszawa. Film instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=nTHYuPaSMRo Film na temat PJM - https://www.youtube.com/watch?v=j8DGat29Y5M |
|
Uwagi: |
METODY PRACY: Wykład aktywizujący, prezentacja multimedialna, dyskusja, analiza stron internetowych z pomocami, analiza filmów. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe - wykład - 15 godz. 2. Przygotowanie się do zajęć, lektury , filmy - 5 godz. 3. Przygotowanie się do egzaminu - 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Kontakt z prowadzącym w godzinach dyżurów lub mailowo: katarzynabienkowska@aps.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Bieńkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bieńkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Efekty kształcenia dotyczące wiedzy będą sprawdzane poprzez test pisemny podsumowujący treści realizowane na przedmiocie (pytania zamknięte i otwarte). Kryteria oceny - punktacja: 100 - 90% - bdb (5.0) 89 - 80% +db (4.5) 79 - 70 db (4.0) 69 - 60 +dst (3.5) 59 - 50 dst (3.0) poniżej 50% - ndst (2.0) Efekty kształcenia dotyczące umiejętności będą sprawdzane poprzez ocenę wykonanej pomocy AAC. Efekty kształcenia dotyczące kompetencji społecznych w trakcie mini - dyskusji w trakcie wykładów - aktywność w czasie wykładu będzie premiowana. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: WKŁAD: 1. Wspomagające i alternatywne formy komunikacji - ustalenia terminologiczne. 2. Wpływ złożonych dysfunkcji mowy na możliwości komunikacyjne. 3. Budowanie komunikacji osoby uczącej się AAC - kompetencje partnera, interakcje na poziomie przedjęzykowym. 4. Planowanie komunikacji i uczenia się sytemu porozumiewania - wytyczne ogólne. 5. Systemy komunikacji alternatywnej - Bliss, Makaton, PCS, Piktogramy. 6. Alfabet Brailla i Lorma. 7. AAC - pomoce nisko i wysokozaawansowane technologicznie. 9. Dobieranie i konstruowanie prostych pomocy do komunikacji. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Błeszyński J. (red.) 2006 lub 2008 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Impuls. Kraków. 2. Kacprzyńska, M., Bieńkowska, K. I. (2021). Alternatywne metody komunikacji — przegląd dostępnego oprogramowania komputerowego. Niepełnosprawność i Rehabilitacja, 17–27. Literatura uzupełniająca 1. Baczała D., Błeszyński J. (red.) 2014 - Komunikacja w logopedii. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Toruń. 2. Błeszyński J. 2018 - Komunikacja-mowa-język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Toruń: Adam Marszałek. 3. Kwasiborska J. 2009 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC) - przegląd dostępnych badań. W: Porayski-Pomsta J. (red.) Diagnoza i terapia w logopedii. Dom Wydawniczy Elipsa - Warszawa. 4. www.mówik.pl 5. www.makaton.pl 6. www.pcs.pl 7. www.fonogesty.org 8. http://poradnik-logopedyczny.pl/komunikacja-alternatywna/komunikacja-alternatywna/255/picture-comunication.html 9. www.makaton.pl 10. http://www.piktogramy.com.pl/piktogramy/ 11.www. mowik.pl 12.Paplińska M. (2009). Nauka brajla w weekend. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli, wykładowców pracujących z niewidomym uczniem i studentem. APS. Warszawa. Film instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=nTHYuPaSMRo Film na temat PJM - https://www.youtube.com/watch?v=j8DGat29Y5M |
|
Uwagi: |
METODY PRACY: Wykład aktywizujący, prezentacja multimedialna, dyskusja, analiza stron internetowych z pomocami, analiza filmów. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe - wykład - 12 godz. 2. Przygotowanie się do zajęć, lektury , filmy - 8 godz. 3. Przygotowanie się do egzaminu - 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Kontakt z prowadzącym w godzinach dyżurów lub mailowo: katarzynabienkowska@aps.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Gabriela Lorens | |
Prowadzący grup: | Gabriela Lorens | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Efekty kształcenia dotyczące wiedzy będą sprawdzane poprzez test pisemny podsumowujący treści realizowane na przedmiocie (pytania zamknięte i otwarte). W trakcie trwania wykładu zostaną przeprowadzone trzy krótkie kolokwia dot. zrealizowanych treści zajęć. Kryteria oceny - punktacja: 100 - 90% - bdb (5.0) 89 - 80% +db (4.5) 79 - 70 db (4.0) 69 - 60 +dst (3.5) 59 - 51 dst (3.0) 50% i poniżej ndst poniżej 50% - ndst (2.0) Efekty kształcenia dotyczące umiejętności będą sprawdzane poprzez ocenę: pytań otwartych (dotyczących) na teście zaliczeniowym. Efekty kształcenia dotyczące kompetencji społecznych w trakcie mini - dyskusji w trakcie wykładów - aktywność w czasie wykładu będzie premiowana. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: WKŁAD: 1. Wspomagające i alternatywne formy komunikacji - ustalenia terminologiczne. 2. Wpływ złożonych dysfunkcji mowy na możliwości komunikacyjne. 3. Budowanie komunikacji osoby uczącej się AAC - kompetencje partnera, interakcje na poziomie przedjęzykowym. 4. komunikacji i uczenia się sytemu porozumiewania - wytyczne ogólne. Planowanie 5. Systemy komunikacji alternatywnej - Bliss, Makaton, PCS, Piktogramy. 6. AAC - pomoce nisko i wysokozaawansowane technologicznie. 7. Dobieranie i konstruowanie prostych pomocy do komunikacji. 8. Diagnoza osób niemówiących |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Błeszyński J. (red.) 2006 lub 2008 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Impuls. Kraków. 2. Binger, C., Light, J. (2007). The effect of aided AAC modeling on the expression of multi-symbol messages by preschoolers who use AAC. Augmentative and Alternative Communication, 23(1), 30–43. https://doi.org/10.1080/07434610600807470 3. Bokus, B., Shugar, G.W. (2007). Psychologia języka dziecka. Osiągnięcia, nowe perspektywy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 4.Brady, N.C. (2000). Improved comprehension of object names following voice output communication aid use: Two case studies. Augmentative and Alternative Communication, 16(3), 197–204. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/07434610012331279054 5. Branson, D., Demchak, M. (2009). The use of augmentative and alternative communication methods with infants and toddlers with disabilities: A research review. Augmentative and Alternative Communication, 25(4), 274–286. https://doi. org/10.3109/07434610903384529 6. Davidoff, B.E. (2017). AAC With Energy – Earlier: Research shows that children with communication challenges do best when introduced to augmentative and alternative communication as early as 12 months. The ASHA Leader, 22, 48–53. https://doi. org/10.1044/leader.FTR2.22012017.48 7. Drager, K.D.R., Postal, V.J., Carroulus, L., Castellano, M., Gagliano, C., Glynn, J. (2006). 8. Fäldt, A., Fabian, H., Thunberg, G., Lucas, S. (2020). “All of a sudden we noticed a differ ence at home too”: Parents’ perception of a parent-focused early communication and AAC intervention for toddlers. Augmentative and Alternative Communication, 36(3), 143–154. https://doi.org/10.1080/07434618.2020.1811757 9. Ganz, J.B., Earles-Vollrath, T.L., Heath, A.K., Parker, R.I., Rispoli, M.J., Duran, J.B. (2012). 10. Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) we wspieraniu rozwoju… Grycman, M., Jerzyk, M., Bucyk, M. (2020). Model aktywny. Komunikacja alternatywna i wspomagająca. Wrocław: Wydawnictwo Poligraf. Grycman, M., Kaczmarek, B.B. (2014). Podręczny słownik terminów AAC (komunikacji wspomagającej i alternatywnej). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Literatura uzupełniająca 1. Baczała D., Błeszyński J. (red.) 2014 - Komunikacja w logopedii. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Toruń. 2. Błeszyński J. 2018 - Komunikacja-mowa-język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Toruń: Adam Marszałek. 3. Kwasiborska J. 2009 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC) - przegląd dostępnych badań. W: Porayski-Pomsta J. (red.) Diagnoza i terapia w logopedii. Dom Wydawniczy Elipsa - Warszawa. 4. www.mówik.pl 5. www.makaton.pl 6. www.pcs.pl 7. www.fonogesty.org 8. http://poradnik-logopedyczny.pl/komunikacja-alternatywna/komunikacja-alternatywna/255/picture-comunication.html 9. www.makaton.pl 10. http://www.piktogramy.com.pl/piktogramy/ 11.www. mowik.pl 12. Paplińska M. (2009). Nauka brajla w weekend. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli, wykładowców pracujących z niewidomym uczniem i studentem. APS. Warszawa. Film instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=nTHYuPaSMRo Film na temat PJM - https://www.youtube.com/watch?v=j8DGat29Y5M |
|
Uwagi: |
METODY PRACY: Wykład aktywizujący, prezentacja multimedialna, dyskusja, analiza stron internetowych z pomocami, analiza filmów. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe - wykład - 15 godz. 2. Przygotowanie się do zajęć, lektury , filmy - 5 godz. 3. Przygotowanie się do egzaminu - 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Kontakt z prowadzącym w godzinach dyżurów lub mailowo: katarzynabienkowska@aps.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Gabriela Lorens | |
Prowadzący grup: | Gabriela Lorens | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Efekty kształcenia dotyczące wiedzy będą sprawdzane poprzez test pisemny podsumowujący treści realizowane na przedmiocie (pytania zamknięte i otwarte). W trakcie trwania wykładu zostaną przeprowadzone trzy krótkie kolokwia dot. zrealizowanych treści zajęć. Kryteria oceny - punktacja: 100 - 90% - bdb (5.0) 89 - 80% +db (4.5) 79 - 70 db (4.0) 69 - 60 +dst (3.5) 59 - 51 dst (3.0) 50% i poniżej ndst poniżej 50% - ndst (2.0) Efekty kształcenia dotyczące umiejętności będą sprawdzane poprzez ocenę: pytań otwartych (dotyczących) na teście zaliczeniowym. Efekty kształcenia dotyczące kompetencji społecznych w trakcie mini - dyskusji w trakcie wykładów - aktywność w czasie wykładu będzie premiowana. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: WKŁAD: 1. Wspomagające i alternatywne formy komunikacji - ustalenia terminologiczne. 2. Wpływ złożonych dysfunkcji mowy na możliwości komunikacyjne. 3. Budowanie komunikacji osoby uczącej się AAC - kompetencje partnera, interakcje na poziomie przedjęzykowym. 4. komunikacji i uczenia się sytemu porozumiewania - wytyczne ogólne. Planowanie 5. Systemy komunikacji alternatywnej - Bliss, Makaton, PCS, Piktogramy. 6. AAC - pomoce nisko i wysokozaawansowane technologicznie. 7. Dobieranie i konstruowanie prostych pomocy do komunikacji. 8. Diagnoza osób niemówiących |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Błeszyński J. (red.) 2006 lub 2008 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Impuls. Kraków. 2. Binger, C., Light, J. (2007). The effect of aided AAC modeling on the expression of multi-symbol messages by preschoolers who use AAC. Augmentative and Alternative Communication, 23(1), 30–43. https://doi.org/10.1080/07434610600807470 3. Bokus, B., Shugar, G.W. (2007). Psychologia języka dziecka. Osiągnięcia, nowe perspektywy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 4.Brady, N.C. (2000). Improved comprehension of object names following voice output communication aid use: Two case studies. Augmentative and Alternative Communication, 16(3), 197–204. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/07434610012331279054 5. Branson, D., Demchak, M. (2009). The use of augmentative and alternative communication methods with infants and toddlers with disabilities: A research review. Augmentative and Alternative Communication, 25(4), 274–286. https://doi. org/10.3109/07434610903384529 6. Davidoff, B.E. (2017). AAC With Energy – Earlier: Research shows that children with communication challenges do best when introduced to augmentative and alternative communication as early as 12 months. The ASHA Leader, 22, 48–53. https://doi. org/10.1044/leader.FTR2.22012017.48 7. Drager, K.D.R., Postal, V.J., Carroulus, L., Castellano, M., Gagliano, C., Glynn, J. (2006). 8. Fäldt, A., Fabian, H., Thunberg, G., Lucas, S. (2020). “All of a sudden we noticed a differ ence at home too”: Parents’ perception of a parent-focused early communication and AAC intervention for toddlers. Augmentative and Alternative Communication, 36(3), 143–154. https://doi.org/10.1080/07434618.2020.1811757 9. Ganz, J.B., Earles-Vollrath, T.L., Heath, A.K., Parker, R.I., Rispoli, M.J., Duran, J.B. (2012). 10. Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) we wspieraniu rozwoju… Grycman, M., Jerzyk, M., Bucyk, M. (2020). Model aktywny. Komunikacja alternatywna i wspomagająca. Wrocław: Wydawnictwo Poligraf. Grycman, M., Kaczmarek, B.B. (2014). Podręczny słownik terminów AAC (komunikacji wspomagającej i alternatywnej). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Literatura uzupełniająca 1. Baczała D., Błeszyński J. (red.) 2014 - Komunikacja w logopedii. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Toruń. 2. Błeszyński J. 2018 - Komunikacja-mowa-język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Toruń: Adam Marszałek. 3. Kwasiborska J. 2009 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC) - przegląd dostępnych badań. W: Porayski-Pomsta J. (red.) Diagnoza i terapia w logopedii. Dom Wydawniczy Elipsa - Warszawa. 4. www.mówik.pl 5. www.makaton.pl 6. www.pcs.pl 7. www.fonogesty.org 8. http://poradnik-logopedyczny.pl/komunikacja-alternatywna/komunikacja-alternatywna/255/picture-comunication.html 9. www.makaton.pl 10. http://www.piktogramy.com.pl/piktogramy/ 11.www. mowik.pl 12. Paplińska M. (2009). Nauka brajla w weekend. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli, wykładowców pracujących z niewidomym uczniem i studentem. APS. Warszawa. Film instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=nTHYuPaSMRo Film na temat PJM - https://www.youtube.com/watch?v=j8DGat29Y5M |
|
Uwagi: |
METODY PRACY: Wykład aktywizujący, prezentacja multimedialna, dyskusja, analiza stron internetowych z pomocami, analiza filmów. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe - wykład - 15 godz. 2. Przygotowanie się do zajęć, lektury , filmy - 5 godz. 3. Przygotowanie się do egzaminu - 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Kontakt z prowadzącym w godzinach dyżurów lub mailowo: katarzynabienkowska@aps.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla stacjonarnych 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Bieńkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bieńkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Bieńkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bieńkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.