Diagnoza i terapia logopedyczna osób z wadą słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | LO-2F-DSU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza i terapia logopedyczna osób z wadą słuchu |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (2-l) niestacjonarne II stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Charakterystyka stanów mowy oraz diagnoz surdologopedycznych będących skutkiem różnych typów niedosłuchu oraz zróżnicowanych uwarunkowań rozwoju komunikacji dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. Metodyka pracy surdologopedycznej z dziećmi i dorosłymi. Konstruowanie programów terapii surdologopedycznej. Badanie surdologopedyczne (różne metody i narzędzia diagnozowania surdologopedycznego). Szczegółowa metodyka postępowania surdologopedycznego (hospitacje i zajęcia próbne studentów). Opinie surdologopedyczne. Konstruowanie planów terapii. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza W stopniu pogłębionym zna medyczne podstawy logopedii i audiologii. Potrafi dokonać szczegółowej charakterystyki zaburzeń mowy, których przyczyną jest wada słuchu. W stopniu pogłębionym zna podstawy audiofonologii pedagogicznej, metodę fonogestowej wizualizacji mowy (Cued Speech), podstawy języka migowego, logorytmiki Zna ćwiczenia rozwijające komunikację językową wykorzystywane w terapii indywidualnej i grupowej. W stopniu pogłębionym zna zasady diagnostyki logopedycznej wykorzystywane w surdologopedii, metodykę postępowania logopedycznego i zasady konstruowania programów terapii logopedycznej; zagadnienia surdologopedii, metody wychowania słuchowego i językowego oraz rewalidacji indywidualnej. Umiejętności Umie wykorzystywać podstawy audiofonologii pedagogicznej; w tym przeprowadzać jej diagnozę i terapię; znając podstawy języka migowego, potrafi wskazać odbiorców i miejsce w terapii logopedycznej; stosować logorytmikę i logopedię z wykorzystaniem istniejących lub opracowaniem nowych metod i narzędzi. Potrafi planować i realizować postępowanie rehabilitacyjne przeprowadzać diagnozę i konstruować programy terapii logopedycznej, z metodyką postępowania logopedycznego z wykorzystaniem istniejących lub opracowaniem nowych metod i narzędzi. Kompetencje społeczne Jest gotów do przestrzegania i dbania o przestrzeganie przez innych zasad etyki, ponoszenia odpowiedzialności za swoje działania pedagogiczno-logopedyczne tj. postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne, kierowanie podopiecznego do innych specjalistów; do tworzenia ustnych i pisemnych opinii dotyczących podopiecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 5 godzin
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Bieńkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bieńkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Laboratorium/warsztaty, 6 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Jedlińska | |
Prowadzący grup: | Kinga Chudzik-Kwiecień, Agnieszka Jedlińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.