Diagnozowanie lingwoedukacyjne uczniów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | LO-2F-DIU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnozowanie lingwoedukacyjne uczniów |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (2-l) niestacjonarne II stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Diagnozowanie lingwoedukacyjne uczniów szkoły podstawowej i średniej. Zasady opracowywania i prezentacji wyników lingwoedukacyjnych badań uczniów szkoły podstawowej i średniej. Zespół badawczy - podział zadań związanych z grupowym projektem badawczym. Odpowiedzialność za realizację badań indywidualnych i zespołowych. Etyka pracy zespołowej podczas realizacji projektu badawczego. Tematyka i sposoby realizacji projektu badawczego – dyskusja grupowa. Możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach; możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych, łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach. Koncepcja metodologiczna badań. Narzędzia badawcze. Podział zadań i współodpowiedzialność za realizację projektu badawczego. Przeprowadzenie badań. Opracowanie i prezentacja wyników badań. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat diagnozowania lingwoedukacyjnego uczniów szkoły podstawowej i średniej. Zna podstawowe metody opracowywania i prezentacji wyników lingwoedukacyjnych badań uczniów szkoły podstawowej i średniej. Umiejętności Posiada zdolność diagnozowania kompetencji lingwistycznej i lingwodydaktycznej uczniów szkoły podstawowej i średniej. Potrafi ocenić poziom opanowania języka przez ucznia szkoły podstawowej i średniej. Posiada umiejętność oceny kompetencji indywidualnej i grupowej uczniów szkoły podstawowej i średniej. Potrafi ocenić skuteczność stosowanych w szkole metod dydaktycznych. Kompetencje społeczne Jest gotów do świadomego podejmowania zobowiązań i odpowiedzialności za realizację zadań związanych z indywidualnym lub zespołowym projektem badawczym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 19 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin, 19 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Śniatkowski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.