Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologie informacyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: FT-5F-TEI1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologie informacyjne
Jednostka: Zakład Nauk o Zdrowiu
Grupy: Obowiązkowe dla 1 sem. FT, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student/-ka zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu bezpieczeństwa pracy w sieci Internet, ochrony własności intelektualnej i praw autorskich.

Zna i rozumie narzędzia informatyczne i statystyczne służące do opracowywania i przedstawiania danych oraz rozwiązywania problemów.

UMIEJĘTNOŚCI

Student/-ka potrafi korzystać z zaawansowanych metod wyszukiwania informacji w sieci Internet, tworzy i przetwarza informacje w programach biurowych i aplikacjach internetowych.

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT).

Potrafi korzystać w stopniu zaawansowanym z pakietu biurowego.

Potrafi projektować autorskie narzędzia badawcze właściwe dla wybranego kierunku studiów.

Potrafi wykorzystywać pakiet biurowy do opracowania i prezentacji wyników badań empirycznych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student/-ka jest gotów/-owa do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych.

Jest gotów/-owa do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, zasięgania opinii ekspertów, korzystania z obiektywnych źródeł informacji i do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.

Metody i kryteria oceniania:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 10;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania projektu - 5.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 30.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska
Prowadzący grup: Justyna Bluszcz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 10;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania projektu - 5.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 30.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)