Techniki multimedialne - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | EP-3F-TMU2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Techniki multimedialne - 2 |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 5 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Wprowadzenie do zagadnień struktury ruchomego obrazu cyfrowego (animacja, wideo, film), cyfrowe techniki edycji ruchomego obrazu filmowego, elementy struktur wizualnych w kreacji ruchomego obrazu komputerowego, rola efektów cyfrowych w kreacji ruchomego obrazu komputerowego, elementy przygotowania do projekcji multimedialnej, programy komputerowe do cyfrowej edycji ruchomego obrazu komputerowego (Adobe After Effects), poszukiwanie indywidualnych form wyrazu poprzez rozwijanie umiejętności komponowania ruchomego obrazu komputerowego, stosowania zabiegów formalnych przynależnych dyscyplinie, realizacja trzech utworów wizualnych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student ma wiedzę o środkach wyrazu i możliwościach kreacji obrazu cyfrowego, w tym w oparciu o obraz analogowy. Student posiada wiedzę o technologicznych zagadnieniach dotyczących realizacji prac o cechach obrazu cyfrowego cyfrowej edycji w programach komputerowych. Student zna tendencje rozwojowe oraz widzi zależności pomiędzy multimediami i innymi dyscyplinami. Student zna uwarunkowania i skutki praktyki multimedialnej w kontekście fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji. Student posiada podstawową wiedzę o sposobach eksponowania w przestrzeni galeryjnej przy użyciu technologii cyfrowych. Umiejętności Świadomie posługuje się poznanymi technikami multimedialnymi, przyporządkowując umiejętności manualne i wiedzę warsztatową realizacji koncepcji artystycznej. Potrafi podejmować samodzielne artystyczne działania wizualne z zakresu multimediów. W projektowaniu własnych prac artystycznych podejmuje samodzielne decyzje co do ich tematu i kompozycji oraz znajduje własne rozwiązania warsztatowe, odwołując się do doświadczeń artystycznych i wykorzystując wiedzę z innych dyscyplin. Potrafi dokonać analizy własnej pracy pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności realizacji oraz poprawności wykorzystania technik multimedialnych. Potrafi zorganizować profesjonalną ekspozycję prac własnych oraz innych twórców w przestrzeni wystawienniczej i publicznej. Planuje i organizuje w ramach praktyki fotograficznej swoją pracę indywidualną lub współpracując z innymi w ramach prac zespołowych (także o charakterze interdyscyplinarnym). Samodzielnie doskonali poznane techniki warsztatowe poprzez umiejętne, systematyczne, konsekwentne dalsze indywidualne ćwiczenia. Kompetencje społeczne Jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu. Rozumie, z jakiej szkoły artystycznej wywodzi się jego nauczyciel. Cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki i oceny artystycznej. Świadomie i odpowiedzialnie uczestniczy w życiu kulturalnym, przyjmując zasadę dbałości o zachowanie dziedzictwa sztuki regionalnej, polskiej i europejskiej. Jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wójcik-Tepper | |
Prowadzący grup: | Anna Wójcik-Tepper | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Techniki multimedialne jako medium wypowiedzi artystycznej. Studenci/tki przy użyciu multimediów., programów graficznych, skanera, fotografii itp. tworzą dwie prace. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Zastosowanie technik multimedialnych: -w projektowaniu i DTP -w animacji -w instalacji multimedialnej. Poszukiwanie indywidualnych form wyrazu poprzez rozwijanie umiejętności komponowania obrazu komputerowego (ruchomego lub statycznego), stosowania zabiegów formalnych przynależnych dyscyplinie, realizacja dwóch utworów wizualnych i jednej prezentacji multimedialnej. W trakcie zajęć jest możliwość łączenia tradycyjnych technik artystycznych i nowych technologii. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wójcik-Tepper | |
Prowadzący grup: | Anna Wójcik-Tepper | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Techniki multimedialne jako medium wypowiedzi artystycznej. Studenci/tki przy użyciu multimediów., programów graficznych, skanera, fotografii itp. tworzą dwie prace. |
|
Pełny opis: |
Zastosowanie technik multimedialnych: -w projektowaniu i DTP -w animacji -w instalacji multimedialnej. Poszukiwanie indywidualnych form wyrazu poprzez rozwijanie umiejętności komponowania obrazu komputerowego (ruchomego lub statycznego), stosowania zabiegów formalnych przynależnych dyscyplinie, realizacja dwóch utworów wizualnych i jednej prezentacji multimedialnej. W trakcie zajęć jest możliwość łączenia tradycyjnych technik artystycznych i nowych technologii. 1.Studenci/tki projektują szyldy dla żyrardowskich rzemieślników we współpracy ze stowarzyszeniem nasze imaginarium: https://www.naszeimaginarium.pl/category/rzemioslo-zyrardow/ 2.Reliazacja tematu Piękno w wybranej technice multimedialnej np. wideo, wideo instalacja, rysunek cyfrowy itp. |
|
Literatura: |
"Podaj dalej, Dizajn, nauczanie, życie" Krzysztof Lenek w rozmowie z Ewą Satalecką. Krater, Kraków 2018 http://trendbook.digitalcultures.pl http://czytanieobrazow.pl/ Piotr Zawojski, "Nauka i sztuka w wieku technologii cyfrowych. Bezpieczne związki" dostępne: www.academia.edu/ Piotr Zawojski, "Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów. Wprowadzenie" dostępne: https://www.academia.edu/36665955/Piotr_Zawojski_Klasyczne_dzie%C5%82a_sztuki_nowych_medi%C3%B3w_Wprowadzenie https://culture.pl/pl/artykul/sztuka-szyldu |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA prezentacja multimedialna powiązana z tematyką zadania, dialogi i dyskusje dydaktyczne, omawianie zagadnień teoretycznych i technicznych, burza mózgów dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia praktyczne - działania artystyczne, przegląd prac z omówieniem rezultatu końcowego ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI: Godziny kontaktowe 30 ćwiczenia Inne godziny kontaktowe z wykładowczynią 20 Przygotowanie się do zajęć, lektury, proces projektowy 25 Praca własna studenta/tki 25 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta 100 Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Gajewski | |
Prowadzący grup: | Stanisław Gajewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów/-tek do problematyki nowych mediów oraz technik multimedialnych. Ćwiczenia jako przeniesienie zdobytej wiedzy teoretycznej na poligon praktyki, mają na celu zarówno doskonalenie warsztatu poprzez zadania realizowane w cyklu zajęciowym, jak również ukazanie możliwości kreatywnych tkwiących w nowych mediach. Znajomość nowych narzędzi oraz sposoby ich wykorzystania ujawniają ich twórcze wykorzystanie w praktyce zawodowej. Prowadzący kładzie nacisk na artystyczną wartość realizacji powstających w trakcie ćwiczeń. Studenci, wykorzystując dostępne narzędzia i środki wyrazu (np. skaner, druk, fotografia cyfrowa itp.), przygotowują dwie prace mające charakter indywidualnej kreacji artystycznej. |
|
Pełny opis: |
Na podstawie zdobywanej w trakcie cyklu zajęciowego wiedzy nt. obszaru obrazu cyfrowego i jego przetwarzania, studenci/-entki przygotowują prace z zakresu projektowania przy wykorzystaniu technik multimedialnych. W trakcie zajęć uczestnicy doskonalą swoje umiejętności, poznają możliwości programów i techniki związane ze sztuką multimediów, doskonalą także swoje umiejętności manualne i warsztatowe będące wstępem do finalizacji wybranych projektów. Zajęcia mają rozbudzić kreatywność oraz stymulować dojrzałe decyzje artystyczne uczestników cyklu ćwiczeniowego, a także przygotować ich do samodoskonalenia w obszarze multimediów przez praktyczne zastosowanie poznanych umiejętności w obszarze DTP, animacji, instalacji multimedialnej i grafiki cyfrowej. W trakcie zajęć studenci/-entki mają przygotować dwie odpowiedzi wizualne na zadane tematy w postaci zadań łączących techniki tradycyjne z multimedialnymi. |
|
Literatura: |
M. Masłoń, S. Paruch, Wzornik – narzędzie do nauki posługiwania się obrazem, Warszawa, 2022 (wyd. APS) |
|
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla II DUEP-ATM 1 grupa ćwiczeniowa dla II DUEP-ARM 1 Godziny kontaktowe realizacja ćwiczeń - 30 godzin Inne godziny kontaktowe z wykładowcą - 20 godzin Przygotowanie się do zajęć, lektury, proces projektowy - 25 godzin Praca własna studenta/tki - 25 godzin Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 100 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wójcik-Tepper | |
Prowadzący grup: | Dorota Maroń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie studentów/-tek do problematyki nowych mediów oraz technik multimedialnych. Przeniesienie zdobytej wiedzy teoretycznej do indywidualnej praktyki artystycznej. Poszukiwanie i dostosowywanie narzędzi do zamysłu projektu artystycznego. |
|
Pełny opis: |
Techniki multimedialne jako medium wypowiedzi artystycznej. Studenci i studentki poszukują indywidualnych form wyrazu z wykorzystaniem technik multimedialnych. Doskonalą swoje umiejętności wyrażania idei, komunikatu za pomocą łączenia tradycyjnych technik artystycznych i nowych technologii. Studenci/studentki realizują trzy ćwiczenia: ćwiczenie zespołowe – przygotowanie Wigilii (scenografia, działanie performatywno-teatralne, dokumentacja wideo), praca o charakterze multimedialnym o tematyce Autoportret, instalacja multimedialna na dowolny temat oraz jego dokumentacja wideo. |
|
Literatura: |
Kluszczyński R., Film, video, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej Ryszard W. Kluszczynski - Google Scholar Kluszczyński R., Estetyka nowych mediów Estetyka Sztuki Nowych Mediow - Ryszard W. Kluszczyński ESTETYKA SZTUKI NOWYCH MEDIÓW Spis treści - Studocu Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Antologia, projekt i redakcja naukowa M. Hopfinger Zawojski P., Nauka i sztuka w wieku technologii cyfrowych. Bezpieczne związki Piotr Zawojski: Nauka i sztuka w wieku technologii cyfrowych. Bezpieczne związki |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA omawianie zagadnień teoretycznych i technicznych burza mózgów dyskusja dydaktyczna ćwiczenia praktyczne - działania artystyczne przegląd prac z omówieniem rezultatu końcowego ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI: Godziny kontaktowe realizacja ćwiczeń - 30 godzin Inne godziny kontaktowe z wykładowcą - 20 godzin Przygotowanie się do zajęć, lektury, proces projektowy - 25 godzin Praca własna studenta/tki - 25 godzin Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 100 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.