Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pracownia autorska - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: EP-3F-PAR1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pracownia autorska - 1
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla 4 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

METODY KSZTAŁCENIA

Ćwiczenia, dyskusja, pokazy multimedialne

NAKŁAD PRACY STUDENTA - 15

FORMA AKTYWNOŚCI - udział w zajęciach, wykonanie ćwiczeń

ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI 15

Godziny kontaktowe 30

Przygotowanie się do egzaminu - 0

Przygotowanie referatu, prezentacji - 0

Inne formy 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Poznanie i praktyczne ćwiczenie, w ujęciu autorskim: elementów budowy obrazu i przestrzeni artystycznej, sposobów interpretacji procesu twórczego i samego dzieła, sposobów wyrażania własnych emocji. Zastosowanie wybranych technik i metod intermedialnych. Badanie relacji pomiędzy mediami. Strategie komunikowania poprzez użycie wielu mediów (tradycyjnych i nowoczesnych) Spójny komunikat wizualny, tekst, dźwięk, performance jako inne środki, dopełniające dyskurs o tradycyjnym obrazowaniu. Znaczenie, odbiór i możliwości wykorzystania obiektu artystycznego i działań przestrzennych w sztuce. Wybrane zagadnienia z zakresu języka wizualnego sztuk pięknych, w odniesieniu do realizowanego projektu. Umiejętności posługiwania się różnorodnymi środkami warsztatowymi z zakresu sztuk wizualnych. Przedmiot realizowany przez zaproszonych gości, którzy uzupełniają treści programowe o praktyczne podejście do realizowanych zagadnień.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student ma pogłębioną wiedzę o celach, metodach, środkach ekspresji jakimi posługuje się w swojej pracy.

Wie, dlaczego wybrał określoną technikę i jak ten wybór wpływa na charakter wypowiedzi artystycznej.

Zna nowe technologie i poszukuje własnych kanałów ekspresji.

Wie, jak eksponować swoje dzieło i dzieła innych artystów w przestrzeni galerii jak i przestrzeni publicznej.

Student w pogłębiony sposób widzi swoje indywidualne poszukiwania artystyczne w kontekście teorii sztuki, dorobku innych artystów i dylematów współczesnej kultury.

Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą kreatywności i twórczości człowieka.

Student ma poszerzoną o wiedzę o artystycznych i kulturowych zagadnieniach z obszaru swojej pracy artystycznej.

Umiejętności

Student w sposób pogłębiony potrafi zrealizować pracę artystyczną w wybranym przez siebie medium sztuk plastycznych.

Student potrafi poddać pogłębionej analizie i objaśnić własne prace artystyczne w odniesieniu do dawnych i współczesnych nurtów sztuki.

Potrafi dostrzec swoją kreatywność i kształtować ją poprzez długotrwały wysiłek pracy indywidualnej.

Potrafi w sposób przekonujący i pogłębiony prezentować własne koncepcje artystyczne, podejmując merytoryczną dyskusję oraz konstruktywnie przyjmując krytykę.

Student potrafi trafnie i precyzyjnie wypowiedzieć się o twórczości innych artystów.

Student potrafi interpretować i stosować przepisy o własności intelektualnej.

Kompetencje społeczne

Ma potrzebę czynnego uczestnictwa w kulturze.

Dostrzega potencjał twórczy innych artystów i jest w stanie wspomóc rozwój drugiego człowieka.

Jest świadomy konieczności nieustannego doskonalenie i jest zdolny do długotrwałego wysiłku nakierowanego na jeden cel.

Jednocześnie jego realizacje uwzględniają etyczny wymiar dzieła.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceny. Kryteria: oceniana będzie aktywność i zaangażowanie w trakcie zajęć (frekwencja i regularny rytm pracy), poziom artystyczny prac: oryginalność koncepcji, ale także wkład intelektualny; samodzielność myślenia w trakcie realizacji, umiejętność wyrażania i uzasadniania swoich wyborów.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Paruch
Prowadzący grup: Jadwiga Sawicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Obserwacja studenta przy pracy

Konsultacja / korekta ćwiczeń

Rozmowa na temat gotowej pracy

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczna realizacja wszystkich ćwiczeń i przedstawienie ich w formie dokumentacji cyfrowej.

Pełny opis:

Edukacja Artystyczna II rok. Pracownia autorska, semestr letni 2020/21

Krótkie ćwiczenia mające na celu badanie swojej relacji z otoczeniem i samym sobą, w kontekście przeszłości, teraźniejszości i przyszłości; wykorzystanie do tego celu różnych mediów jako narzędzi.

Generowanie treści za pomocą różnych strategii artystycznych i minimalnych środków.

Przekraczanie granic dyscyplin; poznanie realizacji artystów multimedialnych i analiza użytych przez nich środków.

Literatura:

Ćwiczenie I Rekonstrukcja przeszłości:

Joe Braindard, I remember, tłum. K. Zabłocki, Kraków 2014

Ćwiczenie II

Alevtina Kakhidze http://strefazrzutulublin.blogspot.com/2010/11/alevtina-kakhidze-o-pragnieniach-o.html,

Ćwiczenie III Odrzucenie

Michael Landy, Break Down.

https://www.youtube.com/watch?v=IAJg7rH_EMI

Rozmowa z artystą https://www.nn6t.pl/2019/08/05/takie-czasy/

Ćwiczenie IV. Przedmiot narodowy/ Made in Poland.

Władysław Hasior, Myśli o sztuce, wyb. i oprac. Zdzisława Zegadłówna, Nowy Sącz 1986, s. 9

Ćwiczenie V. Ja i inni

Charlotte Salomon, https://wyborcza.pl/1,76842,4227590.html (Anda Rottenberg o Charlotcie Salomon)

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA - 60

FORMA AKTYWNOŚCI - udział w zajęciach, wykonanie ćwiczeń

ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI 15

Godziny kontaktowe 30

Przygotowanie się do egzaminu - 0

Przygotowanie referatu, prezentacji - 0

Inne formy w kontakcie z prowadzącym - 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS-2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Paruch
Prowadzący grup: Wiesława Limont, Jadwiga Sawicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Obserwacja studenta przy pracy

Konsultacja / korekta ćwiczeń

Rozmowa na temat gotowej pracy

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczna realizacja wszystkich ćwiczeń i przedstawienie ich w formie dokumentacji cyfrowej.

Pełny opis:

Edukacja Artystyczna II rok. Pracownia autorska, semestr letni 2020/21

Krótkie ćwiczenia mające na celu badanie swojej relacji z otoczeniem i samym sobą, w kontekście przeszłości, teraźniejszości i przyszłości; wykorzystanie do tego celu różnych mediów jako narzędzi.

Generowanie treści za pomocą różnych strategii artystycznych i minimalnych środków.

Przekraczanie granic dyscyplin; poznanie realizacji artystów multimedialnych i analiza użytych przez nich środków.

Literatura:

Ćwiczenie I Rekonstrukcja przeszłości:

Joe Braindard, I remember, tłum. K. Zabłocki, Kraków 2014

Ćwiczenie II

Alevtina Kakhidze http://strefazrzutulublin.blogspot.com/2010/11/alevtina-kakhidze-o-pragnieniach-o.html,

Ćwiczenie III Odrzucenie

Michael Landy, Break Down.

https://www.youtube.com/watch?v=IAJg7rH_EMI

Rozmowa z artystą https://www.nn6t.pl/2019/08/05/takie-czasy/

Ćwiczenie IV. Przedmiot narodowy/ Made in Poland.

Władysław Hasior, Myśli o sztuce, wyb. i oprac. Zdzisława Zegadłówna, Nowy Sącz 1986, s. 9

Ćwiczenie V. Ja i inni

Charlotte Salomon, https://wyborcza.pl/1,76842,4227590.html (Anda Rottenberg o Charlotcie Salomon)

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

Ćwiczenia, dyskusja, pokazy multimedialne

NAKŁAD PRACY STUDENTA - 60

FORMA AKTYWNOŚCI - udział w zajęciach, wykonanie ćwiczeń

ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI 15

Godziny kontaktowe 30

Przygotowanie się do egzaminu - 0

Przygotowanie referatu, prezentacji - 0

Inne formy w kontakcie z prowadzącym - 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS-2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Paruch
Prowadzący grup: Alexander Frohberg
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Obserwacja studenta przy pracy

Konsultacja / korekta ćwiczeń

Rozmowa na temat gotowej pracy

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczna realizacja wszystkich ćwiczeń i przedstawienie ich w formie dokumentacji cyfrowej.

Pełny opis:

Edukacja Artystyczna II rok. Pracownia autorska, semestr letni 2020/21

Krótkie ćwiczenia mające na celu badanie swojej relacji z otoczeniem i samym sobą, w kontekście przeszłości, teraźniejszości i przyszłości; wykorzystanie do tego celu różnych mediów jako narzędzi.

Generowanie treści za pomocą różnych strategii artystycznych i minimalnych środków.

Przekraczanie granic dyscyplin; poznanie realizacji artystów multimedialnych i analiza użytych przez nich środków.

Literatura:

Ćwiczenie I Rekonstrukcja przeszłości:

Joe Braindard, I remember, tłum. K. Zabłocki, Kraków 2014

Ćwiczenie II

Alevtina Kakhidze http://strefazrzutulublin.blogspot.com/2010/11/alevtina-kakhidze-o-pragnieniach-o.html,

Ćwiczenie III Odrzucenie

Michael Landy, Break Down.

https://www.youtube.com/watch?v=IAJg7rH_EMI

Rozmowa z artystą https://www.nn6t.pl/2019/08/05/takie-czasy/

Ćwiczenie IV. Przedmiot narodowy/ Made in Poland.

Władysław Hasior, Myśli o sztuce, wyb. i oprac. Zdzisława Zegadłówna, Nowy Sącz 1986, s. 9

Ćwiczenie V. Ja i inni

Charlotte Salomon, https://wyborcza.pl/1,76842,4227590.html (Anda Rottenberg o Charlotcie Salomon)

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

Ćwiczenia, dyskusja, pokazy multimedialne

NAKŁAD PRACY STUDENTA - 60

FORMA AKTYWNOŚCI - udział w zajęciach, wykonanie ćwiczeń

ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI 15

Godziny kontaktowe 30

Przygotowanie się do egzaminu - 0

Przygotowanie referatu, prezentacji - 0

Inne formy w kontakcie z prowadzącym - 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS-2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Paruch
Prowadzący grup: Ida Jarmoszewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)