Trening interpersonalny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | EP-2S-TIN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Trening interpersonalny |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. EP, moduł artystyczny, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Założenia i zasady efektywnej komunikacji interpersonalnej. Psychospołeczne konteksty relacji interpersonalnych. Zniekształcenia poznawcze w kontakcie międzyludzkim. Autoanaliza i proces samorozwoju w procesie interpersonalnym i kontakcie interpersonalnym. Metody nawiązywania i podtrzymywania komunikacji interpersonalnej. Wzmacnianie potencjału twórczego w relacjach interpersonalnych. Rozpoznawanie sytuacji konfliktowych. Wzmacnianie kreatywności w relacjach interpersonalnych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student, w wymaganym zakresie, zna i rozumie procesy skutecznej komunikacji interpersonalnej i społecznej. Student dysponuje wiedzą na temat mechanizmów psychologicznych w relacjach międzyludzkich. Umiejętności Student, w wyniku obserwacji i osobistego doświadczenia, potrafi analizować i kontrolować przebieg procesu interpersonalnego w grupie. Student, w wyniku własnego doświadczenia, obserwacji i analizy obserwowanych zdarzeń, potrafi wpływać na funkcjonowanie grupy, zapewniając bezpieczeństwo i wspomagając ścieżki indywidualnego rozwoju uczestników. Kompetencje społeczne Student docenia znaczenie efektywnej komunikacji interpersonalnej w środowisku pracy i społeczeństwie. Student potrafi nawiązać i podtrzymać kontakt interpersonalny, wraz z poszanowaniem godności osobistej i empatią, wobec drugiego człowieka w kontekście realizowanych działań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michalina Izert | |
Prowadzący grup: | Michalina Izert | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michalina Izert | |
Prowadzący grup: | Monika Pudło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Pudło | |
Prowadzący grup: | Monika Pudło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu ćwiczenie umiejętności interpersonalnych, które mogą być przydatne w pracy nauczyciela. Do zaliczenia konieczna jest obecność, aktywność i do napisania prace zadane podczas semestru, temat prac zostanie sprecyzowany na zajęciach (max. 2 strony A4). |
|
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne 2. Podstawowe informacje o komunikacji – płaszczyzna przekazu – komunikat werbalny i niewerbalny. 3. Komunikacja werbalna- kanały, szumy, bariery. 4. Komunikacja z samym sobą, a komunikacja z innymi. Monolog wewnętrzny (ćwiczenie z psychologii dla nauczycieli). 5. Komunika Ja- jako wstęp do Asertywności: 6. Asertywność – założenie komunikatu asertywnego, i symulacja sytuacji do stworzenia komunikatu asertywnego. Przykłady sytuacji: wymyśleć sytuacje typowe dla osób w tym wieku lub które mogą ich spotkać w życiu zawodowym. Zadanie: zaobserwuj i podziel się na zajęciach, gdy wydarzy się sytuacja, gdzie mogłeś „przetestować” komunikat asertywny 7. Asertywność 2. Kontynuacja – co poza techniką determinuje asertywność? 8. Model 4 uszu i 4 ust van Thuna, odbiór komunikatów. 9. Informacja zwrotna, kierowanie informacji zwrotnej w sytuacji szkolnej. 10. Aktywne słuchanie – podstawy, decentralizacja. 11. Ćwiczenia z aktywnego słuchania cd. Parafraza- jako komunikat odzwierciadlający aktywne słuchanie i narzędzie pracy. 12. Sytuacja konfliktu – źródła konfliktu, reagowanie w sytuacjach konfliktowych, Proces grupowy 13. Integracja wiedzy i umiejętności z zajęć. 14. Podsumowanie zajęć – wrażenia, co było trudne, jaki obszar uważasz, że warto zmienić. |
|
Literatura: |
CarolGomanKinsey (2012). Komunikacja, pozawerbalna. Znaczenie mowy ciała…, Wyd. Studio Emka, Król- Fijewsk, M. (1993). Stanowczo, łagodnie, bez lęku. Mądry-Kupiec, M. (2015). Przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela. W stronę edukacji spersonalizowanej. Rodział: Style porozumiewania się F, Schulza von Thuna w kontekście wychowania. McKay, M., Davis, M., Fanning., P.(2021) Sztuka Porozumiewania się. GWP |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA Ćwiczenia indywidualne i w interakcji NAKŁAD PRACY STUDENTKI/A: godziny kontaktowe – 30 ćwiczenia wykonywana indywidualnie w domu – 30 lektura - 20 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michalina Izert | |
Prowadzący grup: | Radosława Kompowska-Marek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosława Kompowska-Marek | |
Prowadzący grup: | Radosława Kompowska-Marek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.