Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zapisy na specjalność: socjologia kultury - badania i marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3E-SC-SBM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zapisy na specjalność: socjologia kultury - badania i marketing
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy: Zapisy na specjalnoście dla I r. SC, studia stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przebieg procedury kwalifikacyjnej na specjalności

dla studentów studiów stacjonarnych pierwszego stopnia na kierunku socjologia

W przypadku nierozstrzygnięcia proporcjonalnego podziału na specjalności w oparciu o rejestrację w USOS, zostanie uruchomiona procedura kwalifikacyjna.

1) Wszyscy studenci I roku studiów w postępowaniu kwalifikacyjnym piszą test sprawdzający wiedzę w zakresie wskazanych lektur.

2) 50% studentów, którzy pisali test i osiągnęli najlepsze wyniki, zostaje zakwalifikowanych na specjalności zgodnie z wolą, którą zadeklarowali w akcie rejestracji.

3) Decyzją kierowników specjalności, skonsultowaną z Dyrektorem Instytutu i zatwierdzoną przez Dyrektora Studiów, o skierowaniu na specjalność zostaną objęci studenci, którzy osiągnęli niższe wyniki z testu.

Pełny opis:

Socjologia kultury – badania i marketing

Zastanawiasz się czasami, dlaczego nasza rzeczywistość tak bardzo różni się od tej, w której dorastali nasi dziadkowie? Co sprawia, że coś, co jest dziś modne, jutro przestaje takie być? Czym jest kultura masowa, popularna, konsumpcyjna lub cyberkultura? A może poszukujesz nowych form uczestnictwa w kulturze? W ramach tej specjalności studenci poznają odpowiedzi na tego typu pytania, związane z wyraźnie rosnącym znaczeniem w życiu społecznym zjawisk i procesów o charakterze kulturowym. Podczas zajęć studenci będą zdobywali wiedzę na temat przemian kultury współczesnej, metod jej badania, marketingu w kulturze. Nabędą również umiejętności praktycznych, biorąc udział w różnych mini-projektach i spotkaniach z ekspertami. Absolwenci tej specjalności mogą szukać zatrudnienia w instytucjach i organizacjach działających w sferze kultury i sztuki, kontaktów międzykulturowych, mediów, organizacji czasu wolnego i turystyki, w agencjach marketingowych i eventowych oraz w instytucjach badawczych.

Literatura:

Literatura do testów:

Barbara Szacka. 2008. Wprowadzenie do socjologii. Warszawa: Oficyna Naukowa, rozdz. III: Kultura, rozdz. V: Interakcje społeczne.

Mateusz Halawa i Paulina Wróbel (wybór tekstów). 2008. Bauman o popkulturze. Wypisy. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne - 9 pierwszych rozdziałów książki (s. 13-48).

Tomasz Goban-Klas. 2019. Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy pracy, radia, telewizji i internetu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Wstęp.

Christian Baylon, Xavier Mignot. 2008. Komunikacja. Kraków: Flair, rozdz. V: Komunikacja o krótkim i długim zasięgu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)