Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zapisy na specjalność: psychopedagogika kreatywności

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3E-PE-PKR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zapisy na specjalność: psychopedagogika kreatywności
Jednostka: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Grupy: Zapisy na specjalności dla I r. Pedagogiki, studia stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:
Pełny opis:

Kreatywność jest jedną z kluczowych kompetencji XXI wieku, odpowiedzialną za umiejętność rozwiązywania problemów, generowanie innowacji oraz adaptację do zmiennych warunków życia osobistego i zawodowego. Dlatego celem specjalności jest wykształcenie przedsiębiorczych i twórczych pedagogów wyposażonych w kompetencje przyszłości uprawniające m.in. do rozpoznawania i stymulowania kreatywności oraz nauczania twórczości dzieci, młodzieży, i osób dorosłych.

Absolwenci specjalności są przygotowani do: prowadzenia treningów, szkoleń i zajęć ukierunkowanych na rozwijanie kreatywności; prowadzenia sesji twórczego rozwiązywania problemów w organizacjach i instytucjach; projektowania autorskich programów, metod, gier i pomocy edukacyjnych; oraz pobudzania aktywności twórczej poprzez planowanie i wdrażanie projektów działań twórczych dla różnych grup odbiorców. Dzięki interdyscyplinarnemu połączeniu zajęć z psychologii i pedagogiki z elementami wiedzy z dyscyplin artystycznych, marketingu i socjologii, absolwenci specjalności zyskują wszechstronne możliwości kreacji oraz poznają nowoczesne narzędzia i metody pracy.

Specjalność umożliwia studentom rozwijanie własnej pomysłowości, innowacyjności, wychodzenia poza schematy myślenia oraz projektowanie własnej ścieżki zawodowej. Podczas licznych zajęć warsztatowych studenci poznają metody stymulowania kreatywności oraz metody twórczego rozwiązywania problemów; rozwijają kompetencje diagnostyczne; umiejętności myślenia projektowego, pracy z grupą i współpracy w zespole; doskonalą umiejętności autoprezentacji, komunikacji i negocjacji; a także poznają podstawy z marketingu wartości społecznych i fundraisingu. Dzięki temu absolwenci specjalności są wszechstronnie przygotowani do pracy warsztatowej i projektowej, a dzięki pogłębionym dyskusjom na tematy naukowe i zajęciom z zakresu analizy danych mają również okazję rozwijać własny warsztat badawczy niezbędny do kontynuowania kształcenia akademickiego oraz pracy naukowej.

Praktyczny charakter specjalności umożliwia przygotowanie do pracy w sektorze publicznym i prywatnym m.in. w instytucjach edukacyjnych, ośrodkach edukacji twórczej, firmach szkoleniowych, fundacjach i stowarzyszeniach, domach kultury, salach zabaw oraz przedsiębiorstwach stawiających na twórczy rozwój pracowników oraz generowanie innowacji. Absolwenci specjalności pracują jako: edukatorzy i trenerzy (wewnętrzni i zewnętrzni) w firmach szkoleniowych oraz działach rozwoju pracowników, specjaliści do spraw organizacji szkoleń, projektanci usług edukacyjnych, metodycy kształcenia twórczego, menadżerowie projektów w organizacjach pozarządowych, instruktorzy i animatorzy zajęć dla dzieci i młodzieży, a także zakładają własne firmy związane z obszarami ich twórczych zainteresowań.

Jeśli lubisz twórcze wyzwania, ta specjalność jest dla Ciebie!

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości. Warszawa: APS. Rozdział 1: Kreatywność, twórczość – to samo, niemal to samo, nie to samo... s. 15-41.

2. Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP, Rozdział 1: Pojęcia i kryteria twórczości s. 11-34.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Pełny opis:

Termin egzaminu: 8 listopada 2021 godz 17:10 – 18:10 sala 3429

Zagadnienia na egzamin: W sytuacji nadmiaru kandydatów na specjalność Psychopedagogika kreatywności rekrutacja odbędzie się w oparciu o indywidualny wynik każdego z nich w teście myślenia twórczego. Test zostanie przeprowadzony w trakcie trwania egzaminu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Pełny opis:

W sytuacji, gdy liczba osób zainteresowanych studiami na specjalności Psychopedagogika kreatywności (PKR) przekroczy limit wielkości grupy, rekrutacja odbędzie się w oparciu rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami.

Rozmowa będzie dotyczyć osobistych zainteresowań, doświadczeń, wiedzy oraz osiągnięć kandydatów związanych z aktywnością twórczą w różnych dziedzinach. W procesie rekrutacji szczególnie premiowane będą doświadczenia kandydatów związane z aktywnością społeczną, organizacyjną, edukacyjną, naukową, lub artystyczną.

Rozmowa rekrutacyjna odbędzie się w dniu 14. 11. 2022 w sali 1076 w godzinach od 9:50 do 11:20.

Literatura, która pozwoli przygotować się do rozmowy:

Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości. Warszawa: APS. Rozdział 1: Kreatywność, twórczość – to samo, niemal to samo, nie to samo... s. 15-41.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Pełny opis:

Forma procedury kwalifikacyjnej: rozmowa kwalifikacyjna

Data rozmowy: 09 listopada 2023, od godz. 8:00-9:30

Miejsce rozmowy: s. 1209 (bud. A, 2 piętro)

Tematy podejmowane podczas rozmowy:

- pomiar predyspozycji twórczych kandydatów na specjalność Psychopedagogika kreatywności (osoby o najlepszych wynikach zostaną przyjęte na specjalność. ),

- motywy wyboru specjalności Psychopedagogika kreatywności

Literatura pomocnicza:

· Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości. Warszawa: APS. Rozdział 1: Kreatywność, twórczość – to samo, niemal to samo, nie to samo... s. 15-41.

· Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP, Rozdział 1: Pojęcia i kryteria twórczości s. 11-34.

Literatura:

Literatura pomocnicza:

· Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości. Warszawa: APS. Rozdział 1: Kreatywność, twórczość – to samo, niemal to samo, nie to samo... s. 15-41.

· Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP, Rozdział 1: Pojęcia i kryteria twórczości s. 11-34.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)