Warsztaty na temat wizerunku publicznego i public relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-4S-WWP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty na temat wizerunku publicznego i public relations |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Zajęcia mają wyposażyć studenta w wiedzę merytoryczną,ale przede wszystkim przygotować go praktycznie do zadań związanych z wypowiadaniem się publicznym i umiejętnością mediacji. Tematyka zajęć obejmuje teorię public relations - wyjaśnia zagadnienia teoretyczne związane z przedmiotem. Zajęcia praktyczne - tematy zadawanych ćwiczeń, sposoby ich realizacji oraz ich omówienie przeprowadzane przez wszystkich uczestników zajęć powinny wyposażyć studentów w podstawowe umiejętności praktyczne. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student, który zaliczy przedmiot będzie posiadał wiedzę o: miejscu i znaczeniu zasad tworzenia wizerunku publicznego i public relations w nowoczesnym społeczeństwie. O ich roli oraz specyfice podmiotowej i przedmiotowej. Będzie potrafił wyjaśnić pojęcia wizerunku i stylizacji, ingracjacji i perswazji. Zdobędzie i pogłębi wiedzę na temat komunikacji interpersonalnej w kształtowaniu wizerunku publicznego oraz komunikacji werbalnej i niewerbalnej, jako sztuce przekazu. Będzie posiadał także wiedzę na temat funkcjonowania mediów w nowoczesnym państwie, zasad tworzenia wybranych tekstów medialnych oraz na temat sposobów autoprezentacji i tworzenia strategii kreacji. Umiejętności Student, który zaliczy przedmiot, będzie posiadał umiejętności: opracowania strategii kreacji, analizy bieżącej wizerunku, nabędzie umiejętności wystąpienia publicznego. Nabędzie umiejętności w formułowaniu i tworzeniu tekstów telewizyjnych i radiowych, ogłoszeń prasowych oraz spotów i materiałów reklamowych, redagowania replik oraz sprostowań a także umiejętności copywritingu. Nabędzie umiejętności mikrofonowo – ekranowe przed wystąpieniami w mediach. Kompetencje społeczne Student, współpracuje w grupie zadaniowej w zakresie ogólnym, praktycznym, wykonawczym i technicznym. Wykazuje nabyte umiejętności społeczne potrzebne każdemu człowiekowi z zakresu kształtowania wizerunku i public relations do pracy w grupie społecznej, oraz profesjonalne umiejętności społeczne, które są konieczne dla niego w przyszłości w wykonywaniu pracy zawodowej. Uczestniczy w przygotowaniu projektów publicznych i public relations, uwzględniając aspekty społeczne, prawne, ekonomiczne i polityczne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk | |
Prowadzący grup: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk, Magdalena Ostolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru Ocena wypowiedzi ustnej, zachowań publicznych, sprawności w zakresie public speaking Ocena interpretacji przedstawianych przykładów, inscenizacji, analizy postaci, prezentacji mulimedialnych, tekstów wytworzonych. Ocena wypowiedzi ustnej. Ocena prac pisemnych. Tworzenie autorskich strategii działań public relations. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają wyposażyć studenta w wiedzę merytoryczną,ale przede wszystkim przygotować go praktycznie do zadań związanych z wypowiadaniem się publicznym, umiejętnością mediacji, opracowywaniem autorskich projektów public relations. Tematyka zajęć obejmuje teorię public relations - wyjaśnia zagadnienia teoretyczne związane z przedmiotem i praktyczne szanse ich realizowania. Kreowanie pozytywnego wizerunku retorów, instytucji, idei. |
|
Literatura: |
(red.) Bauer Z., Chudzinska E., Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2001 Goban - Klas T. Public Relatons, czyli promocja reputacji, Warszawa 1996 (red. ) Gregory A., Public Relations w praktyce, Kraków 1997 Lewandowska- Tarasiuk E., W teatrze prezentacji, Warszawa 2005 |
|
Uwagi: |
Ocenie podlega aktywna praca studenta podczas zajęć i realizacja zadań przygotowywanych samodzielnie i prezentowanych podczas zajęć. Wykorzystywanie nagrań filmowych utrwalających publiczne zachowania studentów. Metody pracy: ćwiczenia Nakład pracy studenta: 30 godzin dydaktycznych 20 godzin - przygotowanie do wystąpień i dyskusji, kwerenda literatury liczba punktów ECTS-2 Zajęcia prowadzone poprzez aplikacje Teams, zgodnie z planem. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.