Warsztat umiejętności wychowawczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3S-WUM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat umiejętności wychowawczych |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
1. Wychowanie – znaczenie kontekstu i przekazu indywidualnego i społecznego 2. Cele wychowawcze w codziennej praktyce 3. Rodzaje i sposoby stawiania granic, konsekwencje 4. Radzenie sobie z uczuciami przez dziecko – rola rodziców 5. Kary i nagrody w kontekście jakości relacji rodzic-dziecko 6. Samodzielność dziecka 7. Adekwatne poczucie własnej wartości 8. Świadomość pisania ról dla dziecka 9. Znaczenie konfliktów i buntu 10. Transmisja międzypokoleniowa |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIAZKOWA Faber, A., Mazlish , E. (1996). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały; jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Media Rodzina Gordon, T. (2009). Wychowanie bez porażek. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX. Paush, R. (2008). Ostatni wykład. Warszawa: Wydawnictwo Nowa Proza. Skynner R., Cleese J. (2005). Żyć w rodzinie i przetrwać. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Zna i rozumie procesy i mechanizmy zachodzące w procesie wychowawczym oraz ich znaczenie dla funkcjonowania w życiu dorosłym Umiejętności - Przewidywać i analizować możliwe krótko- długoterminowe konsekwencje decyzji wychowawczych - Poszukiwać możliwych rozwiązań sytuacji trudnych– optymalnych dla realizacji celów wychowawczych - Analizować mechanizmy decyzyjne w różnych aspektach procesu wychowawczego i poszukiwać sposobów ich ewentualnej zmiany Kompetencje społeczne - współpracuje zadaniowo w grupie - docenia wagę zespołowego rozwiązywania problemów - dostrzega i formułuje problemy etyczne w pracy - dostrzega specyfikę i znaczenie relacji interpersonalnych w kontakcie psychologicznym Sposób pomiaru Ocena jakości odpowiedzi na pytania w ramach kolokwium pisemnego Ocena wykonanie zadania w grupach podczas ćwiczeń, dyskusja oceniana Ocena wykonanie zadania domowego, dyskusja oceniana Ocena wykonanie zadania w grupach podczas ćwiczeń, dyskusja oceniana Ocena na podstawie obserwacji pracy w grupie, sposobu i jakości pracy, wywiązywania się z zadań |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Marta Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Marta Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Marta Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.