Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Wpływ społeczny - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-3S-WS1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wpływ społeczny - 1
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla IV r. PY; spec.: stosowana psychologia społeczna (5-l) niestacjonarne
Obowiązkowe dla IV r. PY; spec.: stosowana psyochologia społeczna, (5-l) stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Przedmiot rozwija wiedzę z zakresu wpływu społecznego oraz umożliwia wdrażanie reguł i technik wpływu społecznego w praktyce (podczas interwencji psycho-społecznych, w reklamie, w komunikatach medialnych, przy kreowaniu wizerunku).

Zajęcia wpływ społeczny 1 są wstępem do zajęć wpływ społeczny 2, podczas których studenci w grupach wdrażają i opisują efekty interwencji mającej na celu zmianę zachowania przy pomocy reguł wpływu społecznego.

Pełny opis:

1.Wprowadzenie do zajęć oraz przypomnienie 6 reguł wpływu społecznego

2.Sześć reguł wpływu społecznego, praktyczne powtórzenie

3.Pre-swazja – jak w pełni wykorzystać reguły i techniki wpływu społecznego

4.Techniki wpływu społecznego - pratkanis

5. Wpływ mniejszości na większość

6. Wpływ społeczny - strategie omega - wprowadzenie

7. Strategie omega - ciąg dalszy

8. Sposoby aktywnego działania w mieście – jak wykorzystać reguły wpływu społecznego dla lepszego funkcjonowania miasta

9. Sposoby aktywnego działania w mieście – jak wykorzystać reguły wpływu społecznego dla lepszego funkcjonowania miasta

10.TEST ZALICZENIOWY + podział na grupy – pomysły i plany na część projektową

Literatura:

Cialdini, R. (2006). Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego – wideowykład, Gliwice: Onepress

Cialdnini, R. (2016). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka.

Cialdini, R. (2016). Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego?. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdziały 3, 5 i 6 – podział na grupy)

Pratkanis, A. R. (2007). Social Influence Analysis: An index of tactics, The Science of Social Influence:Advences and future progress, New York: Taylor and Francis Group

Wojciszke B. (2001). Konsekwencje pozostawania w mniejszości [w:] M. Kofta, A. Jasińska-Kania (red.), Stereotypy i uprzedzenia: uwarunkowania psychologiczne i kulturowe. Warszawa: Scholar

https://www.simplypsychology.org/minority-influence.html

Szlendak, T., Olechnicki, K. (2017). Nowe praktyki kulturowe Polaków. Megaceremoniały i subświaty. Warszawa: PWN (Część 2, Rozdziały 1-7 i 10-11)

Kenrick, D., Goldstein, N., Braver, S. (2014). Sześć poziomów wpływu społecznego. Nauka, praktyka I psychologia Roberta Cialdiniego. Helion: Onepress Power. Rozdział 3 i 13

Klincewicz, K. (2011). Dyfuzja innowacji jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług. Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (Rozdział 4. Cechy Użytkowników a dyfuzja innowacji)

Knowles, E. S., & Linn, J. A. (2004). Alpha and Omega Strategies for Change. Resistance and persuasion, 117-144

Efekty uczenia się:

Wiedza

Charakteryzuje czym jest postawa, jakie są jej funkcje i struktura.

Wskazuje źródła powstawania postaw.

Charakteryzuje sposoby zmiany postaw.

Charakteryzuje reguły wpływu społecznego.

Carakteryzuje różne techniki wpływu społecznego i ich zastosowanie.

Umiejętności

Umie zaplanować sposoby zmiany postaw w różnych kontekstach.

Umie zaplanować sposoby wywierania wpływu na osoby w różnych sytuacjach.

Umie bronić się przed zmianą postaw.

Umie scharakteryzować sposoby pomiaru postaw.

Kompetencje społeczne

Odróżnia komunikat informacyjny od komunikatu zmieniającego postawę (perswazyjnego).

Jest świadomy różnych źródeł zmian postaw w otaczającej go rzeczywistości.

Metody i kryteria oceniania:

Obecności, test zaliczeniowy (z częścią testową i opisową)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Szulawski
Prowadzący grup: Michał Szulawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przedmiot rozwija wiedzę z zakresu wpływu społecznego oraz umożliwia wdrażanie reguł i technik wpływu społecznego w postaci mającej wpływ na zachowanie (zmiana zachowania).

Pełny opis:

1.Wprowadzenie do zajęć oraz przypomnienie 6 reguł wpływu społecznego

2.Sześć reguł wpływu społecznego, praktyczne powtórzenie

3.Preswazja – jak w pełni wykorzystać reguły i techniki wpływu społecznego

4.Techniki wpływu społecznego

5.Wpływ mniejszości na większość

6.Sposoby aktywnego działania w mieście – jak wykorzystać reguły wpływu społecznego dla lepszego funkcjonowania miasta

7.Sposoby aktywnego działania w mieście – jak wykorzystać reguły wpływu społecznego dla lepszego funkcjonowania miasta

8.Mapowanie interwencji przy wykorzystaniu reguł wpływu społecznego – plan interwencji

9.Mapowanie interwencji przy wykorzystaniu reguł wpływu społecznego – plan interwencji

10.TEST ZALICZENIOWY + podział na grupy – pomysły i plany na część projektową

Literatura:

Cialdini, R. (2006). Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego – wideowykład, Gliwice: Onepress

Cialdnini, R. (2016). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka.

Cialdini, R. (2016). Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego?. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdziały 3, 5 i 6 – podział na grupy)

Pratkanis, A. R. (2007). Social Influence Analysis: An index of tactics, The Science of Social Influence:Advences and future progress, New York: Taylor and Francis Group

Wojciszke B. (2001). Konsekwencje pozostawania w mniejszości [w:] M. Kofta, A. Jasińska-Kania (red.), Stereotypy i uprzedzenia: uwarunkowania psychologiczne i kulturowe. Warszawa: Scholar

https://www.simplypsychology.org/minority-influence.html

Szlendak, T., Olechnicki, K. (2017). Nowe praktyki kulturowe Polaków. Megaceremoniały i subświaty. Warszawa: PWN (Część 2, Rozdziały 1-7 i 10-11)

Kenrick, D., Goldstein, N., Braver, S. (2014). Sześć poziomów wpływu społecznego. Nauka, praktyka I psychologia Roberta Cialdiniego. Helion: Onepress Power. Rozdział 3 i 13

Klincewicz, K. (2011). Dyfuzja innowacji jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług. Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (Rozdział 4. Cechy Użytkowników a dyfuzja innowacji)

Knowles, E. S., & Linn, J. A. (2004). Alpha and Omega Strategies for Change. Resistance and persuasion, 117-144

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Szulawski
Prowadzący grup: Michał Szulawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przedmiot rozwija wiedzę z zakresu wpływu społecznego oraz umożliwia wdrażanie reguł i technik wpływu społecznego w postaci mającej wpływ na zachowanie (zmiana zachowania).

Pełny opis:

1.Wprowadzenie do zajęć oraz przypomnienie 6 reguł wpływu społecznego

2.Sześć reguł wpływu społecznego, praktyczne powtórzenie

3.Preswazja – jak w pełni wykorzystać reguły i techniki wpływu społecznego

4.Techniki wpływu społecznego

5.Wpływ mniejszości na większość

6.Sposoby aktywnego działania w mieście – jak wykorzystać reguły wpływu społecznego dla lepszego funkcjonowania miasta

7.Sposoby aktywnego działania w mieście – jak wykorzystać reguły wpływu społecznego dla lepszego funkcjonowania miasta

8.Mapowanie interwencji przy wykorzystaniu reguł wpływu społecznego – plan interwencji

9.Mapowanie interwencji przy wykorzystaniu reguł wpływu społecznego – plan interwencji

10.TEST ZALICZENIOWY + podział na grupy – pomysły i plany na część projektową

Literatura:

Cialdini, R. (2006). Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego – wideowykład, Gliwice: Onepress

Cialdnini, R. (2016). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka.

Cialdini, R. (2016). Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego?. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdziały 3, 5 i 6 – podział na grupy)

Pratkanis, A. R. (2007). Social Influence Analysis: An index of tactics, The Science of Social Influence:Advences and future progress, New York: Taylor and Francis Group

Wojciszke B. (2001). Konsekwencje pozostawania w mniejszości [w:] M. Kofta, A. Jasińska-Kania (red.), Stereotypy i uprzedzenia: uwarunkowania psychologiczne i kulturowe. Warszawa: Scholar

https://www.simplypsychology.org/minority-influence.html

Szlendak, T., Olechnicki, K. (2017). Nowe praktyki kulturowe Polaków. Megaceremoniały i subświaty. Warszawa: PWN (Część 2, Rozdziały 1-7 i 10-11)

Kenrick, D., Goldstein, N., Braver, S. (2014). Sześć poziomów wpływu społecznego. Nauka, praktyka I psychologia Roberta Cialdiniego. Helion: Onepress Power. Rozdział 3 i 13

Klincewicz, K. (2011). Dyfuzja innowacji jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług. Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (Rozdział 4. Cechy Użytkowników a dyfuzja innowacji)

Knowles, E. S., & Linn, J. A. (2004). Alpha and Omega Strategies for Change. Resistance and persuasion, 117-144

Uwagi:

ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ ZDALNIE w postaci

Synchronicznej

Na platformie TEAMS w godzinach zgodnych z planem zajęć

Asynchroniczny

Poprzez email mszulawski@aps.edu.pl

1. wysyłanie materiałów - literatura

2. przekazywanie informacji o ważnych terminach i sposobach zaliczenia przedmiotu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Szulawski
Prowadzący grup: Michał Szulawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przedmiot rozwija wiedzę z zakresu wpływu społecznego oraz umożliwia wdrażanie reguł i technik wpływu społecznego w praktyce (podczas interwencji psycho-społecznych, w reklamie, w komunikatach medialnych, przy kreowaniu wizerunku).

Zajęcia wpływ społeczny 1 są wstępem do zajęć wpływ społeczny 2, podczas których studenci w grupach wdrażają i opisują efekty interwencji mającej na celu zmianę zachowania przy pomocy reguł wpływu społecznego.

Pełny opis:

1.Wprowadzenie do zajęć oraz przypomnienie 6 reguł wpływu społecznego

2.Sześć reguł wpływu społecznego, praktyczne powtórzenie

3.Pre-swazja – jak w pełni wykorzystać reguły i techniki wpływu społecznego

4.Techniki wpływu społecznego - pratkanis

5. Wpływ mniejszości na większość

6. Wpływ społeczny - strategie omega - wprowadzenie

7. Strategie omega - ciąg dalszy

8. Sposoby aktywnego działania w mieście – jak wykorzystać reguły wpływu społecznego dla lepszego funkcjonowania miasta

9. Sposoby aktywnego działania w mieście – jak wykorzystać reguły wpływu społecznego dla lepszego funkcjonowania miasta

10.TEST ZALICZENIOWY + podział na grupy – pomysły i plany na część projektową

Literatura:

Cialdini, R. (2006). Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego – wideowykład, Gliwice: Onepress

Cialdnini, R. (2016). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka.

Cialdini, R. (2016). Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego?. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdziały 3, 5 i 6 – podział na grupy)

Pratkanis, A. R. (2007). Social Influence Analysis: An index of tactics, The Science of Social Influence:Advences and future progress, New York: Taylor and Francis Group

Wojciszke B. (2001). Konsekwencje pozostawania w mniejszości [w:] M. Kofta, A. Jasińska-Kania (red.), Stereotypy i uprzedzenia: uwarunkowania psychologiczne i kulturowe. Warszawa: Scholar

https://www.simplypsychology.org/minority-influence.html

Szlendak, T., Olechnicki, K. (2017). Nowe praktyki kulturowe Polaków. Megaceremoniały i subświaty. Warszawa: PWN (Część 2, Rozdziały 1-7 i 10-11)

Kenrick, D., Goldstein, N., Braver, S. (2014). Sześć poziomów wpływu społecznego. Nauka, praktyka I psychologia Roberta Cialdiniego. Helion: Onepress Power. Rozdział 3 i 13

Klincewicz, K. (2011). Dyfuzja innowacji jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług. Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (Rozdział 4. Cechy Użytkowników a dyfuzja innowacji)

Knowles, E. S., & Linn, J. A. (2004). Alpha and Omega Strategies for Change. Resistance and persuasion, 117-144

Uwagi:

ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ ZDALNIE w postaci

Synchronicznej

Na platformie TEAMS w godzinach zgodnych z planem zajęć. Studenci otrzymują bezpośrednie zaproszenie do zajęć na email uczelni.

Asynchroniczny

Poprzez email mszulawski@aps.edu.pl lub komunikator MS TEAMS

1. wysyłanie materiałów - literatura

2. przekazywanie informacji o ważnych terminach i sposobach zaliczenia przedmiotu

Studenci poświęcą 30h na pracę podczas zajęć oraz około 30h na pracę poza zajęciami (np. czytanie literatury)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.