Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kampanie społeczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-3S-KAS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kampanie społeczne
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla IV r. PY; spec.: stosowana psychologia społeczna (5-l) niestacjonarne
Obowiązkowe dla IV r. PY; spec.: stosowana psyochologia społeczna, (5-l) stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest pokazanie studentom roli i znaczenia kampanii społecznych we współczesnym świecie i praktyczne zapoznanie z nimi jako narzędziem społecznego oddziaływania. W ramach przedmiotu studenci poznają proces projektowania kampanii społecznych i zaprojektują własne kampanie.

Pełny opis:

● Definicja kampanii społecznej. Kampania społeczna a reklama.

● CSR i PR firm a kampanie społeczne

● Przegląd wybranych kampanii społecznych. Metody, narzędzia i cele kampanii społecznych. Od czego zależy ich skuteczność?

● Elementy procesu projektowania kampanii społecznych.

● Projektowanie kampanii społecznych studentów i studentek.

● Prezentacje i omówienie projektów kampanii studentów i studentek.

Literatura:

● Rasińska, R., Nowakowska, I., & Nowomiejski, J. (2014). Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Pielęgniarstwo Polskie, 1(51), 20-25.

● Gladwell Malcolm, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak, Kraków 2019,

● Tarczydło, B. (2013). Kampania społeczna w teorii i praktyce. W: Wykorzystanie nowych mediów w PR. Red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice

● Pawełczyk, P. (red.). (2015). Kampanie społeczne jako forma socjotechniki. Wolters Kluwer.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Rozumie rolę mediów w promowaniu przekazu kampanii społecznych.

Zna definicje kampanii społecznej i różnice pomiędzy kampanią społeczną a innymi formami społecznego przekazu.

Umiejętności

Potrafi zaplanować kampanię społeczną skierowaną do konkretnej grupy docelowej.

Umie krytycznie ocenić efektywność kampanii społecznych.

Kompetencje społeczne

-

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania: aktywność podczas zajęć, praca w zespole nad projektem kampanii i jej prezentacja.

Nakład pracy:

godziny pracy w trakcie zajęć: 30 godzin

przygotowanie do zajęć: 20 godzin

prace domowe i zadania: 20 godzin

przygotowanie kampanii i jej prezentacji: 20 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Chotkowska
Prowadzący grup: Berenika Anders-Mosakowska, Maciej Sopyło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Chotkowska
Prowadzący grup: Berenika Anders-Mosakowska, Maciej Sopyło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest pokazanie studentom roli i znaczenia kampanii społecznych we współczesnym świecie i praktyczne zapoznanie z nimi jako narzędziem społecznego oddziaływania. W ramach przedmiotu studenci poznają proces projektowania kampanii społecznych i zaprojektują własne kampanie.

Pełny opis:

● Definicja kampanii społecznej. Kampania społeczna a reklama.

● CSR i PR firm a kampanie społeczne

● Przegląd wybranych kampanii społecznych. Metody, narzędzia i cele kampanii społecznych. Od czego zależy ich skuteczność?

● Elementy procesu projektowania kampanii społecznych.

● Projektowanie kampanii społecznych studentów i studentek.

● Prezentacje i omówienie projektów kampanii studentów i studentek.

Literatura:

Rasińska, R., Nowakowska, I., & Nowomiejski, J. (2014). Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Pielęgniarstwo Polskie, 1(51), 20-25.

● Gladwell Malcolm, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak, Kraków 2019,

● Tarczydło, B. (2013). Kampania społeczna w teorii i praktyce. W: Wykorzystanie nowych mediów w PR. Red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice

Pawełczyk, P. (red.). (2015). Kampanie społeczne jako forma socjotechniki. Wolters Kluwer.

Uwagi:

mini wykład, pokaz

Nakład pracy: na sali - 30 h, w ramach przygotowań - 20 h.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Ziembowicz
Prowadzący grup: Maciej Sopyło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest pokazanie studentom roli i znaczenia kampanii społecznych we współczesnym świecie i praktyczne zapoznanie z nimi jako narzędziem społecznego oddziaływania. W ramach przedmiotu studenci poznają proces projektowania kampanii społecznych i zaprojektują własne kampanie.

Pełny opis:

● Definicja kampanii społecznej. Kampania społeczna a reklama.

● CSR i PR firm a kampanie społeczne

● Przegląd wybranych kampanii społecznych. Metody, narzędzia i cele kampanii społecznych. Od czego zależy ich skuteczność?

● Elementy procesu projektowania kampanii społecznych.

● Projektowanie kampanii społecznych studentów i studentek.

● Prezentacje i omówienie projektów kampanii studentów i studentek.

Literatura:

Rasińska, R., Nowakowska, I., & Nowomiejski, J. (2014). Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Pielęgniarstwo Polskie, 1(51), 20-25.

● Gladwell Malcolm, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak, Kraków 2019,

● Tarczydło, B. (2013). Kampania społeczna w teorii i praktyce. W: Wykorzystanie nowych mediów w PR. Red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice

Pawełczyk, P. (red.). (2015). Kampanie społeczne jako forma socjotechniki. Wolters Kluwer.

Uwagi:

mini wykład, pokaz

Nakład pracy: na zajęciach - 30 h, w ramach przygotowań - 20 h.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Zakrzewska-Olędzka
Prowadzący grup: Barbara Jędrzejczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest pokazanie studentom roli i znaczenia kampanii społecznych we współczesnym świecie i praktyczne zapoznanie z nimi jako narzędziem społecznego oddziaływania. W ramach przedmiotu studenci poznają proces projektowania kampanii społecznych i zaprojektują własne kampanie.

Pełny opis:

● Definicja kampanii społecznej. Kampania społeczna a reklama.

● CSR i PR firm a kampanie społeczne

● Przegląd wybranych kampanii społecznych. Metody, narzędzia i cele kampanii społecznych. Od czego zależy ich skuteczność?

● Elementy procesu projektowania kampanii społecznych.

● Projektowanie kampanii społecznych studentów i studentek.

● Prezentacje i omówienie projektów kampanii studentów i studentek.

Literatura:

● Rasińska, R., Nowakowska, I., & Nowomiejski, J. (2014). Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Pielęgniarstwo Polskie, 1(51), 20-25.

● Gladwell Malcolm, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak, Kraków 2019,

● Tarczydło, B. (2013). Kampania społeczna w teorii i praktyce. W: Wykorzystanie nowych mediów w PR. Red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice

● Pawełczyk, P. (red.). (2015). Kampanie społeczne jako forma socjotechniki. Wolters Kluwer.

Uwagi:

Metody i kryteria oceniania: aktywność podczas zajęć, praca w zespole nad projektem kampanii i jej prezentacja.

Nakład pracy:

godziny pracy w trakcie zajęć: 30 godzin

przygotowanie do zajęć: 20 godzin

prace domowe i zadania: 20 godzin

przygotowanie kampanii i jej prezentacji: 20 godzin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)