Diagnoza psychologiczna i metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3S-DPM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza psychologiczna i metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Zna zasady przekazywania informacji rodzicom na temat niepełnosprawności dziecka oraz modelową procedurę informowania - Potrafi scharakteryzować funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami rozwoju (z niepełnosprawnością intelektualną, z zaburzeniami autystycznymi, z wadą wzroku, z wadą słuchu, z mózgowym porażeniem dziecięcym) - Zna techniki diagnostyczne stosowane w diagnozie dzieci z zaburzeniami rozwoju - Zna metody terapii i edukacji dzieci z zaburzeniami rozwoju (z niepełnosprawnością intelektualną, z zaburzeniami autystycznymi, z wadą wzroku, z wadą słuchu, z mózgowym porażeniem dziecięcym) Umiejętności - Potrafi przeprowadzić diagnozę psychologiczną dziecka z zaburzeniami rozwoju(z niepełnosprawnością intelektualną, z zaburzeniami autystycznymi, z wadą wzroku, z wadą słuchu, z mózgowym porażeniem dziecięcym) - Posiada podstawowe umiejętności potrzebne do nawiązania kontaktu z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju - Potrafi poddać analizie psychologicznej funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami rozwoju Kompetencje społeczne - Ma świadomość specyfiki kontaktu z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju - Jest wrażliwy na problemy i trudności dzieci z zaburzeniami rozwoju |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.