Umiejętności studiowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3F-UMS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Umiejętności studiowania |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. PY, (5-l) niestacjonarne Obowiązkowe dla II r. PY, (5-l) stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Nazywa czynniki usprawniające i utrudniające efektywne studiowanie. Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą optymalizacji procesu uczenia się. Umiejętności Umie określić swoje mocne i słabe strony w obszarze studiowania, w aspekcie poznawczym, emocjonalno-motywacyjnym i społecznym. Jest w stanie zaplanować i sprawdzić efektywność realizacji planów w zakresie uczenia się. Formułuje prospektywne plany zawodowe. Kompetencje społeczne Chętny i otwarty w wymianie informacji co do stosowanych strategii uczenia się, zapamiętywania, etc. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA prace domowe streszczenia artykułów przygotowanie zindywidualizowanej pomocy dydaktycznej z wybranego przez studenta obszaru |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Wiedza a umiejętności studiowania Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru ucznia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się Mapa myśli, reguły sporządzania, związek e sposobem przechowywania informacji w pamięci długotrwałej Notowanie metodą Cornella Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA Cechy dobrej prezentacji i zasady sporządzania infografiki Uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Jaworska, E.(2013). Przyczyny i konsekwencje prokrastynacji akademickiej, Oeconomica 303 (72), 63–72. Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA pokaz, dyskusja panelowa, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem NAKŁAD PRACY STUDENTA godziny kontaktowe-15 prace domowe -8 przygotowanie do zajęć -7 LICZBA ECTS- 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Barbara Ratajska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA prace domowe streszczenia artykułów przygotowanie zindywidualizowanej pomocy dydaktycznej z wybranego przez studenta obszaru |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Wiedza a umiejętności studiowania Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru ucznia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się Mapa myśli, reguły sporządzania, związek e sposobem przechowywania informacji w pamięci długotrwałej Notowanie metodą Cornella Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA Cechy dobrej prezentacji i zasady sporządzania infografiki Uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Jaworska, E.(2013). Przyczyny i konsekwencje prokrastynacji akademickiej, Oeconomica 303 (72), 63–72. Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA pokaz, dyskusja panelowa, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem NAKŁAD PRACY STUDENTA godziny kontaktowe-15 prace domowe -15 przygotowanie do zajęć -15 LICZBA ECTS- 2 Zespół nr 1 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1a7e6f995e6c4764a0a1c54dd525652e%40thread.tacv2/conversations?groupId=a81b5255-5178-4903-a4a2-2c7e626a5201&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Zespół nr 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a306ebb2c838b45eea69e9ed05186ae10%40thread.tacv2/conversations?groupId=b832d684-8bd9-4dfe-8b48-c53f24af4a10&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5d1913437be24fa39fd563ac37370cbd%40thread.tacv2/conversations?groupId=ad7e8555-d259-413c-8b38-f5ddfefe06d2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Bodecka-Zych | |
Prowadzący grup: | Marta Bodecka-Zych | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.