Statystyka wielozmiennowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3F-STW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Statystyka wielozmiennowa |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. PY, (5-l) niestacjonarne Obowiązkowe dla II r. PY, (5-l) stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przyswojenie przez uczestników kursu teoretycznych i praktycznych umiejętności stosowania wielozmiennowch analiz statystycznych – ze szczególnych uwzględnieniem analiz przydatnych w praktyce badacza społecznego. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przyswojenie przez uczestników kursu teoretycznych i praktycznych umiejętności stosowania wielozmiennowch analiz statystycznych – ze szczególnych uwzględnieniem analiz wariancji i analizy regresji. Podczas zajęć, studenci zapoznają się z elementemi teoretycznymi wybranych analiz, jak i praktycznym zastosowaniem |
Literatura: |
Fergusson, G Takane, G. (1997). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. King,B, Minium E (2009) Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa. PWN Literatura uzupełniająca: Bedyńska, S. & Brzezicka, A. (2007). Drogowskaz statystyczny. Warszawa: Wydawnictwo Academica. Brzeziński, J. (2004). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Nęcka, E.; Stocki, R. (1999) Jak pisać prace z psychologii. Warszawa. Universitas. Shaugnessy, J. J., Zechmeister, E. B., Zechmeister, J. S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP. Wieczorkowska (2007). Statystyka – analiza badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna zaawansowane zagadnienia z zakresu zastosowania statystyki w badaniach społecznych, zwłaszcza psychologicznych. Charakteryzuje założenia i wymagania stawiane danym empirycznym poddawanym analizom wielozmiennowym (poziom pomiaru, kształt i rozkład zmiennych, porównywalność parametrów). Zna wybrane, wielozmiennowe metody analizy danych, w stopniu pozwalającym na adekwatny wybór do rozważanego problemu badawczego i rodzaju danych, prawidłowo interpretuje wyniki. Wie na czym polegają różnice pomiędzy poszczególnymi metodami analizy (czynnikowymi) w stopniu pozwalającym na samodzielny dobór odpowiednich i krótkie wyjaśnienie (ustne lub pisemne). Wie na czym polegają różnice pomiędzy poszczególnymi metodami analizy regresji, mediacji i moderacji w stopniu pozwalającym na samodzielny dobór odpowiednich i krótkie wyjaśnienie (ustne lub pisemne). Umiejętności Dobiera odpowiednie analizy do postawionego pytania badawczego, weryfikuje założenia, przeprowadza analizę w programie statystycznym, interpretuje wyniki w sposób poprawny i krytyczny, stosuje zapis zgodny ze standardami APA. Ocenia konsekwencje odstępstwa od założeń. Kompetencje społeczne Ma krytyczny stosunek do lektury doniesień badawczych i sposobu wykorzystania statystyki w naukach społecznych. Ma świadomość konsekwencji niewłaściwego zastosowania analiz statystycznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Postek | |
Prowadzący grup: | Sławomir Postek, Magdalena Szpojankowska-Puchalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Rowicka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Piotrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Forma zaliczenia - przekazana przez prowadzącego zajęcia na początku semestru. W zależności od tego czy w czerwcu zajęcia odbędą się na uczelni czy nie - forma kolokwium będzie alb online albo na uczelni |
|
Pełny opis: |
Zakres tematyczny: 1. powtórzenie wiadomości z zakresu korelacji i regresji 2. Analiza wariancji (jednoczynnikowa i dwuczynnikowa) 3. Analiza wariancji (powtarzane pomiary i schemat mieszany) 4. odpowiedniki nieparametryczne dla analiza wariancji |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się online: prezentacje będą przesyłane studentów na maile podane prowadzącemu ćwiczenia. Zadania będą do wykonania w grupach (online) i do oddania mailowo prowadzącemu. prowadzący będzie dostępny na skypie / chacie w wyznaczonych terminach w celu wyjaśnienia wątpliwości, odpowiedzenia na pytania - terminy zostaną ustalone w grupą mailowo. Dodatkowo - materiał wykładowy do zagadnienia analiza wariancji dwuczynnikowa i powtarzane pomiary - wskazane nagrania wykładów otwartych (Copernicus College). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sławomir Postek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Szpojankowska-Puchalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Szpojankowska-Puchalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.