Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ludzie mediów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-FF-LUM1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ludzie mediów
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie na kanale i profilu dr Marek Siwicki. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Ocena dobra i bardzo dobra – przygotowanie i zaprezentowanie umówionego tematu. Link do zajęć będzie przesłany na adres poczty uczelnianej e-mailowej.

Pełny opis:

Efekty kształcenia

WIEDZA

Student po ukończeniu przedmiotu:

PE1_W19

Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych podczas stosowania przekazów medialnych

PE1_W22

Posługuje się podstawowa terminologią z dziedziny etyki mediów

UMIEJĘTNOŚCI

Student po ukończeniu przedmiotu:

PE1_U01

Prawidłowo interpretuje pojęcia i zjawiska społeczne oraz medialne

PE1_U04

Samodzielnie zdobywa wiedzę z mediów i multimediów

PE1_U15

Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne z wykorzystaniem mediów i multimediów

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student po ukończeniu przedmiotu:

PE1_K01

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności medialnych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego w zakresie kształtowania innowacyjnej postawy związanej z wykorzystaniem mediów.

PE1_K03

Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań z wykorzystaniem mediów i multimediów w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością i przedsiębiorczością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki z wykorzystaniem mediów cyfrowych i multimediów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 18 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Siwicki
Prowadzący grup: Marek Siwicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- Ocena wypowiedzi ustnej

- Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie

- Ocena wykonanego projektu

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Reporter, dziennikarz, redaktor, rzecznik prasowy – ich role w mediach i odpowiedzialność za publikowane treści.

2. Rola i przyszłość fotografii prasowej. Fotograf – osoba drugorzędna w formułowaniu przekazu medialnego czy partner reportera?

3. Osobowość człowieka mediów i jej wpływ na jakość prezentowanych treści w prasie, telewizji i Internecie a jego wydajność w pracy.

4. Metodologia tworzenia materiałów medialnych – dobre praktyki a rzeczywistość.

5. Jak człowiek mediów powinien dbać i zabiegać o swój wizerunek w mediach? Konieczność czy fanaberia?

6. Dla kogo dziennikarstwo specjalistyczne (sportowe, rolne, kultura zdrowotna, zagraniczne oraz inne).

7. Słowo, rzetelność i zasada szczególnej staranności jako wartość w środkach masowego komunikowania.

8. Celebryta czy dziennikarz? Gwiazda własnego programu czy osoba przekazująca treść widzom?

9. Podstawowe gatunki wypowiedzi dziennikarskiej w mediach – informacja, publicystyka, reportaż, rozmowa i wywiad. Jak pisać i mówić?

10.Jak pisać, mówić i komunikować się – niezbędne kompetencje osoby wypowiadającej się w mediach.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

1. Dwumiesięcznik Press oraz wydawane przez Instytut Dziennikarstwa UW Studia Medioznawcze

2. Ejsmond M., Kosmolska B., Media wartości wychowanie, Kraków 2005.

3. Adams S., Wywiad dziennikarski, Kraków 2007.

4. Chyliński M., Russ-Mohl S., Dziennikarstwo, Warszawa 2008.

5. Niczyperowicz A., Dziennikarstwo od kuchni, Poznań 2001.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

1. Silvester Ch., Wywiady wszechczasów, Iskry 2005.

2. Wojtak M., Analiza gatunków prasowych, UMCS Lublin 2008.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- wykład aktywizujący,

- dyskusja dydaktyczna,

- ćwiczenia,

- praca w zespołach

- analiza przypadków,

- metody aktywizujące

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład: 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20h

Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Siwicki
Prowadzący grup: Marek Siwicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- Ocena wypowiedzi ustnej

- Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie

- Ocena wykonanego projektu

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Reporter, dziennikarz, redaktor, rzecznik prasowy – ich role w mediach i odpowiedzialność za publikowane treści.

2. Rola i przyszłość fotografii prasowej. Fotograf – osoba drugorzędna w formułowaniu przekazu medialnego czy partner reportera?

3. Osobowość człowieka mediów i jej wpływ na jakość prezentowanych treści w prasie, telewizji i Internecie a jego wydajność w pracy.

4. Metodologia tworzenia materiałów medialnych – dobre praktyki a rzeczywistość.

5. Jak człowiek mediów powinien dbać i zabiegać o swój wizerunek w mediach? Konieczność czy fanaberia?

6. Dla kogo dziennikarstwo specjalistyczne (sportowe, rolne, kultura zdrowotna, zagraniczne oraz inne).

7. Słowo, rzetelność i zasada szczególnej staranności jako wartość w środkach masowego komunikowania.

8. Celebryta czy dziennikarz? Gwiazda własnego programu czy osoba przekazująca treść widzom?

9. Podstawowe gatunki wypowiedzi dziennikarskiej w mediach – informacja, publicystyka, reportaż, rozmowa i wywiad. Jak pisać i mówić?

10.Jak pisać, mówić i komunikować się – niezbędne kompetencje osoby wypowiadającej się w mediach.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

1. Dwumiesięcznik Press oraz wydawane przez Instytut Dziennikarstwa UW Studia Medioznawcze

2. Ejsmond M., Kosmolska B., Media wartości wychowanie, Kraków 2005.

3. Adams S., Wywiad dziennikarski, Kraków 2007.

4. Chyliński M., Russ-Mohl S., Dziennikarstwo, Warszawa 2008.

5. Niczyperowicz A., Dziennikarstwo od kuchni, Poznań 2001.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

1. Silvester Ch., Wywiady wszechczasów, Iskry 2005.

2. Wojtak M., Analiza gatunków prasowych, UMCS Lublin 2008.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- wykład aktywizujący,

- dyskusja dydaktyczna,

- ćwiczenia,

- praca w zespołach

- analiza przypadków,

- metody aktywizujące

NAKŁAD PRACY STUDENTA

W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie na kanale i profilu dr Marek Siwicki. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Ocena dobra i bardzo dobra – przygotowanie i zaprezentowanie umówionego tematu. Link do zajęć będzie przesłany na adres poczty uczelnianej e-mailowej.

Godziny kontaktowe np. wykład: 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20h

Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)