Ludzie mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-LUM1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ludzie mediów |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie na kanale i profilu dr Marek Siwicki. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Ocena dobra i bardzo dobra – przygotowanie i zaprezentowanie umówionego tematu. Link do zajęć będzie przesłany na adres poczty uczelnianej e-mailowej. |
Pełny opis: |
Efekty kształcenia WIEDZA Student po ukończeniu przedmiotu: PE1_W19 Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych podczas stosowania przekazów medialnych PE1_W22 Posługuje się podstawowa terminologią z dziedziny etyki mediów UMIEJĘTNOŚCI Student po ukończeniu przedmiotu: PE1_U01 Prawidłowo interpretuje pojęcia i zjawiska społeczne oraz medialne PE1_U04 Samodzielnie zdobywa wiedzę z mediów i multimediów PE1_U15 Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne z wykorzystaniem mediów i multimediów KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student po ukończeniu przedmiotu: PE1_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności medialnych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego w zakresie kształtowania innowacyjnej postawy związanej z wykorzystaniem mediów. PE1_K03 Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań z wykorzystaniem mediów i multimediów w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością i przedsiębiorczością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki z wykorzystaniem mediów cyfrowych i multimediów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Marek Siwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - Ocena wypowiedzi ustnej - Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie - Ocena wykonanego projektu |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Reporter, dziennikarz, redaktor, rzecznik prasowy – ich role w mediach i odpowiedzialność za publikowane treści. 2. Rola i przyszłość fotografii prasowej. Fotograf – osoba drugorzędna w formułowaniu przekazu medialnego czy partner reportera? 3. Osobowość człowieka mediów i jej wpływ na jakość prezentowanych treści w prasie, telewizji i Internecie a jego wydajność w pracy. 4. Metodologia tworzenia materiałów medialnych – dobre praktyki a rzeczywistość. 5. Jak człowiek mediów powinien dbać i zabiegać o swój wizerunek w mediach? Konieczność czy fanaberia? 6. Dla kogo dziennikarstwo specjalistyczne (sportowe, rolne, kultura zdrowotna, zagraniczne oraz inne). 7. Słowo, rzetelność i zasada szczególnej staranności jako wartość w środkach masowego komunikowania. 8. Celebryta czy dziennikarz? Gwiazda własnego programu czy osoba przekazująca treść widzom? 9. Podstawowe gatunki wypowiedzi dziennikarskiej w mediach – informacja, publicystyka, reportaż, rozmowa i wywiad. Jak pisać i mówić? 10.Jak pisać, mówić i komunikować się – niezbędne kompetencje osoby wypowiadającej się w mediach. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Dwumiesięcznik Press oraz wydawane przez Instytut Dziennikarstwa UW Studia Medioznawcze 2. Ejsmond M., Kosmolska B., Media wartości wychowanie, Kraków 2005. 3. Adams S., Wywiad dziennikarski, Kraków 2007. 4. Chyliński M., Russ-Mohl S., Dziennikarstwo, Warszawa 2008. 5. Niczyperowicz A., Dziennikarstwo od kuchni, Poznań 2001. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Silvester Ch., Wywiady wszechczasów, Iskry 2005. 2. Wojtak M., Analiza gatunków prasowych, UMCS Lublin 2008. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia, - praca w zespołach - analiza przypadków, - metody aktywizujące NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład: 30h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20h Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Marek Siwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - Ocena wypowiedzi ustnej - Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie - Ocena wykonanego projektu |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Reporter, dziennikarz, redaktor, rzecznik prasowy – ich role w mediach i odpowiedzialność za publikowane treści. 2. Rola i przyszłość fotografii prasowej. Fotograf – osoba drugorzędna w formułowaniu przekazu medialnego czy partner reportera? 3. Osobowość człowieka mediów i jej wpływ na jakość prezentowanych treści w prasie, telewizji i Internecie a jego wydajność w pracy. 4. Metodologia tworzenia materiałów medialnych – dobre praktyki a rzeczywistość. 5. Jak człowiek mediów powinien dbać i zabiegać o swój wizerunek w mediach? Konieczność czy fanaberia? 6. Dla kogo dziennikarstwo specjalistyczne (sportowe, rolne, kultura zdrowotna, zagraniczne oraz inne). 7. Słowo, rzetelność i zasada szczególnej staranności jako wartość w środkach masowego komunikowania. 8. Celebryta czy dziennikarz? Gwiazda własnego programu czy osoba przekazująca treść widzom? 9. Podstawowe gatunki wypowiedzi dziennikarskiej w mediach – informacja, publicystyka, reportaż, rozmowa i wywiad. Jak pisać i mówić? 10.Jak pisać, mówić i komunikować się – niezbędne kompetencje osoby wypowiadającej się w mediach. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Dwumiesięcznik Press oraz wydawane przez Instytut Dziennikarstwa UW Studia Medioznawcze 2. Ejsmond M., Kosmolska B., Media wartości wychowanie, Kraków 2005. 3. Adams S., Wywiad dziennikarski, Kraków 2007. 4. Chyliński M., Russ-Mohl S., Dziennikarstwo, Warszawa 2008. 5. Niczyperowicz A., Dziennikarstwo od kuchni, Poznań 2001. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Silvester Ch., Wywiady wszechczasów, Iskry 2005. 2. Wojtak M., Analiza gatunków prasowych, UMCS Lublin 2008. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia, - praca w zespołach - analiza przypadków, - metody aktywizujące NAKŁAD PRACY STUDENTA W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie na kanale i profilu dr Marek Siwicki. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Ocena dobra i bardzo dobra – przygotowanie i zaprezentowanie umówionego tematu. Link do zajęć będzie przesłany na adres poczty uczelnianej e-mailowej. Godziny kontaktowe np. wykład: 30h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20h Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.