Innowacje społeczne, czyli świat do poprawki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-ISS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Innowacje społeczne, czyli świat do poprawki |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Uryga | |
Prowadzący grup: | Danuta Uryga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Ocena pracy zespołowej (3-osobowe zespoły) polegającej na przygotowaniu i prowadzeniu zdalnego spotkania z osobą reprezentującą podmiot (organizację pozarządową, instytucję publiczną, grupę nieformalną) realizujący innowacje społeczne. Kryteria oceny: merytoryczny poziom tekstu uzasadniającego wybór podmiotu (propozycja), merytoryczny poziom i atrakcyjność przygotowanych materiałów informujących o tematyce spotkania, jakość projektu zdalnego spotkania, przeprowadzenie zdalnego spotkania, autoewaluacja zespołu, jakość komentarzy indywidualnych do efektów prac pozostałych zespołów. |
|
Pełny opis: |
Tematem wykładu jest obszar twórczości, który w ostatnich dekadach zyskuje rosnące zainteresowanie nauk społecznych – innowacje społeczne (twórczość społeczna). Jest to obszar rozległy i różnorodny – obejmuje wszystkie aspekty rozwojowe współczesnych społeczeństw (m.in. zdrowie publiczne, stan środowiska naturalnego, edukację, gospodarkę, prawa człowieka), w którym innowacyjne inicjatywy są podejmowane przez różne podmioty (organizacje międzynarodowe, administrację rządową, NGO), a ukierunkowane najczęściej na identyfikację i rozwiązanie konkretnych problemów oraz na powiększanie kapitału społecznego. Zajęcia będą obejmować: wprowadzenie w zagadnienia innowacyjności społecznej i organizowane przez uczestników zajęć spotkania z innowatorami społecznymi. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Mencwel J., Wygnański K. (2014). Głos Stoczni. Innowacje społeczne. Wyrwa J. (red.) (2014). Innowacje społeczne w teorii i praktyce. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Kowalewski M. (2014). Innowacje społeczne: obywatelskie usprawnienia miast. „Studia Miejskie”, t. 15. Pełka W. (2014). Innowacje społeczne w polityce Unii Europejskiej. „Polityka Społeczna: miesięcznik poświęcony pracy i sprawom socjalnym”, r. 41, 1. Rymsza A. (2015). Innowacje społeczne w organizacjach pozarządowych i przedsiębiorstwach społecznych. „Innowacyjna polityka społeczna”. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: (do 15 marca) wykład z elementami konwersatorium, (od 15 marca) metoda projektu (praca zespołowa) NAKŁAD PRACY STUDENTA: >b> FORMA AKTYWNOŚCI: Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie: 10 godz. Zajęcia są realizowane od 15 marca wyłącznie w trybie zdalnym, asynchronicznie, z wykorzystaniem aplikacji Edmodo (rejestracja przez podany przez prowadzącą zajęcia login). W aplikacji zamieszczone są instrukcje (w formie postów), zadania dla zespołów i recenzje zadań ("Assignments") oraz materiały do analizy (jako załączniki do postów). W aplikacji odbywa się również bieżąca komunikacja (czat, komentarze do postów). Zespoły mają możliwość cotygodniowych nieobowiązkowych konsultacji w czasie rzeczywistym (terminy ogłaszane w postach). |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.