Zespołowy projekt badawczy - 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-7F-ZB1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zespołowy projekt badawczy - 1 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PN2_KK_W01 Posiada podstawową wiedzę o specyfice, tradycji i metodologii nauk społecznych oraz disability studies jako dyscyplinie akademickiej. PN2_KK_W03 Zna wybrane teorie wyjaśniające niepełnosprawność w kontekstach interdyscyplinarnych związanych między innymi z zagadnieniami: zasoby osobowe i społeczne człowieka, trajektoria niepełnosprawności, kultura niepełnosprawności, umacnianie, autorstwo własnego życia, dobrostan, samostanowienie, autonomia, jakość życia, zadania rozwojowe, koherencja, wsparcie. PN2_KK_W06 Dysponuje wiedzą o metodach, technikach i narzędziach w ramach interdyscyplinarnych procedur pozyskiwania danych właściwych dla disability studies, pozwalających na podejmowanie badań ujmujących niepełnosprawność w wymiarze indywidualnym, międzyludzkim i ogólnospołecznym. PN2_KK_W06 Posiada wiedzę na temat zastosowania nowoczesnych technologii informatycznych i komunikacyjnych w badaniach nad niepełnosprawnością. PN2_KK_W06 Zna praktyczne problemy związane z projektowaniem, przeprowadzaniem i analizowaniem wyników badania. PN2_KK_U04 Potrafi identyfikować, wskazywać związki przyczynowo-skutkowe i interpretować zjawiska społeczne związane z niepełnosprawnością wykorzystując interdyscyplinarną wiedzę nauk humanistycznych, społecznych, medycznych. PN2_KK_U03 Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizy konkretnych procesów i fenomenów społecznych związanych z niepełnosprawnością. PN2_KK_U04 Potrafi diagnozować wybrane aspekty funkcjonowania indywidualnego i społecznego osób z niepełnosprawnością i prognozować potencjalne kierunki zmian, wykorzystując standardowe metody i narzędzia w zakresie badań nauk społecznych. PN2_KK_U04 Umie posługiwać się narzędziami badania wybranych aspektów życia osobowego i społecznego niepełnosprawnych i posługuje się właściwym dla nauk społecznych aparatem pojęciowym. PN2_KK_U04 Posiada umiejętność diagnozy w perspektywie interdyscyplinarnej jako podstawy w konstruowaniu rozwiązań konkretnych problemów dotyczących niepełnosprawności i umie formułować rekomendacje praktyczne. PN2_KK_U07 Umie dokonać systemowej analizy zjawisk i fenomenów społecznych związanych z niepełnosprawnością. PN2_KK_U08 Posiada umiejętność interdyscyplinarnej konceptualizacji wybranej problematyki związanej z niepełnosprawnością i przygotowywania koncepcji badań . PN2_KK_U02 Umie przygotować materiał i zaprezentować go w formie wystąpienia publicznego z uwzględnieniem oprzyrządowania w postaci prezentacji multimedialnych. PN2_KK_U02 W ramach dyskusji potrafi przedstawić argumentację na rzecz określonej tezy. PN2_KK_U01 Potrafi planować w działaniach zespołu formułowanie koncepcji badawczej prowadzącej do założonych rezultatów. PN2_KK_K04 Potrafi działać w zespole, podejmując różne role w ramach zespołowej współpracy. PN2_KK_K04 Potrafi określać priorytety i przyporządkowuje im adekwatne działania z wyborem najbardziej korzystnych. PN2_KK_K04 Umie efektywnie pracować w zespole na etapie przygotowania, planowania, realizacji, weryfikacji i oceny koncepcji badawczych. PN2_KK_K06 Ma świadomość potrzeby systematycznego uzupełnia i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności . PN2_KK_K01 Myśli i działa w sposób kreatywny i w różnych sytuacjach wykazuje indywidualną inicjatywę, dostosowuje się do różnych uwarunkowań w realizacji własnych celów. PN2_KK_K04 ma umiejętność zarządzania i rozdzielania zadań wśród członków zespołu badawczego, a także efektywnej współpracy. PN2_KK_K04 Prezentuje umiejętność skutecznego komunikowania się i pracy w zespole. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.