Rys historyczny niepełnosprawności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-7F-RHN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rys historyczny niepełnosprawności |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PN2_KK_W01 Zna najważniejsze koncepcje pedagogiczne, mające wpływ na proces kształcenia i wychowania osób z niepełnosprawnością; wie, kto był twórcą danych koncepcji; wie, jakie jest znaczenie tych koncepcji dla współczesnej myśli pedagogiki specjalnej PN2_KK_W02 Zna wybitnych polskich i europejskich przedstawicieli myśli pedagogiki specjalnej PN2_KK_W03 Zna genezę i rozwój instytucji i organizacji związanych z opieką, kształceniem i wychowaniem osób z niepełnosprawnością w kontekście historycznym. PN2_KK_W04 Ma wiedzę o tradycjach związanych z opieką, kształceniem i wychowaniem osób z niepełnosprawnością w poszczególnych okresach historycznych, z uwzględnieniem kontekstu kulturowego. PN2_KK_U01 Potrafi omówić specyfikę procesów opieki, wychowania i kształcenia osób z niepełnosprawnością w poszczególnych okresach historycznych, uwzględniając specyfikę różnych niepełnosprawności. PN2_KK_U02 Umie zaprezentować swoje stanowisko i argumentować podczas analizy zjawisk związanych z opieką, kształceniem i wychowaniem osób z niepełnosprawnością w poszczególnych epokach historycznych. PN2_KK_U03 Dokonuje analizy sytuacji osób z niepełnosprawnością w poszczególnych epokach historycznych. PN2_KK_K01 Podejmuje refleksję dotyczącą współczesnej pedagogiki specjalnej, z uwzględnieniem koncepcji i dokonań wybitnych przedstawicieli pedagogiki specjalnej w kontekście historycznym. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.