Wykład monograficzny kierunkowy w języku obcym - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-6F-WJ2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład monograficzny kierunkowy w języku obcym - 2 |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. EP, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student poznaje wiedzę przedmiotową wybranego zagadnienia sztuki bądź kultury oraz związaną z tym zagadnieniem terminologię w języku obcym. 2. Student poznaje formy obcojęzycznego dyskursu o sztuce i kulturze. Umiejętności: 1. Student czyta w języku obcym teksty dotyczące sztuki i kultury. 2. Student formułuje w języku obcym wypowiedzi dotyczące sztuki i kultury. 3. Student potrafi poszukiwać w źródłach drukowanych i internetowych informacji w języku obcym z zakresu sztuki i kultury. Kompetencje: 1. Student komunikuje się w języku obcym na tematy dotyczące sztuki i kultury. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Radwański | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Stamm | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Dyskusje ze studentami w trakcie wykładu w języku angielskim i polskim. Zaliczenia - przygotowywane wspólnie ze studentami od początku semestru prezentacje własnej twórczości w języku angielskim: 1. Biogram w języku angielskim na piśmie 2. „Artist Statement” - wypowiedź w języku angielskim na piśmie dotycząca własnej twórczości, przygotowanie do prezentacji ustnej w grupie. 3. Prezentacja w Power Point – przykłady własnej twórczości, przedstawienie pracy dyplomowej (opis prac w języku angielskim) - do prezentacji w grupie. |
|
Pełny opis: |
1 American Art – Mary Cassat – Americain in Paris (zakończenie cyklu wykładów z poprzedniego semestru o mniej znanych aspektach sztuki amerykańskiej) 2 American Iconic Works of Art – Flowers by Georgia O’Keeffe (rozpoczęty nowy cykl wykładów na temat znanych, ikonicznych dzieł sztuki amerykańskiej zakładający pokazanie genezy ich powstania, ukrytych znaczeń, ich oddziaływania w kulturze popularnej i sztuce współczesnej) 3 American Iconic Works of Art – Nighthawks by Edward Hopper 4 American Iconic Works of Art – Campbell’s Soup Cans by Andy Warhol 5 Anex to Andy Warhol – Andy Warhol and Ilya Kabakov Early Drawings 6 American Iconic Works of Art – American Gothic by Grant Wood 7 American Iconic Works of Art – Canyon by Robert Raushenberg 8 American Iconic Works of Art - Christinas World by Andrew Wyeth 9 American Iconic Works of Art - Big Splash by David Hockney 10 American Iconic Works of Art – Spiders by Louise Bourgois 11 American Iconic Works of Art – Klara Walker - Subtelety 12 American Iconic Works of Art – Color Fields by Mark Rothko 13 American Iconic Works of Art – Stag at Sharkey by George Bellows 14 American Iconic Works of Art – Neo-pop baby art by Jeff Koons and Kaws 15 American Iconic Works of Art – War Motifs by Marsden Hartley and Flag by Jasper Johns |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIAZKOWA brak LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA po każdym wykładzie studenci otrzymują dodatkowe materiały źródłowe rozwijające omawiany temat (materiały ilustracyjne, filmy do oglądania i artykuły do czytania online) zamieszczane na stronie grupy na facebooku „American Art. – wykład APS” oraz w MS Teams. Do dyspozycji mają też pliki prezentacji z wykładu. Przykładowe linki z których udostępniane są materiały dla studentów: 1. Museum of Modern Art. in New York https://www.moma.org/research-and-learning/ 2. Khan Academy https://www.khanacademy.org/humanities/art-1010https 3. Whitney Museum of American Art. https://whitney.org/collection/works?q%5Bhas_image_true%5D=1 4. Andy Warhol Foundation https://www.warhol.org/andy-warhols-life/?fbclid=IwAR34Klor21IVM-IODqSkriV2eZunhsYqjkb6IiPAjEIl5X4ivI5ngSue7KMhttps://www.artic.edu/collection 5. Art Institute of Chicagohttps://www.artic.edu/collection 6. Tate Gallery https://www.tate.org.uk/art |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA Wykłady przez MS Teams, tam również dostępne są prezentacje wykładów oraz materiały do pracy własnej https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a469534b5f99b401fb8a43231b4890cb4%40thread.tacv2/conversations?groupId=3fcb336c-4be7-4148-859a-b43e7fd763d3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 / zamknięta grupa na facebooku „American Art. – wykład APS” gdzie zamieszczane są prezentacje wykładów oraz materiały do pracy własnej https://www.facebook.com/groups/629330034139808 NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI / ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 15 Przygotowanie się do egzaminu Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji, projektu autorskiego 30 Inne formy – oglądanie filmów, słuchanie wywiadów z artystami, wykładów dostepnych online 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.