Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy surdologopedii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2S-PSU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy surdologopedii
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PC1_KK_W01, PC1_KK_W03, PC1_KK_W05, PC1_KK_W06

Zna terminologię stosowaną w surdologopedii oraz klasyfikacje uszkodzeń narządu słuchu

PC1_KK_W06, PC1_KK_W08

Zapoznał się z różnymi sposobami komunikacji osób z wadą słuchu

PC1_KK_W08, PC1_KS_W03, PC1_KK_W03

Potrafi omówić zaburzenia mowy będące skutkiem niedosłuchu różnego typu

PC1_KS_U01, PC1_KS_U02, PC1_KS_U04, PC1_KS_U03

Umie określić stan komunikacji i formułować wstępną diagnozę surdologopedyczną oraz dobierać odpowiednie formy terapii surdologopedycznej ze szczególnym uwzględnieniem wychowania słuchowego

PC1_KS_U04

Potrafi podać wskazówki do terapii surdologopedycznej

PC1_KK_K02

Potrafi zauważyć objawy zaburzeń słuchu u dzieci

PC1_KS_K01

Ma świadomość konieczności współpracy logopedy z audiologiem, protetykiem słuchu oraz innymi specjalistami i rodzicami dziecka z wadą słuchu

Metody i kryteria oceniania:

wybór materiału do realizacji i ustalenie zadań dla studentów - na razie na najbliższe 2 tygodnie (zwykle to 2 zajęcia);

przygotowanie materiałów dla studentów w formie sprzyjającej uczeniu się zdalnemu:

prezentacje z poszerzonymi treściowo komentarzam

zasoby już istniejące w sieci - wskazać wartościowe filmy dydaktyczne czy materiały dostępne w otwartych zasobach elektronicznych

przy wskazywaniu określonej literatury – dołączyć zagadnienia/pytania, które pomogą w samodzielnej jej analizie, dla rozpoznania stopnia zrozumienia określonych treści poprosić o wykonanie zadań;

- należy zweryfikować listę lektur do danego przedmiotu – pamiętajmy, że zamknięte są biblioteki, więc studenci mają dostęp wyłącznie do materiałów w formie elektronicznej. Jeśli dysponujemy plikami pdf tekstów z legalnych źródeł, możemy udostępniać je studentom w celach dydaktycznych;

- warto korzystać z możliwości zdalnego dostępu do kolekcji książek i czasopism elektronicznych będących w subskrypcji Biblioteki APS (zakładki: IBUK Libra – książki elektroniczne, Bazy danych);

- dzięki uprzejmości pracowników Biblioteki możliwe jest także, dla celów dydaktycznych, zamawianie skanów tekstów (pojedyncze artykuły lub rozdziały). Nie jest możliwe skopiowanie całej książki. Zamówienia należy składać drogą elektroniczną na adres: bibl@aps.edu.pl ze wskazaniem sygnatury egzemplarza (zob. katalog online Biblioteki), z którego ma być wykonana kopia i stron do skanowania. Czas realizacji zamówień wynosi 2-3 dni robocze;

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)