Kształcenie integracyjne i włączające
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2S-KIN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształcenie integracyjne i włączające |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PC1_KS_W02 zna założenia i formy organizacji kształcenia integracyjnego i włączającego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, PC1_KS_U03 potrafi dostosować proces kształcenia i wychowania do indywidualnych specjalnych potrzeb ucznia, PC1_KS_K01 potrafi współpracować w grupie realizując zadania, PC1_KS_K02; PC1_KK_K05 prezentuje swoje umiejętności dotyczące tworzenia sytuacji zadaniowych i wykonanych prac. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Wapiennik-Kuczbajska | |
Prowadzący grup: | Maria Szilagyi, Ewa Wapiennik-Kuczbajska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie wyników kolokwium, zadań wykonywanych w trakcie zajęć, prac domowych, obecności i czynnego uczestnictwa |
|
Pełny opis: |
Pedagogika włączająca, kształcenie integracyjne - ustalenia terminologiczne. Przepisy prawa regulujące edukację integracyjną i włączającą. Problemy etyczne integracji. Odpowiedzialna edukacja integracyjna i włączająca. Wychowanie do integracji. Integracja szkolna i społeczna na świecie i w Polsce. Organizacja procesu edukacyjno-wychowawczego w placówce integracyjnej i ogólnodostępnej. Przygotowanie zajęć edukacyjnych dla zróżnicowanej grupy uczniów. |
|
Literatura: |
Fairbairn G., Fairbairn S., Integracja dzieci o specjalnych potrzebach, CMPPP MEN, Warszawa 2000 Szumski G., Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych: sens i granice zmiany edukacyjnej, Wyd. APS, PWN, Warszawa 2006 Szumski G., Wokół integracji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010 Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe, 1, MEN, Warszawa 2010 Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe, 1, MEN, Warszawa 2010 Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży. Prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, MEN, Warszawa 2010; Aktualne przepisy dotyczące warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w szkołach i placówkach (informacja o aktualnych przepisach podana na zajęciach). Literatura uzupełniająca: Al.-Khamisy D. (red.), Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania, Warszawa 2002 Bogucka J.(red.), Szkoła dla wszystkich, CMPPP MEN, Warszawa 2000 Dykcik W.(red.), Społeczeństwo wobec autonomii osób niepełnosprawnych, Poznań 1996. Grygier U., Praca w klasie integracyjnej. Materiały pomocnicze dla klas IV-VI i gimnazjum, Kraków 2004 Maciarz A., Integracja społeczna dzieci niepełnosprawnych, Warszawa 1987 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, samodzielna praca. Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe: wykłady - 15, ćwiczenia - 30 godzin przygotowanie do zajęć - 20 godzin Liczba punktów ECTS: 3 grupa ćwiczeniowa III DZPC-ERI-ED 1 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a7733e3b468d34100827ed00aeb87ae9e%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=5e1a4ce8-0723-4337-b151-496aab0b44b1&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 grupa ćwiczeniowa III DZPC-ERI-ED 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2bf03231b6294357b87cc83d97ba410c%40thread.tacv2/conversations?groupId=622f61e4-092c-43fb-bd32-3df74fe2e044&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 grupa wykładowa III DZPC-ERI-ED Link do zespołu TEAMS: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a586e71e7d1564827889802e6db756d88%40thread.tacv2/conversations?groupId=8b8a470c-0a22-47f5-9f2c-c508fcd5ff05&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gałkowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gałkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Szczegóły realizacji przedmiotu w nauczaniu zdalnym oraz informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu znajdują się w informacjach na poziomie grupy. Ocena osiągniętych efektów kształcenia: - praca pisemna wysłana na adres mailowy prowadzącego |
|
Pełny opis: |
Pedagogika włączająca, kształcenie integracyjne - ustalenia terminologiczne. Przepisy prawa regulujące edukację integracyjną i włączającą. Problemy etyczne integracji. Odpowiedzialna edukacja integracyjna i włączająca. Wychowanie do integracji. Integracja szkolna i społeczna na świecie i w Polsce. Organizacja procesu edukacyjno-wychowawczego w placówce integracyjnej i ogólnodostępnej. Przygotowanie zajęć edukacyjnych dla zróżnicowanej grupy uczniów. |
|
Literatura: |
W ramach zajęć zdalnych niezbędna literatura zostanie przesłana drogą mailową. Fairbairn G., Fairbairn S., Integracja dzieci o specjalnych potrzebach, CMPPP MEN, Warszawa 2000 Szumski G., Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych: sens i granice zmiany edukacyjnej, Wyd. APS, PWN, Warszawa 2006 Szumski G., Wokół integracji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010 Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe, 1, MEN, Warszawa 2010 Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe, 1, MEN, Warszawa 2010 Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży. Prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, MEN, Warszawa 2010; Aktualne przepisy dotyczące warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w szkołach i placówkach (informacja o aktualnych przepisach podana na zajęciach). Literatura uzupełniająca: Al.-Khamisy D. (red.), Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania, Warszawa 2002 Bogucka J.(red.), Szkoła dla wszystkich, CMPPP MEN, Warszawa 2000 Dykcik W.(red.), Społeczeństwo wobec autonomii osób niepełnosprawnych, Poznań 1996. Grygier U., Praca w klasie integracyjnej. Materiały pomocnicze dla klas IV-VI i gimnazjum, Kraków 2004 Maciarz A., Integracja społeczna dzieci niepełnosprawnych, Warszawa 1987 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, samodzielna praca. Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe: wykłady - 15, ćwiczenia - 30 godzin przygotowanie do zajęć - 20 godzin Liczba punktów ECTS: 3 Link do Zespołu w Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a70f705122bcf47ab99f39925020795af%40thread.tacv2/conversations?groupId=595adc0e-47b7-4edb-8cd7-b3c56c46435b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.