Praktyka pedagogiczna (śródroczna) w gabinetach logopedycznych w przedszkolach lub szkołach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2P-LOG2c |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna (śródroczna) w gabinetach logopedycznych w przedszkolach lub szkołach |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zaliczenie praktyki dokonywane jest po indywidualnej rozmowie, w której student powinien potwierdzić odpowiednie nabycie efektów kształcenia zakładanych dla praktyki zawodowej. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na drodze analizy dokumentacji i indywidualnej rozmowy ze studentem. Zaliczenie praktyk obejmuje przedłożenie następujących dokumentów: Karta praktykanta APS (podpisana przez dyrektora placówki) Karta oceny przebiegu praktyki Protokół hospitacji zajęć Scenariusze/konspekty prowadzonych przez studenta zajęć |
Pełny opis: |
DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Antos D., Demel G., Styczek I. (1978) Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy WSiP, Warszawa. 2. Borsuk-Sorota E., Kruszewska A. (2014) Smaczne ćwiczenia buzi i języka. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego dla dzieci. Harmonia. Gdańsk. 3. Czaplewska E. (2012) Diagnoza zaburzeń rozwoju artykulacji [w:] Czaplewska E., Milewski S. (red.) Diagnoza logopedyczna. GWP, Sopot. 4. Demel G. (1983) Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, WSiP, Warszawa. 5. Emiluta - Rozya D. (1998) Diagnoza logopedyczna dzieci z wadami wymowy , [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń rozwoju dzieci , Wyd. WSPS (wydanie drugie zmienione), Warszawa. 6. Emiluta- Rozya D. (2006) Dyslalia - w teorii logopedycznej i praktyce pedagogicznej [w:] Bałachowicz J. , Frycie S. (red) JęzykLiteratura- Wychowanie. WSP TWP, Warszawa. 7. Golanowska M., Kwasiborska J.,Lipiec D, Sienniak A., D. Emiluta – Rozya (2011) Wybrane zagadnienia logopedyczne. Część III. ś, ź, ć, dź. Komlogo. 8. Konopska L. (2015) Postępowanie logopedyczne w przypadku osób z wadą zgryzu [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 9. Ostapiuk B. (2015) Postępowanie logopedyczne u osób z dyslalią i ankyloglosją [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 10. Pluta-Wojciechowska D. (2011) O ćwiczeniach tak zwanej pionizacji języka [w:] M. Michalik (red.) Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy. Collegium Columbinum, Kraków. 11. Pluta-Wojciechowska D. (2015) Standard postępowania logopedycznego w przypadku rozszczepu wargi i podniebienia [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 12. Rocławski B. (1991) Słuch fonemowy i fonetyczny, Wyd. UG, Gdańsk. 13. Rodak H. (1994) Terapia dziecka z wadą wymowy, Wyd. UW, Warszawa. 14. Sachajska E. (1981) Uczymy poprawnej wymowy, WSiP, Warszawa. 15. Sołtys- Chmielowicz A. (1999) Z doświadczeń własnych w pracy z dziećmi dyslalicznymi, „Logopedia” nr 26. 16. Styczek I (1982) Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego, WSiP, Warszawa. 17. Toczyska B. (1992) Kama makaka ma! (wprawki dykcyjne), Wyd. UG Gdańsk. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Emiluta- Rozya D., Mierzejewska H., Atys P. (1995) Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu- , cztero- i sześcioletnich, wyd. WSPS, Warszawa. 2. Galewska-Kustra M., Szwajkowscy E. i W. (2014) Wierszyki ćwiczące języki, czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci. Nasza Księgarnia, Warszawa. 3. Rodak H., Wójtowiczowa J. (1986), Metody terapii logopedycznej dzieci z dyslalia, PSLog UW Warszawa. 4. Toczyska B. (1997) Sarabanda w chaszczach (ćwiczenia samogłosek), Wyd. Podkowa, Gdańsk. 5. Wójtowiczowa J. (1991) Logopedyczny zbiór wyrazów, WSiP Warszawa |
Efekty uczenia się: |
PC1_KK_W07, PC1_KK_W10, PC1_KS_W02 Zna założenia organizacyjne placówki, w której realizuje praktykę oraz założenia programowe i zakres treści realizowanych w ramach zajęć logopedycznych PC1_KK_W01, PC1_KK_W02, PC1_KK_W03 Prawidłowo posługuje się terminologią z zakresu logopedii, szczególnie dyslalii. PC1_KK_W05, PC1_KK_W06, PC1_KS_W06 Zapoznał się założeniami procesu usprawniania logopedycznego oraz metodyką pracy logopedycznej z dziećmi z dyslalią. PC1_KK_W05, PC1_KK_W06, PC1_KK_W13 Zna dokumentację diagnostyczną oraz metody i formy przeprowadzenia diagnozy logopedycznej. PC1_KS_U01, PC1_KK_U04, PC1_KK_U06, PC1_KS_U02 Potrafi przeprowadzić rozmowę z logopedą, nauczycielem, zespołem wspierającym rozwój dziecka na temat: ucznia, grupy dzieci. |
Praktyki zawodowe: |
Kontakt z opiekunem praktyki w aplikacji MS Teams i drogą mailową (adres iwiecek@aps.edu.pl) NAKŁAD PRACY STUDENTA (Kontynuacja - zaliczenie praktyk przeniesione z powodu pandemii COVID-19) Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Prowadzący grup: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie praktyki dokonywane jest po indywidualnej rozmowie, w której student powinien potwierdzić odpowiednie nabycie efektów kształcenia zakładanych dla praktyki zawodowej. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na drodze analizy dokumentacji i indywidualnej rozmowy ze studentem. Zaliczenie praktyk obejmuje przedłożenie następujących dokumentów: Karta praktykanta APS (podpisana przez dyrektora placówki) Karta oceny przebiegu praktyki Protokół hospitacji zajęć Scenariusze/konspekty prowadzonych przez studenta zajęć |
|
Pełny opis: |
1) Poznanie struktury placówki, warsztatu pracy nauczyciela-logopedy 2) Poznanie metod i narzędzi dokonywania diagnozy i prowadzenia terapii logopedycznej dziecka 4) Zapoznanie się z prowadzoną w placówce dokumentacją logopedyczną 5) Hospitowanie zajęć logopedycznych z dziećmi z dyslalią 6). Samodzielne prowadzenie zajęć logopedycznych 7). Zapoznanie się z koncepcją pracy zespołu wspierajacego rozwój mowy dziecka 8). Indywidualna rozmowa ze studentem weryfikujaca osiągnięte efekty praktyki. |
|
Literatura: |
TERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Antos D., Demel G., Styczek I. (1978) Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy WSiP, Warszawa. 2. Borsuk-Sorota E., Kruszewska A. (2014) Smaczne ćwiczenia buzi i języka. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego dla dzieci. Harmonia. Gdańsk. 3. Czaplewska E. (2012) Diagnoza zaburzeń rozwoju artykulacji [w:] Czaplewska E., Milewski S. (red.) Diagnoza logopedyczna. GWP, Sopot. 4. Demel G. (1983) Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, WSiP, Warszawa. 5. Emiluta - Rozya D. (1998) Diagnoza logopedyczna dzieci z wadami wymowy , [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń rozwoju dzieci , Wyd. WSPS (wydanie drugie zmienione), Warszawa. 6. Emiluta- Rozya D. (2006) Dyslalia - w teorii logopedycznej i praktyce pedagogicznej [w:] Bałachowicz J. , Frycie S. (red) JęzykLiteratura- Wychowanie. WSP TWP, Warszawa. 7. Golanowska M., Kwasiborska J.,Lipiec D, Sienniak A., D. Emiluta – Rozya (2011) Wybrane zagadnienia logopedyczne. Część III. ś, ź, ć, dź. Komlogo. 8. Konopska L. (2015) Postępowanie logopedyczne w przypadku osób z wadą zgryzu [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 9. Ostapiuk B. (2015) Postępowanie logopedyczne u osób z dyslalią i ankyloglosją [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 10. Pluta-Wojciechowska D. (2011) O ćwiczeniach tak zwanej pionizacji języka [w:] M. Michalik (red.) Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy. Collegium Columbinum, Kraków. 11. Pluta-Wojciechowska D. (2015) Standard postępowania logopedycznego w przypadku rozszczepu wargi i podniebienia [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 12. Rocławski B. (1991) Słuch fonemowy i fonetyczny, Wyd. UG, Gdańsk. 13. Rodak H. (1994) Terapia dziecka z wadą wymowy, Wyd. UW, Warszawa. 14. Sachajska E. (1981) Uczymy poprawnej wymowy, WSiP, Warszawa. 15. Sołtys- Chmielowicz A. (1999) Z doświadczeń własnych w pracy z dziećmi dyslalicznymi, „Logopedia” nr 26. 16. Styczek I (1982) Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego, WSiP, Warszawa. 17. Toczyska B. (1992) Kama makaka ma! (wprawki dykcyjne), Wyd. UG Gdańsk. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Emiluta- Rozya D., Mierzejewska H., Atys P. (1995) Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu- , cztero- i sześcioletnich, wyd. WSPS, Warszawa. 2. Galewska-Kustra M., Szwajkowscy E. i W. (2014) Wierszyki ćwiczące języki, czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci. Nasza Księgarnia, Warszawa. 3. Rodak H., Wójtowiczowa J. (1986), Metody terapii logopedycznej dzieci z dyslalia, PSLog UW Warszawa. 4. Toczyska B. (1997) Sarabanda w chaszczach (ćwiczenia samogłosek), Wyd. Podkowa, Gdańsk. 5. Wójtowiczowa J. (1991) Logopedyczny zbiór wyrazów, WSiP Warszawa |
|
Uwagi: |
Studenci mający przed sobą jeszcze co najmniej jeden rok studiów będą mieli kilka możliwości zaliczenia praktyki: zaliczenie praktyk w późniejszym terminie do 30 września b.r. lub („w przypadku utrzymywania się dłużej obecnego stanu”) nawet w kolejnym roku akademickim. Kontakt z opiekunem praktyki w aplikacji MS Teams i drogą mailową (adres iwiecek@aps.edu.pl) NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - 40 godzin Przygotowanie do zajęć -10 godzin Przygotowanie dokumentacji praktyki - 5 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Prowadzący grup: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie praktyki dokonywane jest po indywidualnej rozmowie, w której student powinien potwierdzić odpowiednie nabycie efektów kształcenia zakładanych dla praktyki zawodowej. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na drodze analizy dokumentacji i indywidualnej rozmowy ze studentem. Zaliczenie praktyk obejmuje przedłożenie następujących dokumentów: Karta praktykanta APS (podpisana przez dyrektora placówki) Karta oceny przebiegu praktyki Protokół hospitacji zajęć Scenariusze/konspekty prowadzonych przez studenta zajęć |
|
Pełny opis: |
1) Poznanie struktury placówki, warsztatu pracy nauczyciela-logopedy 2) Poznanie metod i narzędzi dokonywania diagnozy i prowadzenia terapii logopedycznej dziecka 4) Zapoznanie się z prowadzoną w placówce dokumentacją logopedyczną 5) Hospitowanie zajęć logopedycznych z dziećmi z dyslalią 6). Samodzielne prowadzenie zajęć logopedycznych 7). Zapoznanie się z koncepcją pracy zespołu wspierajacego rozwój mowy dziecka 8). Indywidualna rozmowa ze studentem weryfikujaca osiągnięte efekty praktyki. |
|
Literatura: |
TERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Antos D., Demel G., Styczek I. (1978) Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy WSiP, Warszawa. 2. Borsuk-Sorota E., Kruszewska A. (2014) Smaczne ćwiczenia buzi i języka. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego dla dzieci. Harmonia. Gdańsk. 3. Czaplewska E. (2012) Diagnoza zaburzeń rozwoju artykulacji [w:] Czaplewska E., Milewski S. (red.) Diagnoza logopedyczna. GWP, Sopot. 4. Demel G. (1983) Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, WSiP, Warszawa. 5. Emiluta - Rozya D. (1998) Diagnoza logopedyczna dzieci z wadami wymowy , [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń rozwoju dzieci , Wyd. WSPS (wydanie drugie zmienione), Warszawa. 6. Emiluta- Rozya D. (2006) Dyslalia - w teorii logopedycznej i praktyce pedagogicznej [w:] Bałachowicz J. , Frycie S. (red) JęzykLiteratura- Wychowanie. WSP TWP, Warszawa. 7. Golanowska M., Kwasiborska J.,Lipiec D, Sienniak A., D. Emiluta – Rozya (2011) Wybrane zagadnienia logopedyczne. Część III. ś, ź, ć, dź. Komlogo. 8. Konopska L. (2015) Postępowanie logopedyczne w przypadku osób z wadą zgryzu [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 9. Ostapiuk B. (2015) Postępowanie logopedyczne u osób z dyslalią i ankyloglosją [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 10. Pluta-Wojciechowska D. (2011) O ćwiczeniach tak zwanej pionizacji języka [w:] M. Michalik (red.) Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy. Collegium Columbinum, Kraków. 11. Pluta-Wojciechowska D. (2015) Standard postępowania logopedycznego w przypadku rozszczepu wargi i podniebienia [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 12. Rocławski B. (1991) Słuch fonemowy i fonetyczny, Wyd. UG, Gdańsk. 13. Rodak H. (1994) Terapia dziecka z wadą wymowy, Wyd. UW, Warszawa. 14. Sachajska E. (1981) Uczymy poprawnej wymowy, WSiP, Warszawa. 15. Sołtys- Chmielowicz A. (1999) Z doświadczeń własnych w pracy z dziećmi dyslalicznymi, „Logopedia” nr 26. 16. Styczek I (1982) Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego, WSiP, Warszawa. 17. Toczyska B. (1992) Kama makaka ma! (wprawki dykcyjne), Wyd. UG Gdańsk. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Emiluta- Rozya D., Mierzejewska H., Atys P. (1995) Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu- , cztero- i sześcioletnich, wyd. WSPS, Warszawa. 2. Galewska-Kustra M., Szwajkowscy E. i W. (2014) Wierszyki ćwiczące języki, czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci. Nasza Księgarnia, Warszawa. 3. Rodak H., Wójtowiczowa J. (1986), Metody terapii logopedycznej dzieci z dyslalia, PSLog UW Warszawa. 4. Toczyska B. (1997) Sarabanda w chaszczach (ćwiczenia samogłosek), Wyd. Podkowa, Gdańsk. 5. Wójtowiczowa J. (1991) Logopedyczny zbiór wyrazów, WSiP Warszawa |
|
Uwagi: |
Aktualnie obowiązuje Zarządzenie nr 50/2020 Rektora APS im. M.Grzegorzewskiej z dn. 19 października 2020 r. "2.Praktyki na kierunkach i specjalnościach nauczycielskich nie mogą być realizowane w formie stacjonarnej, w placówce, o której mowa w ust. 1.3.Praktyki na kierunkach i specjalnościach nauczycielskich nie mogą być realizowane do czasu wydania przez ministra właściwego ds. nauki i szkolnictwa wyższego przepisów o innych możliwościach realizacji praktyk" Kontakt z opiekunem praktyki w aplikacji MS Teams i drogą mailową (adres iwiecek@aps.edu.pl) NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - 40 godzin Przygotowanie do zajęć -10 godzin Przygotowanie dokumentacji praktyki - 5 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Prowadzący grup: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie praktyki dokonywane jest po indywidualnej rozmowie, w której student powinien potwierdzić odpowiednie nabycie efektów kształcenia zakładanych dla praktyki zawodowej. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na drodze analizy dokumentacji i indywidualnej rozmowy ze studentem. Zaliczenie praktyk obejmuje przedłożenie następujących dokumentów: Karta praktykanta APS (podpisana przez dyrektora placówki) Karta oceny przebiegu praktyki Protokół hospitacji zajęć Scenariusze/konspekty prowadzonych przez studenta zajęć |
|
Pełny opis: |
1) Poznanie struktury placówki, warsztatu pracy nauczyciela-logopedy 2) Poznanie metod i narzędzi dokonywania diagnozy i prowadzenia terapii logopedycznej dziecka 4) Zapoznanie się z prowadzoną w placówce dokumentacją logopedyczną 5) Hospitowanie zajęć logopedycznych z dziećmi z dyslalią 6). Samodzielne prowadzenie zajęć logopedycznych 7). Zapoznanie się z koncepcją pracy zespołu wspierajacego rozwój mowy dziecka 8). Indywidualna rozmowa ze studentem weryfikujaca osiągnięte efekty praktyki. |
|
Literatura: |
TERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Antos D., Demel G., Styczek I. (1978) Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy WSiP, Warszawa. 2. Borsuk-Sorota E., Kruszewska A. (2014) Smaczne ćwiczenia buzi i języka. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego dla dzieci. Harmonia. Gdańsk. 3. Czaplewska E. (2012) Diagnoza zaburzeń rozwoju artykulacji [w:] Czaplewska E., Milewski S. (red.) Diagnoza logopedyczna. GWP, Sopot. 4. Demel G. (1983) Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, WSiP, Warszawa. 5. Emiluta - Rozya D. (1998) Diagnoza logopedyczna dzieci z wadami wymowy , [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń rozwoju dzieci , Wyd. WSPS (wydanie drugie zmienione), Warszawa. 6. Emiluta- Rozya D. (2006) Dyslalia - w teorii logopedycznej i praktyce pedagogicznej [w:] Bałachowicz J. , Frycie S. (red) JęzykLiteratura- Wychowanie. WSP TWP, Warszawa. 7. Golanowska M., Kwasiborska J.,Lipiec D, Sienniak A., D. Emiluta – Rozya (2011) Wybrane zagadnienia logopedyczne. Część III. ś, ź, ć, dź. Komlogo. 8. Konopska L. (2015) Postępowanie logopedyczne w przypadku osób z wadą zgryzu [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 9. Ostapiuk B. (2015) Postępowanie logopedyczne u osób z dyslalią i ankyloglosją [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 10. Pluta-Wojciechowska D. (2011) O ćwiczeniach tak zwanej pionizacji języka [w:] M. Michalik (red.) Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy. Collegium Columbinum, Kraków. 11. Pluta-Wojciechowska D. (2015) Standard postępowania logopedycznego w przypadku rozszczepu wargi i podniebienia [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin. 12. Rocławski B. (1991) Słuch fonemowy i fonetyczny, Wyd. UG, Gdańsk. 13. Rodak H. (1994) Terapia dziecka z wadą wymowy, Wyd. UW, Warszawa. 14. Sachajska E. (1981) Uczymy poprawnej wymowy, WSiP, Warszawa. 15. Sołtys- Chmielowicz A. (1999) Z doświadczeń własnych w pracy z dziećmi dyslalicznymi, „Logopedia” nr 26. 16. Styczek I (1982) Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego, WSiP, Warszawa. 17. Toczyska B. (1992) Kama makaka ma! (wprawki dykcyjne), Wyd. UG Gdańsk. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Emiluta- Rozya D., Mierzejewska H., Atys P. (1995) Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu- , cztero- i sześcioletnich, wyd. WSPS, Warszawa. 2. Galewska-Kustra M., Szwajkowscy E. i W. (2014) Wierszyki ćwiczące języki, czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci. Nasza Księgarnia, Warszawa. 3. Rodak H., Wójtowiczowa J. (1986), Metody terapii logopedycznej dzieci z dyslalia, PSLog UW Warszawa. 4. Toczyska B. (1997) Sarabanda w chaszczach (ćwiczenia samogłosek), Wyd. Podkowa, Gdańsk. 5. Wójtowiczowa J. (1991) Logopedyczny zbiór wyrazów, WSiP Warszawa |
|
Uwagi: |
Kontakt z opiekunem praktyki w aplikacji MS Teams i drogą mailową (adres iwiecek@aps.edu.pl) NAKŁAD PRACY STUDENTA (Kontynuacja - zaliczenie praktyk przeniesione z powodu pandemii COVID-19) Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Więcek-Poborczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.